Catlins

Oceania » New Zealand » South Island
January 3rd 2016
Published: January 3rd 2016

Gisteren nog een reisdag. Na een korte nacht in een hotel op het vliegveld zijn we doorgevlogen naar Dunedin, in het zuidoosten van het zuider eiland. Auto huren en door naar Kaka point waar onze eerste stop is. Blij dat we alles van te voren hebben geboekt want nergens zien we kamers vrij. Het is redelijk koud, met af en toe een buitje. Afgewisseld met zon. Veel wind. Beter weer schijnt eraan te komen. Geduld.
Vandaag de scenic route naar het zuiden gereden. Onderweg de nodige stops gemaakt voor een wandeling naar watervallen, meren en de bush. Catlins bestaat voor een groot deel uit regenwoud. Prachtige ondoordringbare vegetatie. Aan het eind van de dag zijn we bij Nugget point geweest. Hier zijn pelsrobben. Wel op aanzienlijke afstand. We hebben er veel gezien. De geel-oog pinguïn heeft zich niet laten zien vandaag.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 55; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb