Maradoooo!


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
November 27th 2006
Published: November 27th 2006
Edit Blog Post

Så fik vi set "El Diego". Jep, ham med guds hånd! Selveste Maradona havde nemlig besluttet, sammen med os og 50.000 andre, at tage ind og se Boca vinde 4-1 over Colón fra Santa Fé. Pludselig begyndte alle omkring os at pege ned på den anden tribune, mens stadión brød ud i et spontant "Maradooo, Maradooo"-råb. Så fik vi ellers pudset brillerne og indstillet kameraerne - og ganske rigtigt, det var sgu ham!

Jeg er jo fan af den rivaliserende klub River Plate, så jeg skulle anstrenge mig meget for ikke at bryde ud i spontan jubel, da Colón udlignede til 1-1. Dog var jeg glad for, at man ikke kan se hvorvidt man klapper fordi målmanden redder eller fordi det var et godt forsøg. Boca vandt også 4-1, så det var knap så godt. De ligger sammen med Independiente og kæmper om at vinde mesterskabet - en placering de dog ikke bar præg af i deres spil.

Nok om fodbold og til noget langt mere vigtigt: nemlig de begyndende juleforberedelser. For en jule-addict som mig er det ret slemt at skulle tilbringe december måned et sted, hvor middeltemperaturen er 25 grader og juletræ er noget man køber i
Blå og gule...Blå og gule...Blå og gule...

... Da Boca skulle beslutte sig for hvilke farver klubben skulle have, valgte de farverne fra flaget fra det skib, der først lagde til i immigrant-havnen La Boca. Og det blev det svenske flag. Endnu en grund til ikke at holde med Boca!
plastik. Men så må jeg jo prøve at skabe min egen julestemning. Lotte og Mathias var således inviteret til en julehyggeaften for et par dage siden, hvor den bare ikke fik for lidt jul! Min medbragte Absolute Christmas røg på stereoanlægget og jeg lavede havregrynskugler mens Lotte rørte i risengrøden. Det var simpelthen fantastisk mad og rigtig hyggeligt, som I også kan se på billederne.
Nu kommer min familie jo også om en uge, og jeg har bestilt alt muligt julestads ved dem. Jeg nævner i flæng juleslik, julekalender, strimler til julestjerner, farmors julesmåkager og kravlenisser. Så jo, lidt jul skal det nok alligevel blive herovre på den anden side af jordkloden. (Samtidig har farmor jo også lovet at gemme lidt hendes jule-madlaverier i fryseren til når jeg kommer hjem, tak!!!)

Sidst kan lige kommenteres på det meget mærkelige billede i lilla nuancer: Analía havde inviteret os alle sammen i teatret til den argentinske sensation (mener de i hvert fald selv...): Fuerzas Brutas. Et meget mærkeligt teaterkoncept baseret på at mærkelige dynamiske ruminstallationer med mennesker, der laver mærkeligt ting, skal få en til at føle og forstå en historie. Historie og historie, men imponerende var det faktisk! Det er
La BocaLa BocaLa Boca

La Boca er andet en Caminito (turist-gaden) og La Bombonera. Her er jeg på (ufrivillig) skovtur på vej fra busstoppestedet til stadion.
meget svært at forklare og det får I nok alligevel ikke så meget ud af, så det vil jeg lade være med at begive mig ud i. Andet end at slutte af med at vi efter stykket havde en hyggelig middag på en restaurant med traditionel argentinsk mad.

Soon more to come :-)

/Christine


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Ja, det er hamJa, det er ham
Ja, det er ham

Jeg skulle selvfølgelig have et billede med Maradona. Så her er jeg, og han er et eller andet sted i retning af, hvor jeg peget. Øh... :-)
Lotte og MathiasLotte og Mathias
Lotte og Mathias

Lotte og Mathias er i dag rejst videre nordpå - men det har været en hyggelig tid med de to i Buenos Aires :-)
La BomboneraLa Bombonera
La Bombonera

Spillerne løber på banen. Buuuh! :-)
Gys...Gys...
Gys...

...for at hænge bannere op har Boca supportere klippet et hul i hegnet og kravler efterfølgende ud af det for at balancere frem og tilbage på 15 cm beton. Ret mange meter over jorden. Lige til at få dårlige nerver af.
JulehyggeJulehygge
Julehygge

Risengrøden er på bordet og julemusikken sat i gang. God jul! (...det er jo næsten 1. december)
Fuerzas BrutasFuerzas Brutas
Fuerzas Brutas

Ikke de bedste forhold for at tage billeder, men her anes Lotte mens plexiglaspladen ligger lige over vores hoveder. Mærkeligt, men fedt, teaterstykke!


Tot: 0.038s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb