Den sidste måned


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
February 24th 2007
Published: February 26th 2007
Edit Blog Post

Buenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

La Boca med deres farverige huse og glæde over at nationalhelden Maradona har spillet i deres klub Boca Juniors.
Nu er det lang tid siden jeg har meldt mig hos nogle af jer, men skulle lige finde ud af det her med den her blog. Den sidste måned har jeg forbragt med at have spansktimer hver morgen fra 9-13. Første dag skulle vi lave en test for at se, hvilket niveau af spansk man har. Jeg landede i den gode klasse, men det var lidt for svært, så skiftede til det lavere niveau, hvor lærerinden også var meget bedre. Ellers har jeg ledt efter lejlighed og fandt sammen med 4 andre en lejlighed i bydelen Recoleta, som ligger rigtig godt og centralt. Metro er 2 blokke væk, supermarked 1, inkøbsgade 2 og træningscenter og biograf er heller ikke langt væk. Mit værelse er ikke så stort, men vores fælles areal er rimelig stort, så det er meget hyggeligt. De 4 jeg bor sammen med er en finner, Maria, en tysker, Martin og 2 hollændere, Jesse og Geeske. De er rigtig søde og skal ogs til at læse på mit Universitet (UCA). Dog læser de alle noget med økonomi og sådan noget fis...
I de sidste 3 uger arrangerede universitet også nogle arrangementer ifm sprogkurset. Jeg var bl.a. på citytur både
LejlighedenLejlighedenLejligheden

Fællesrum, med bord, mange stole og tv. I baggrunden det andet fællesrum med sofa, stole og et vindue i loftet der kan åbnes.
i bus og på cykel (det er jo sindsygt at køre på cykel i BsAs, bilerne og især busserne er fuldstændig ligeglade!), en kursus i truco, argentinas nationale kortspil og et besøg på museum for moderne argentinske kunst. Alt sammen meget fedt. Det sjoveste var dog en tur til floden Tigre, som ligger 1 times kørsel nordpå, hvor vi var ude at sejle i kajak. Peter (en ami fra sprogskolen og jeg havde en hård duel med Martin og Jesse, men vi vandt. Og det endte selvfølgelig med at alle begyndte at sprøjte vand på hinanden.
Udover det har min mor været på besøg de sidste par uger, da hun alligevel var på ferie i Brasilien. Det er dejligt med en masse gratis mad :D Jeg har vist hende lidt af byen. Kender jo heller ikke så meget endnu, men vi var da i botanisk have og på cementariet, hvor Evita er begravet.
Næste uge skal vi have orientation week med nogle aktiviteter og introduktion til UCA, så får i mere at høre.
PS: Der er 30 grader og skyfrit næsten hver dag :P
PSS: Se det sidste billede, hvis i vil se, hvad der sker herovre, når man bliver
Lejligheden 2Lejligheden 2Lejligheden 2

Andet fællesrum. Det ligner lidt somom man er udenfor...meget hyggeligt.
færdig på uni.


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

De 5...De 5...
De 5...

Det er os fem fra lejligheden. Fra venstre er det Jesse, Martin, Geeske, Maria og så en eller anden gut, der har sneget sig med på billedet.
Maria og JesseMaria og Jesse
Maria og Jesse

Vores stole i spansklokalet med en armlæn. Hvor plat er det...
TangoTango
Tango

Jesse der "danser" tango i La Boca.
GraduationGraduation
Graduation

Det er hvad der sker, når man bliver færdig på Uni. Rå æg, mel og alt mulig andet, som er godt til at gøre en beskidt med.


Tot: 0.054s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb