Een adembenemende ervaring

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
January 4th 2012
Published: January 4th 2012

Hoi iedereen!

De watervallen van Iguazu (op de grens tussen de Argentijnse provincie Misiones en de Braziliaanse staat Paraná) zullen niet snel vergeten worden.. Alle honderden watervallen waren absoluut de moeite om te zien maar er was 1 plek waar we absoluut stil van werden! Het noemt 'garganta del diablo' (oftewel 'keel van de duivel'😉. Op deze plek komen tientallen watervallen samen tot een grote halfronde waterval (150 meter breed) waarin het water 70 meter de diepte in stort. Op deze manier hebben we Eerste Kerstdag doorgebracht, on-ge-loof-lijk!! Tweede Kerstdag brachten we door aan de Braziliaanse kant.. Hier is het zicht op de watervallen indrukwekkender maar niets kan tippen aan het overweldigende gevoel dat je krijgt als je vlak naast de 'garganta del diablo' staat! Naast de watervallen hebben we ook veel beestjes gezien 😊 Coati's (soort wasbeertje) die iedereens eten stalen en daar kon je eigenlijk maar weinig aan doen haha! Voor de rest zagen we nog apen, grote salamanders, toecans, dikke spinnen, ... Na Iguazu zijn we richting Campilla del Senor (in de rand van Buenos Aires) vertrokken (maar 27uurtjes op de bus 😉 ) om een klein weekje bij de familie van Ezequiel (de vriend van Vanessa) door te brengen. Daar was het vooral eten, siesta's houden en drinken. Heel rustig dus :D De familie was heel warm en aardig. Ezequiel zijn mama heeft ons goed verwend! Het deed een beetje pijn om afscheid te nemen maar ben toch blij dat het eindelijk weer wat actiever wordt!! Nu zitten we nog voor 2 dagen in het centrum van Buenos Aires bij een vriend van Ezequiel. Hij reist voor 2 weken met ons mee.. Ook hier is het weer rustig maar onze reis wordt binnenkort verdergezet en dan gaan we kamperen in Patagonie (het zuiden van Chili en Argentinie).
Vandaag zijn we de stad gaan verkennen. De provincie Buenos Aires heeft maar liefst een dikke 15 miljoen inwoners!!! We hebben het roze presidentshuis 'Casa Rosada' gezien waar Eva Peron het volk toesprak vanaf het balkon. Evita was een jonge actrice en vrouw van president Peron en geliefd voor haar inzet voor de armen..

Meer nieuws volgt..

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb