Buenosissa taas ja edelleen

South America » Argentina » Buenos Aires
April 18th 2007
Published: August 6th 2007

Iguassu jai taakse jo useampi paiva sitten ja ollaan taas vaihteeksi Buenos Airesissa. Airi lahti takaisin suomeen eilen, joten tasta lahtien me on sitten taas vain Katja ja mina. Airille siis kiitos seurasta ja hyvaa kevatta siella kaukana.

Bussimatka Iguassulta takaisin Buenos Airesiin ei sujunut ihan yhta ylellisissa merkeissa kuin menomatka, mutta silti ihan kohtuu vaivattomasti. Mita nyt bussi oli lahdossa reilun tunnin myohassa ja keskella yota jouduttiin viela vaihtamaan vahan ahtaampaan bussiin, missa oli vahan turhan voimakas ilmastointi. Vaan ei pida valittaa, silla edessa ovat viela Bolivian ja Perun lukuisat ehka ei niin mukavat bussimatkat.

Paivat Buenos Airesissa ovat kuluneet kauppoja kierrellessa, taksilla ajellessa ja posteja etsiessa. Airi halusi lahettaa postin kautta yhden paketin Suomeen... Huh. Taytyy sanoa, etta Argentiinan postilaitos ei ole ehka ihan yhta tehokas, kuin mihin olemme kotona tottuneet. Myos Aasian postit ylittavat argentiinalaiset ylivoimaisesti. Yhdesta postista kaskettiin tulemaan seuraavalla viikolla uudestaan, toisesta pystyi lahettamaan paketteja vain kahteen kiloon asti. Eddes Buenos Airesin paaposti ei ottanut pakettia kuljetettavakseen. No sielta sentaan saatiin ohjeet menna kansainvalisten lahetysten postitoimistoon, mista reilun tunnin jonotuksen jalkeen paketti lahti vihdoin laivalla kohti Suomea. Etta silleen taalla.

Sunnuntaina kaytiin jo tuttuun tapaan San Telmon antiikkimarkkinoilla ja illalla mentiin kaupungin ehka
tunnetuimman kahvilan Cafe Tortonin tangoshowta katsomaan. Ihan kivaa oli, mutta vahan nolotti olla liikenteessa naissa vanhoissa matkan varrella virttyneissa vaatteissa, kun osa muista katsojista oli pistanyt parastaan paalle. Vaan kun ei ole valinnanvaraa niin ei. Enaa nelja kuukautta samoissa rytkyissa... Niin todellakin huomenna meikalaisella on tasan nelja kuukautta reissua jaljella. Hurjalta (ja kurjalta myos) tuntuu.

Eilen Buenos Airesissa riehui oikein kunnon myrsky. Vetta satoi kaatamalla - valilla tuli myos rakeita ja taivas oli valkoisena salamoista. Kaduilla on tulvinut oikein urakalla, vesi on mennyt sisaan kellareihin ja puitakin nayttaa kaatuneen. Me oltiin hostellin suojissa, joten edes varpaat eivat kastuneet.

Huomiselle ollaan ostettu bussiliput Paraguayn paakaupunkiin Asuncioniin. Saa nahda mita seikkailuja seilla on odottamassa. Hostellin hepun kommentti oli etta *miksi Paraguayhin? - eihan kukaan mene sinne*. Ehkapa juuri siksi.

KahvilassaKahvilassa
Kahvilassa

Tangoa kuuntelemassa.

Tot: 0.166s; Tpl: 0.027s; cc: 18; qc: 92; dbt: 0.1146s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb