Ushuaia - Isla de Chiloe - Chili

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
February 28th 2009
Published: May 28th 2009

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Ushuaia Hills 30 secs
2: Ushuaia 3 3 secs
3: Seals 18 secs
4: Ushuaia 2 5 secs
Hoi hio!

Hier weer een berichtje vanaf het zuidelijk halfrond. We bevinden ons nog steeds in het gezellige Bolivia. Maar voordat ik me daar verder over uitwijdt eerst terug naar het Ushuaia. In deze meest zuidelijk gelegen stad in de wereld, slechts 1500km van Antartica vandaan, kampeerden we 3 weken aan de bodem van de een uitgebruik geraakte skihelding; nu een oficiële camping. In die tijd zagen we veel reizigers voorbij komen, die deze plaats aandoen puur vanwege dit feit. Velen op de motorfiets, enkelen zonder motor maar met fiets en natuurlijk de backpackers zoals wij. Bijna elke dag was het vroeg op ontbijten, 45 min de heuvel af naar Spaanse les lopen, 4 uur les, 45 min bergop, lunchen, 3 a 4 uur huiswerk maken, eten koken en naar bed. Naast Spaanse les bezochten we de gevangenis (nu een museum) en deden een boottour over het kanaal, waar ik eindelijk (in Australië verwarde ik ze nogal eens met een uit de kluiten gewassen zeemeeuw) een Albatros zag zweven tot enkele millimeters boven het wateroppervlak. Ongelooflijk hoe zo´n enorme vogel toch elegant kan zijn.

Na Ushuaia reisden we snel noordwaarts via het land waar je de zon in de zee ziet zakken (Chili). Daar bezochten we o.a. het eiland Chiloe ( het grootste eiland van Chili), beklommen een vulkaan in Pucon (800km ten zuiden van Santiago) en gleden er op onze kont via de gletsjer vanaf, gingen stappen in Santiago en op en neer met een van de vele oude trapliften in Valpariso(a/d kust ten hoogte van Santiago). Daarna besloten we dat we meer dan genoeg tijd in dit prachtige land met heerlijke wijnen hadden besteed en reisden in één stuk door naar San Pedro de Atacama, wat op de drempel ligt van de grote zoutwoestijn Atacama in Bolivia. Een 3-daagse reis per jeep door een onwerkelijk landschap van zoutvlaktes, zoutmeren (6x zo zout als de dode zee waar je zelfs rechtop staand nog in ronddobbert) geisers en heetwaterbronnen, bracht ons in Bolivia. Meer over Bolivia de volgende keer. Omdat we een beetje achterliggen met onze blog en het te veel tijd kost om alles te beschrijven nu veel foto´s & filmpjes die het allemaal aardig weergeven. Een foto zegt immers soms meer dan een 1000 woorden.

Hasta luego, Joost & Gill

CruiseschipCruiseschip
Cruiseschip

Eén van de velen enorme varende flatgebouwen, soms wel meer dan 25 verdiepingen hoog!
King CrabKing Crab
King Crab

Vers, groot & lekker!

2nd June 2009

G-day
Hi Guy's! Nice pictures! It's right shows a lot of what you can't describe. Beautiful! Have fun. Adios, not quite shore if that's Spanish?, or as the ozzies say See Ya. Leoni
9th June 2009

reactie bericht travelblog 2 juni
Hey Joost en Gill, Weer errug mooie en grappige foto's! Hebben jullie nog wat meegekregen van gijzelingen oid? Ik las ergens in een artikel over boeren die met gijzelingen asfaltering van wegen eisen. Veel plezier nog even. Hoe lang nog eigenlijk? Ik geniet erg van alle nieuwe dingen met mijn nieuwe baan in Amsterdam en heb errug veel zin in Oerol volgende week. Grtz. Remco

Tot: 0.311s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 52; dbt: 0.2639s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb