Buenos Aires

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
December 15th 2008
Published: December 15th 2008

Hoi allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje in het Nederlands. We zitten inmiddels alweer een week in Buenos Aires te Argentinië en vertrekken over een paar uur per bus naar de Iguazu watervallen in het noorden van ´t land, een kleine 17 uur in de bus.

Afgelopen week hebben we de stad aardig verkend, al dan niet te voet, per fiets of per metro. Omdat het onze 1ste week was besloten we het relaxed aan te pakken en nog niet als een zuinige Hollander rond te trekken.

De afgelopen week verbleven we in een klein rustig pensionnetje in San Telmo, een wijk uit de begin 19e eeuw vol Renaisance-achtige gebouwen. Sommige prachtig gerestaureerd, andere daarentegen konden wel een likje verf gebruiken. Buenos Aires wordt ook wel het Parijs van Zuid Amerika genoemd.

Een paar van de dingen die we afgelopen week hebben bezocht waren het kerkhof, op zoek naar het graf Evita. Dit tot 2 keer toe, want de 1e keer bleken we op de verkeerde begraafplaats rond te lopen. Geen wonder dat de kaart niet correspondeerde met de omgeving. Toch was het de moeite waard, aangezien het 2e kerkhof een stuk kleiner was en Evita´s graf niet het meest bijzondere was.

Na al dat wandelen die dag was het tijd voor pizza. Omdat we honger hadden bestelden we één ´grande´ pizza. Die was zo groot dat we ´m
met z´n 2-en niet baas konden. Ik had al verteld dat we erg honger hadden, he. Enorm grote pizza dus.

Verder hebben we nog wat kerken bezocht en natuurlijk een van de langste winkelstraten ter wereld. Maar meer daarover later. Hoogste tijd om de bus te gaan halen.

Hasta Luego, Joost & Gill

Tot: 0.094s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 55; dbt: 0.0628s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb