Bomtur til San Lorenzo

Published: July 20th 2008

BursdagsmiddagBursdagsmiddagBursdagsmiddag

paa favoritt restauranten vaar El Charrua
Dag 36

Vi sto opp i 9-tiden, og begynte aa pakke det vi skulle ha med til San Lorenzo. Etterpaa gikk vi ut og praiet en taxi rett utenfor hostellet. Taxien hadde sett sine beste dager - alt av stotdempere og fjaerer var totalt utslitt. I tillegg var den nesten tom for bensin, saa vi hadde en “pitstopp” paa en bensinstasjon paa veien. Takstameteret gikk selvfolgelig da ogsaa. Da vi naermet oss, spurte han hvor i San Lorenzo han skulle sette oss av - og vi endte med aa bli satt av paa stedets turistattraksjon, elven. For tiden kan man med litt godvilje kanskje kalle det en bekk.

Vi gikk tilbake mot landsbyens sentrum paa leting etter hotell. Vi fant et flott hotell, men desverre kom det ingen i resepsjonen i lopet av de 10 minuttene vi gadd og staa der og vente. Videre til neste hotell - et flott hotell det ogsaa. Det hadde stor hage med hester i, og fin standard. De hadde ikke ledig rom, saa hun som jobbet i resepsjonen, ringte rundt til “alle" de andre hotellene i omraadet. Det var kun et sted som hadde ledig rom, et hostell med delt bad. Det er akkurat det samme som vi har hatt i Salta de to siste ukene - og derfor ikke spesielt interessant. Vi endte opp med aa ta bussen tilbake til Salta, en busstur paa ca 30 minutter (pris 1 arg. pesos pr. pers).

Tilbake i Salta bestemte vi oss for aa overnatte paa det hotellet vi bodde paa de forste dagene vi var i Salta. De hadde ledig dobbeltrom - dessverre ikke suiten som vi hadde sist gang. Siden vi ennaa ikke hadde spist noe denne dagen, gikk vi ut for aa spise lunsj. Vi spiste paa den italienske pastarestauranten Mamma Mia, og not hver vaar nydelige pastarett. Begge lengtet etter sengen, saa det ble siesta paa oss denne dagen.

Eirik ville feire bursdagen sin paa vaar ynglingsrestaurant El Charrua. Jane spiste en herlig biff stroganoff (bestillte ½ porsjon slik at det var mulig aa spise opp) og Eirik not pastaputer fylt med kokt laks. Til dessert ble vi anbefalt noe som ikke sto paa menyen - flamberte blaabaer med vaniljeis. Himmelsk!!!

Tot: 0.136s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0854s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb