Mendoza

April 15th 2007
Published: April 15th 2007

Ridetur  Ridetur  Ridetur

Hele hesteflokken!
I motsetning til Buenos Aires ble det noen ganske aktive dager i Mendoza. Begge to syntes det var kjempedeilig aa vaere paa reisefot igjen. Naar vi kom til hostellet hadde de en pakke med masse aktiviteter, saa vi meldte oss likesaagodt paa alt som var.
Den forste dagen tok vi det ganske rolig med en liten byvandring ogsaa dro vi paa kino for aa se Blood Diamond som var ganske bra. Degen etter var det tidlig opp for aa dra paa ridetur i andesfjellene. Det var utrolig fint aa sitte paa hesteryggen og skue utover det fantastiske landskapet. Etter rideturen var vi og besokte to vingaarder. Vi rakk selvfolgelig ikke aa skifte saa vi folte oss ganske saa kule der vi luktet skikkelig hest blant alle de fine vinene. Vingaard besoket var helt greit, men det hadde sikkert faatt mer ut av det hvis vi hadde interresert oss for vin. Men etterpaa var vi og besokte en sjokoladefabrikk og det falt bedre i smak. Vi fikk provesmake masse sjokolade, og selv om det ikke smakte som Freia sjokolade er det alltid goy med gratis smaksprover.
Paa kvelden var vi paa en grillfest sammen med tre andre hosteller, saa
RideturRideturRidetur

En liten love hund som lekte med steiner!
det var ganske mye folk. Vi fikk god mat og drikke men tok en relativt tidlig kveld paa grunn av kulden. Det var bare 12 grader men det at det er saa hoy luftfuktighet her gjor at det blir skikkelig kaldt alikevel. Dagen etter var vi paa fjellsightseeing. Det ble mest aa bare kjore rundt aa ta bilder for det at det er saa hoyt oppe gjor at man nesten ikke kan gjore noenting uten aa bli helt utslitt. Paa kvelden slappa vi bare av for dagen etter hadde vi masse akviviteter paa agendaen.
Dagen etter, som var paaskeaften, var vi forst paa fottur i andesfjellene. Vi gikk et godt stykke innover for vi stoppa ved en 60 meter hoy fjellvegg som vi rappelerte ned. Vaeret var kjempefint og vi hadde med ekte paaskesjokolade saa vi hadde skikkelig paaskefolelse. Etter at vi hadde gaatt tilbake igjen hadde vi lunch ved basen. Basen vaar laa rett ved elva omringet av andesfjellene, og vi klarer egentlig ikke aa beskrive hvor fint det var der saa dere faar se paa bildene. Etter lunch var det rafting. Da fikk vi paa oss de grelleste draktene vi har sett noensinne som alle var 3

Hanna og hesten sin
storrelser for store. Vi ble kjort med buss et stykke oppover elva. Og med grunnleggende innsrukser fra raftinglederen vaar, Paki, satte vi avgaarde. I begynnelsen syntes vi det var litt skummelt, men naar vi fikk teken paa det var det bare dritgoy. Hanna satt nest forrest saa hun ble ganske vaat. Pluss at han som satt foran henne padlet med aaren sin 2 cm under vannet og padlet kjempefort saa resultatet ble at han bare sprutet vann i ansiktet hennes. Etter en heftig og morsom tur kom vi hele fram til basen igjen. Da var det fest med discolys og baal og massevis av folk.
Dagen etter var vi baade stole i kroppen etter alle aktivitetene og litt slitne etter gaarsdagens fest, saa da gjorde det ingenting aa slappe av paa bussen over andesfjellene til Santiago. Det var litt trist aa forlate Argentina men vi gleder oss ogsaa til aa komme til Santiago for aa mote den nye GAP- gruppa vaar.

(Vi har forresten litt tekniniske problemer med bildene vaare. Vi tror det har mye aa gjore med internetten her i Chile for her gaar det ikke fort for aa si det saann. Men dere faar bare smore

Sote hester som koser
dere med tolmodighet og prove aa se for dere hvor fint vi har det i mellomtiden:P)

HesteturHestetur
Hestetur

Et lite foll
Ridetur

Vi hadde kjempe fin utsikt under hele turen

Hanna og hesten

Evelyn og hesten
Ridetur

Vi syntes det er morsomt og kle oss likt saa vi har begytn aa gjore det saa ofte vi kan naa
Ridetur

Hanna som drikker mate og spiser bollebrod
Ridetur

Alle sammen paa rekke og rad

Massevis av vinflasker

Masse rodvin
Vintur

Evelyn som smaker paa litt rodvin
Vintur

Hanna som sitter i en vinutstilling
Vintur

Evelyn som spiser litt druer
Vintur

En lastebil som lemper av vindruer
Vintur

Massevis av druer som skal bli til vin
Vintur

En liten heis som tar med druene til en maskin som presser ut saften av druene
Trekking/RappeleringTrekking/Rappelering
Trekking/Rappelering

Litt paaskegodt til gaaturen, i og med at det var paaskeaften!
Trekking/RappeleringTrekking/Rappelering
Trekking/Rappelering

Hanna paa toppen av "fjellet". Kjempe fin utsikt!!

6th May 2007

Søndagshilsen
Det er for lenge siden jeg har skrevet til deg. Alt, alt for lenge. Jeg savner deg veldig og håper at du snart kommer hjem. Jeg har funnet en ny hemmelig bane på crock som du får se når du kommer hjem. Jeg har blitt valgt ut til å være med på Stella Polaris prosjekt. Det er bare 30 fra skolen min fra 3 til 7 klasse. Det skal være forestilling i domkirka. Hvordan går det med klistremerkesamlinga? Ha det bra. Hilsen Bendik
6th May 2007

Mai i Tønsberg
Hei jenter! Så flott at dere fortsatt har det bra. Kjempemoro å se bildene fra Mendosa og Andesfjellene. Måtte være moro å ri igjen Hanna. Kjente du at det satt i kroppen? Her hjemme har vi feira 1.mai på tradisjonelt vis med frokost og tog. Marte har vært på Tryvann, Skjellvika og er i Kongeparken denne helga. Så langt er det bra så vidt jeg vet. Bilen er på veien etter mye reparasjoner. Hanne gifta seg som du vet forrige helg i domkirka. Skal se om jeg kan sende deg et bilde. Jeg så en katt på vei inn i kirka, og gjett hvem? Joda vår egen Mio. Nå sist uke ringte en fyr fra Papirhuset og hadde funnet ham der. I tillegg har han vært på besøk på Ica. Neste uke blir han gjellet!! Marte og jeg gleder oss masse til Cubatur!! Vi må fixe visum snart. Dette blir moro!!
20th May 2007

Hilsen fra Tønsberg mai 07
Hei jenter. Sender en hilsen fra Dronning Blancas gt. Det er søndag kveld. Begge mødrene deres er her. Vi har spist brasiliansk indrefilet og drukket agentinsk rødvin. Vi gleder oss grenseløst til å møte dere på Cuba. Vi skal tilbringe en natt i Amsterdam på veien over, den tenker vi å gjøre maksimalt ut av. Det er ikke sikkert at vi kommer til å sove så mye den natta. Vi er helt klare til tur. Skal bare søke visum via nettet. Gloria har sjekket dette ut. Jenter dette blir moro. Vi er helt klare til å ta kommandoen når vi kommer til Cuba. Vi har både turist guide og en biografi om Castro. Vi gleder oss voldsomt til å se dere igjen!!! Vi er så glede for at dere har det bra, både med dere selv og med hverandre. Det er en skatt!!! Lotta love fra mødrene deres. Vi elsker dere!!!beso Gloria og birgit

Tot: 0.079s; Tpl: 0.015s; cc: 14; qc: 22; dbt: 0.031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb