Sport

Oceania
March 21st 2012
Published: March 21st 2012

HokiesHokiesHokies

Basketbal zijn ze niet goed in
Het footballseizoen vindt in de herfst plaats, dus dat loop ik helaas mis. Het basketbalseizoen is in volle gang, maar ons team is verschrikkelijk slecht en wint amper wedstrijden. We zijn naar één wedstrijd geweest, maar om nou te zeggen dat het spannend en voor herhaling vatbaar is…

Recreatiesport hier is iets anders dan ‘thuis’. De sportschool zit altijd tot z’n nok vol (capaciteit enkele honderden mensen), en nu het beter weer wordt zie je steeds meer mensen op het grote veld een balletje trappen of gooien. Van sportclubs zoals wij die gewend zijn heb ik nog weinig meegekregen, maar het schijnt dat ze er wel zijn.

Ik denk dat de meeste recreatiesport hier toch wel in de vorm van de “Intramurals” plaatsvindt. Andere universiteiten of tegenstanders bevinden zich nou niet direct om de hoek, dus wordt er veel competitie binnen de universiteitsmuren gespeeld. Ikzelf heb me met wat vrienden ingeschreven voor wallyball, een soort volleybal in een squashzaal. Na een poulefase van enkele weken komen de play-offs en tot slot nog één dag met een groot toernooi met alle teams. En zo gaat dat voor elke sport die je maar kan bedenken, voetbal, bowlen, basketball, waterpolo in binnenbanden, etc.

WallyballWallyball
Wallyball

Love it

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb