Eindelijk gelegenheid

Samoa's flag
Oceania » Samoa » Upolu » Apia
March 27th 2007
Published: March 27th 2007

Zo, eindelijk de tijd en de rust gevonden om weer een blog te schrijven!
Na ons bezoek aan de gletsjers op het Zuidereiland is de reis "druk: geweest, en de internet voorzieningen, die er wel steeds zijn, zijn zo druk bezet dat schrijven er niet van gekomen is.

Van Franz Josef Glacier zijn we op doorreis naar Abel Tasman National Park gestopt in Punakaiki. Hier de site bezocht met de blowholes en de pancake rocks. Een natuurfenomeen van indrukwekkende proporties.

Daarna door naar Greymouth, waar we een uitstekende campingplaats hadden aan het strand (Tasman Sea met "veul geweld"). Boodschappen gedaan (te voet, omdat iedereen hier zegt dat het 10 min. lopen is!) en dus spijt dat we niet met de camper zijn gereden: terug lopen met veel inkopen in evenveel plastic zakjes in de z . . kende regen. Greymouth deed z'n naam eer aan: GREY.

Van Greymouth richting Nelson & Tasman Nat. Park.
Alleen al de rit over Takkaka Hill was indrukwekkend, op 1 berg meer bochten dan in heel Oostenrijk en Zwitserland bij elkaar. De views die we te zien kregen waren dan ook bizar mooi.
Op de camping aldaar stonden we aan Cook Straight . . WOW!, an, zoals we al snel ontdekten was het St. Patrick's Eve, dus aan de Guinness met de Ieren, terenover de camping, met Live muziek.

De 17e op weg naar Picton, op Takkaka Hill nog een bezoek gebracht aan Limestone Cave's, zeer speciaal.

Via Nelson de touristische "Fjorden route" gereden naar Picton.
Een fraaie havenstad met een fantastische Marina, een geweldige baai met ongelooflijk veel zeer fraaie "2e huizen".

In Picton aangekomen was het inmiddels St. Patrick's Day geworden, dus 's avonds weer een Ierse kroeg gevonden en wederom op zuip met de "Micks".

De 18e op de ferry naar Wellington.
Geweldige overtocht over Cook Straight.
Zodra je de ferry verlaat merk je al direct het verschil met het Zuidereiland : na 12 dagen bijna eenzaam over de wegen zwerven, en misschien 4 stoplichten te hebben gehad, is het hier druk.
Voor we het weten staan we in een file!
Snel weg uit Wellington, want in ons reisplannetje is Auckland de enige stad die we gaan verkennen.

Ik stop nu weer even want m'n reisgeheugen begint te wankelen. Ga wat film bekijken en foto's om later weer te kunnen schrijven.
Hopelijk krijg ik hier de kans om wat foto's te plaatsen.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb