Just updating...

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island
January 17th 2007
Published: January 17th 2007

Hey, weer internet! En wat voor internet...volgens mij staat er achter it wandje een 368 met een 28k-modempje te pruttelen. 5 Minutes remaining... -zegtie al 3 minuten. Nou ja, ik vind het best. Laat ik een kijken of dit gaat werken.

OK... na 2 nachten hotel zijn we in Christchurch voor het eerst op de fiets gestapt. ik was blij toen we de stad uitwaren! links rijden in de spits in ene stad waar fietsers nog uitgevonden moet worden is geen pretje. Hoewel, oven een vluchtstrook trappen van een snelweg waar de dikke vrachtwagens je rakelings voorbij razen is ook nie theel comfortabel hehe. Maar goed dat de drukte al snel plaats maakte voor de rust en verlaten weggetjes zich anaboden.
Vervelend is wel dat m'n pa al snel een klapband kreeg (hoge druk door hitte) en sindsdien zijn versnellingen klieren. Erg onhandig met klimmen, en dat hebben we moeten doen...
Maar dat bleef die dag uit. We strandden op ons gemak in Glenn Tunnel (2 huizen, een benzinestation en een camping0. De volgende dag stonden we op met regen. Nat en bepakt zetten we in regenjassen koers naar Mount Somers (1 huis en een camping), om na een uur te stoppen om ons in te smeren. Het weer slaat hier idioot snel om en de zon is extreem fel. Factor 30 is de standaard en elk miniem plekje dat je overslaat wordt een dikke rode plek. Gisteren was het zwaar bewolkt en heeft het veel geregend, toch is mijn gezicht verbrand. Ongelooflijk...
In Mount Somers heerste een stevige zuidelijke wind. Dat klinkt wel aangenaam, maar hier komt deze dus van de Zuidpool af en is werkelijk steenkoud. Samen met flink wat regen voelden we ons even terug in Nederland en begonnen we ons af te vragen of die 22 duizend kilometer echt nodig is geweest... De beste remedie tegen kippenvel is flink doortrappen, and so we did.
We kwamen dus lekker op tijd hier in Geraldine aan. ik had wel weer behoefte aan een echt kussen (in plaats van zo'n opblaasgeval) en zo zijn we deze Backpackers binnegewandeld. Wordt gerund door Hollanders met leuke verhalen en je kan er pizza's bestellen. Wat hebben we nog meer nodig?

Is overigens een wonder dat alleen mn pa's versnellingen zeuren en er verder niks stuk is. Op Schiphol zijn de dozen flink ingetaped door Mertin en mij, maar als je zag hoe ze eruit zagen eenmaal in Christchurch... Wow! Op Schiphol zagen we er al eentje van de trailer kletteren bij het inladen. Zal wel niet de enige keer geweest zijn want er was niet veel doos meer over. Tenslotte werden we in Christchurch opgehaald door een opa in een sedannetje. Terwijl hij zijn kofferbak opent en naar de fietsdozen kijkt die er OVERDUIDELIJK niet inpassen, zegt-ie alleen: 'Yeah...this might be a little tricky though...'
De man regelt een opslagplaats op het vliegveld en brengt ons naar het hotel ( wel luxe kar btw ;-) ) Paar uur later zien we onze fietsen ondersteboven in een aanhangwagen onze kant op stuiteren. He tis maar goed dat de man geen Nederlands verstond...

Maar dat is dus goedgekomen en verder gaat alles perfect. Wat een geweldig land is dit! De mensen zijn zo koeltjes en relaxt. Het woord stress moet je hier uitleggen haha. Ruimte is hier te over, de wegen zijn zo breed als maar kan en zelfs in steden staan slechts alleenstaande huizen met tuinen waar je een tweede huis op kan bouwen. Oh, en er staan hier lama's in de wei. Echt waar, hele kuddes.

Maar mensen, wij gaan er weer vandoor. De zon is weer gaan schijnen en enkele bergen wachten ons op. Dus...30 graden in de schaduw, here i come!

See ya later 'gois'!

Ps. Bert, die boeken van je zijn super. Ben bang dat ik zwaar tekort kom met die drie delen, leest als een trein dat spul.

18th January 2007

"Het is maar goed dat de man geen Nederlands verstond..." Overduidelijk de beste zin van de hele update :D
19th January 2007

pretty intens!
Tja het zal daar vast en zeker geweldig zijn maar... het blijft toch wel erg jammer dat je die geweldige storm hier gemist hebt, want oef! (A)Voor Nederlandse begrippen pretty intens, geweldige dag gister! :D Overigens.... when are you on again? Kisss
20th January 2007

Groetjes uit een regenachtig Nederland
He Jordin, Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Heb je stukjes gelezen, klinkt goed daar in Nieuw Zeeland. Veel plezier verder. Groetjes Karen
20th January 2007

"Oh, en er staan hier lama's in de wei. Echt waar, hele kuddes. " jetlag is hier zeker aan t woord :D Ja die boeken zijn echt goed he =). Neem ook altijd hele stapel mee op vakantie maar ga je zo doorheen..Spijtig dat je er nu pas 8erkomt , maar tis een engelse schrijver dus met een beetje mazzel staan ze in een boekhandel (en met een beetje meer mazzel is er ook een boekhandel). Check deze site nog ff, gaat over de Aussie slang, kan je beetje credits scoren bij de Kiwi's =D. http://www.aussie-info.com/identity/language/ ( idiot box - television ) Maar tis zaterdag dus ik ga ff kijken of er wat te doen is in de stad ofzo latur Bart

Tot: 0.082s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 48; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb