Buenos Aires (myös suomeksi)

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires
January 22nd 2006
Published: January 22nd 2006

Hallo zusammen,
Danke fuer die vielen lieben Gruesse und Wuensche. Herzlichen Glueckwunsch an Julia und Ulf, wir trinken ein Bierchen auf Leah!
Die 14 Stunden Flug von Paris nach Buenos Aires waren eher bescheiden. Wir sassen hintereinander und beide hatten einen Mittelplatz. Nach einem guten Essen und einer angemessenen Dosis Weisswein konnten wir jedoch ziemlich gut schlafen. In BA sind wir von Martha, Rickys Mutter, herzlich empfangen worden. Boris Gepaeck kam natuerlich erst einen Tag spaeter an. Dafuer durften wir fuer 100 Euro shoppen gehen. "Ich haette gerne die Sandalen, die kurze Hose, den Kompass und fuer Katri die Uhr...und dann kaufe ich noch einen Vokal."
Wir waren drei Tage bei Martha und Ricardo (Rickys Eltern) in BA. Am ersten Abend gab es direkt ein spitzen Asado (jede Menge Fleisch auf dem Grill) mit Duenndarm, Thymusdruese, Blutwurst, Rippchen, Chorizos (Wuerstchen) und Salat. Und ob ihr es glaubt oder nicht, es war alles sehr lecker! Unser erstes Bier (Brahma) haben wir aus einem DOM-Koelsch Glas getrunken! Im Garten schwirren Kolibris...
Martha hat uns die Stadt gezeigt, wir haben wahnsinnigen Reichtum und schwer vorstellbare Armut gesehen. Zwischendurch wurde noch unser Auto wegen falschem Parken abgeschleppt. Es waren sehr aufregende und spannende Tage. Bevor wir ankamen hat es 2 Wochen am Stueck geregnet, jetzt blauer Himmel und 28 Grad.
Das schoene am Reisen sind auch die Leute die man kennenlernt. Martha und Ricardo gehoeren zu den liebsten Menschen, die uns jemals begegnet sind. Sie haben uns umsorgt wie ihre eigenen Kinder und wir haben selten so viel Freundlichkeit, Hilfsbereitschaft und eine so positive Lebenseinstellung erlebt. Martha und Ricardo vielen Dank! Wir kommen wieder.
Nach 3 Stunden Flug sind wir gestern in Ushuaia angekommen.
Weiteres im naechsten Eintrag.
Wir muessen noch herausfinden wie wir die Fotos von der Kamera auf den Rechner bekommen. Also, noch ein bisschen Geduld...

Uns geht es mehr als gut!
Gruesse
Katri und Boris

Moi kaikille!

Täällä sitä nyt ollaan, pihvihärkien maassa. Kiitos kaikille sähköposteista ja matkatoivotuksista.
Takapuolta puuduttava lento Pariisista Buenos Airesiin kesti yli puolenvuorokautta, kiitos viinin ja täyden vatsan, että saatiin unen päästä kiinni.
Perillä Buenos Airesissa odotti lämmin ja aurinkoinen sää (sitä ennen oli satanut kaksi viikkoa kuin Esterin p....stä). Mutta ei mitään hyvää, jos ei jotain pahaakin. Boriksen matkatavarat ei ollutkaan enää samassa koneessa... Lentoyhtiö pahoitteli kovin asiaa ja lupasi, että rinkka olisi jo seuraavana päivänä täällä. Hyvityksenä vaivasta tuli 100 euroa, jotta poika-parka saa vaatetta päälle. Jippii, paikallisia rättejä pyörittämään!!
Buenos Airesissa viivyttiin pari päivää, katon pään päälle tarjosivat ystävällisesti Martha ja Ricardo (Hampurissa asuvan kaverin vanhemmat). Ensimmäisenä iltana pidettiinkin grilli-ilta paikalliseen tyyliin. Grilli notkui lihaa ja makkaraa sekä erikoisuuksina meikäläisille tarjottiin ohutsuolta ja joitain muita käsittämättömiä sisäelimiä. Mutta hyvin maistui! Marthan ja Ricardon vieraanvaraisuus on jotain aivan uskomatonta.
Parin päivän aikana tutustuttiin ostosmaileihin (tietysti!) sekä loistokkaisiin kaupunkinosiin. Mutta kuten asiaan kuuluu, näimme myös kaupungin järkyttävän köyhyyden ja kurjuuden.
Lauantaina alkoi taas pakkaaminen, koska edessä oli lento tänne Tulimaahan, Ushuaiaan, maailman eteläisimpään kaupunkiin. Tulipas viimenkin tässä vaiheessa huomattua, että, neiti Vehnänen unohti Hampuriin kattilan ja ruokailuvälineet... Mistä tämä tällainen huolimattomuus juontaa juurensa? Ketään kummia sormella osoittamatta.
Pingviinejä ei ole vielä nähty.
Kuvia löytyy näiltä sivuilta heti, kun teknikset kysymykset on selvitetty.

Tuulisia terveisiä pallon toiselta puolelta, hyvin menee ja voitolla eletään (vielä)
Katri ja Boris

23rd January 2006

Guter Einstieg !
Ihr habt ja ´nen super Start. Macht Spaß aus der Ferne mitzubekommen, was Ihr beiden treibt da unten ! Alles Gute , auch für die Fotos ;-) , Klaus

Tot: 0.112s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 56; dbt: 0.08s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb