Argentiinassa jalleen

April 29th 2007
Published: August 6th 2007

SaltaSaltaSalta

Saltan oman oluen mainos.

Salta
Saltan oman oluen mainos.Ollaan talla reissulla saavuttu Argentiinaan jo viisi kertaa. Taman pitaisi nyt sitten olla se viimeinen kerta, mutta aika nayttaa kuinka kay.

Loppuaika Paraguayssa sujui jokseenkin tutuissa merkeissa. Kaytiin vahan kavelemassa kaupungilla, kierreltiin muutamissa kaupoissa ja vierailtiin yhdessa museossa. Matkailijan arkeen erityista jannitysta lisasivat Katjan kaynti kampaajalla, missa sanakirjan avulla selviydittiin niin hyvin, etta lopputulos oli vallan erinomainen, ja pikkupoikien yritys paasta kasiksi repuissamme oleviin suuriin aarteisiin. Yritykseksi jai poikien toimet, silla eihan meilla mitaan varastettavaa ole - ei ainakaan niin helposti saatavilla, etta yhdella vetoketjun avauksella siihen paasisi kasiksi.

Asuncionista otettiin ensin bussi Resistencia nimiseen kaupunkiin, missa vaihdettiin Saltaan menevaan bussiin. Vahalta piti, etta ei jouduttu yopymaan Resistenciassa, silla eka bussi oli niin paljon myohassa, etta Saltan bussien olisi jo pitanyt lahtea. Onneksi yksi bussi oli kuitenkin sen verran myohassa, etta just ehdittiin. Se bussi sitten saapui Saltaan niin aikaisin, etta me olisi viela jatkettu mielellamme matkaa ja unia. Aamu aikaisella uuteen paikkaan saapuminen ei ole aina niita matkustamisen parhaita puolia. No me nautittiin ensin bussiasemalla aamiaista ja sitten lahdettiin Quora nimiselle hostellille, missa tavaroiden purkamisen jalkeen paastiin takaisin nukkumaan. Tavarat oli pakko purkaa heti (tai paremminkin Katjan oli pakko), silla ne olivat kastuneet
Saltan varitSaltan varitSaltan varit

Takalaiset gauchot eli karjapaimenet pukeutuvat puna-mustiin asuihin.
bussimatkalla Asuncionista Resistenciaan, jolloin satoi
Saltan varit
Takalaiset gauchot eli karjapaimenet pukeutuvat puna-mustiin asuihin.kaatamalla ja bussin tavaratila ei ollut ilmeisestikaan vedenpitava. Meikalaisella oli onnea, silla rinkka tuli perille kuivana. Ainoastaan bussin sisalla ollut pikkureppu karsi kosteusvaurioita. Kylla...myos sisalla lainehti.

Salta on yksi Argentiinan pohjoisista maakunista, ja sen alueelle on siunaantunut paljon hienoja maisemia. Me kierreltiin maakunnan paakaupunkia Saltaa ensin yksi paiva ja sitten lahdettiin kahdeksi paivaksi oppaan/kuskin ja parin hollantilaisen matkaajan kanssa kiertamaan kaupungin etelapuolella olevia alueita. Paljon saatiin istua auton kyydissa, mutta kylla kannatti. Pikkukylat ja maisemat niiden valilla olivat aivan ihastuttavia. Yo vietettiin Cafayate nimisessa kylassa, joka on erityisen tunnettu talla alueella viinitiloistaan. Me kaytiin heti toisen aamun alkajaisiksi parilla viinitilalla tutustumassa viinin valmistuksen saloihin ja maistelemassa tilojen tuotoksia. Ihan hyva aamiainen.

Nyt ollaan takaisin Saltan kaupungissa. Se kauanko taalla viela ollaan jaa nahtavaksi, mutta eikohan tasta vahitellen aleta siirtya kohti pohjoista. Ensin on tarkoitus vahan kierrella Jujuyn maakuntaa ja sitten vihdoin menna Boliviaan.

Katedraali

Vikkelat kadet kampaajalla...Vikkelat kadet kampaajalla...
Vikkelat kadet kampaajalla...

...ja kiva suojatakki turistilla.

Puolipilvista

Suoraa tieta

Varikkaita kivia ja kaktuksia.

Muutama piikikas.

Varikasta kalliota.

Puu ja kuu.

30th April 2007

Vappu
Riehakasta Vappua!

Hyvaa Vappua myos teille! Meidan juhlintaa ei kylla voi kovinkaan riehakkaaksi sanoa. Suunnitelmissa on surffausta netissa, hostellilla maleksimista ja syomassa kaynti...pitaiskohan juoda vaikka viinia illallisen kanssa ihan noin vaan Vapun kunniaksi... Huomenna lahdetaan sitten ehka bussilla Jujuyhin.

Tot: 0.158s; Tpl: 0.012s; cc: 21; qc: 91; dbt: 0.0964s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb