Biff, vin og FOTBALL... Argentina :)

Argentina's flag
South America » Argentina
May 8th 2009
Published: May 8th 2009

Hei alle sammen!

For de som maatte lure: Vi befinner oss for oyeblikket i selveste Afrika, naermere bestemt Cape Town! Vi ligger desverre litt etter paa bloggingen, saa her kommer en liten oppdatering fra vaar halvannen uke i Argentina!!

Utslitte men fornoyde etter noen knalltoffe, utfordrende men akk saa givende uker igjennom Peru og Bolivia, stod endelig Argentina for tur, med vin, biff og fotball i absolutt verdensklasse.

Etter en usedvanlig laaang busstur (7 timer som plutselig ble til 13) kom vi til "lille" Salta helt Nord i Argentina, med en befolkning omtrent som vaar alles kjaere Oslo. Etter aa ha spist Lama og gudvethva med sukker paa i Bolivia, var tiden kommet for aa feite oss opp, og dagene gikk med til aa spise, spise, spise og skylle det hele ned med et glass deilig lokal rodvin eller en god pilsner. Herfra gikk turen videre med fly ned til selveste Buenos Aires, en av de absolutte urbane hoydare paa turen vaar! Vi sa adjo til reisegruppen uten de helt store taarevaate sekvensene, og var meget klare for aa reise paa egenhaand igjen.

Ilopet av den droye uken vi tilbrakte i Buenos aires, er det to opplevelser som stikker seg frem som det beste: Den fattige bydelen La Boca (som Lonely Planet osv sier er saa fryyyktelig fali atte..), med hus malt knallsterke farger (visstnok en arv fra da italienske immigranter slo seg ned der og brukte billig restemaling fra Skip o.l), tango i gatene og fantastiske smaa restauranter satt opp i folks bakgaarder og hager, med FEITE biffer rett fra grillen til en billig penge, og rett og slett en helt unik atmosfaere. Anbefales!

Hoydepunkt nr 2 (eller nr 1 i Hans' oyne...) var burdagspresangen fra Hanne: Fotballkamp paa den legendariske stadionen La Bombonera, hjemmebanen til BOCA JUNIORS, laget som har produsert stjerner som Diego Maradona, Claudio Caniggia, Gabriel Batistuta og Carlos Tevez for aa nevne noen... Boca regnes absolutt som folkets lag i Argentina, med en stotte paa ca 40% av hele landets befolkning!! (PS denne blogg blir skrevet av en ung herre ifort Boca-drakt..) Kampen vi saa var i Copa Libertadores, Sor-Amerikas svar paa Champions League, mot et lag fra Paraguay. Kampen endte heldigvis 3-1, etter noen lekkerbiskner fra Martin Palermo og selvfolgelig Riquelme 😉 Stemningen paa La Bombanera var utrolig, samtlige 50.000 mennesker sang konstant, 1,5 for avspark, hele kampen, i pausen og 30 minutter etter kampens slutt.... wow. Anbefales.... :D

Etter mye biff og sightseeing slang vi oss paa en buss til Iguazu for aa se de beromte fossefallene med samme navn. Iguazu er en samling paa 275 fosser strukket ut over 2,7 kilometer, og er virkelig et imponerende syn. Vi fikk den vaate gleden av aa bli kjort inn i en av fossene med RIB-baat, ekstremt artig 😊

Vi har ogsaa tilbrakt tre fantastiske uker i Brasil, og skal PROVE aa faa smekket ut en blogg f0r vi drar inn i bushen i Afrika om noen dager. Denne bloggen er desverre kjemisk rensket for morsomheter og artige smell, men vi er begge jetlagged og ganske tr0tte i potetene vaare.

Send oss kommentarer og beskjeder, da blir vi saa glaaaaade :D

9th May 2009

Hei hei:)
Så fantastisk dere har det, høres jo vanvittig ut på fotballkamp og hele pakka, langt fra hooligens og det som verre er i fotballen nå til dags:) Veldig lekkert salsabilde, proposjonene til Hanne er jo helt riktige! Vi er i Krs og har vært på kafe med Ruben og ungene i dag, superkoselig, elsker de der to:) Gøy med ny blogg, Argenting og Bolivia må jo være to helt utrolig fantastiske steder å oppleve!! Ellers bra Hanne tok vare på deg på bursdagen, litt av en bursdagsgave:) Hilser masse fra Thomas og Ida som har fått seg Iphone, fint skal det være! Gode klemmer fra oss, NYT Afrika!!!! Og vær forsiktige, det er jo galehus i Cape Town.. klem klem
13th May 2009

Hei dere to
Nå får det være nok, synes det er på tide dere kommer dere hjem nå!! Hvordan går det i bushen i Afrika da?? DET er jo bare tidenes opplevelse, så det må dere bare nyte. Unødvendig å si vil jeg tro.. Her hjemme gjør vi oss klar til 17 mai, skal til og med lage 17-maifrokost i år og så er dere ikke hjemme, snufs:( Blir godt å få dere hjem nå..!! Klem fra oss alle her hjemme
14th May 2009

ååå, fantastisk! og bloggen hjelper alltid når været her er deprimerende(og bildene kan sees på om og om igjen, ;) )! nå er det snart 17. mai, jeg kommer til å savne dere ekstra, vi hadde det så hyggelig i går! håper dere tenker å feire litt dere også ;) 17. mai-klemmer!
17th May 2009

HIPP HIPP HURRA
..for 17 mai, her skulle dere vært:) Vi har storkost oss med Ruben, Elin, Elise og Mads, manglet bare dere!!! Gleder oss til dere kommer hjem, en måned så er det rett hjem på dere, GUDD å godt det skal bli! Klem søs og gjengen
18th May 2009

Flotte bilder
Så mange gøye bilder! Drømmer meg vekk..
2nd June 2009

Nedtelling...
Nå er det kun 24 dager til dere kommer hjem, det må nesten bli en ny offisiell flaggdag:) Gleder oss masse, nyt den siste tida i Mosambik og vær forsiktige! Klem søs og resten av gjengen:)

Tot: 0.124s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb