New Zeland - KEPLER Track

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau
April 1st 2007
Published: April 1st 2007

Kepler track (Fiordland) We wanted to do a moredays tracking in fiordland. we chose between the two famous ones (the most famous one is milford but you have to make the booking one year before) Routeburn (32 kms) and Kepler (60 kms). We chose the Kepler because the walk was more on the mountains. Most people do the track in 3 or 4 days but we decided to do it in 2 days, which meant a long first day. It was a real nice trail, first two hours through beech forest, then 3 hours on the mountain tops with great views. then 2 hours steep descending, and last day 3 hours along the beach and through the forest. We also visited a cave on the way. It was a nice and easy track with beautiful views!

Kepler track (Fiordland, vanuit Te Anau)
Na diverse dag-tracks in NZ stond ook een meerdaagse track op ons verlanglijstje...(lees die van Femke..)
Routeburn of de Kepler zou het worden. Beide mooie foto's... We kozen voor de Kepler, die voor een groot deel over de bergkammen zou gaan. Dan nog hopen op mooi weer... Zelf had ik eigenlijk geen zin in weer 2 regen dagen zoals in Patagonie.. mede daarom doen we de track liever een dag korter... 2 dagen. Gelukkig hebben we mooi weer. de eerste dag wel wat wolken in de bergen.

De track start vanaf het meer bij Te Anau, waar je direct vrij steil omhoog klimt langs limestone wanden en door bos. Na een uur klimmen, ben je boven de boomgrens heb je prachtig uitzicht over de fjorden!! een uur verder kwamen we bij de eerste hut (luxmore), waar je een side trip naar een grot kon maken. Onze zaklampen waren niet goed genoeg om heel ver erin te gaan. We kwamen twee jongens uit Te anau tegen, die ons de botten van een Mua liet zien (haalde een steen weg en daar lagen ze, daarna legde hij de steen er weer op). Vanaf hier ook naar de top van Mount Luxmore heen en weer geklommen. Vanaf dan loop je over de bergkammen en heb je voortdurend 360 graden view. erg mooi.
De laatste twee uur steil naar beneden, minder fijn voor de knieen...

Bij aankomst in de hut (Iris Burn hut) zitten we samen met 25 andere trekkers. Naast de pasta's en blikvoer die bereid werden,
Kepler track Kepler track Kepler track

view from luxmore hut
stalen wij die avond de show want wij hadden overheerlijke wraps meegesjouwd.. Sla, tomaten, wraps, chilisaus, soort van falafel salade en gerookte pittige kip. Goed trackersvoedsel!!
De sfeer in de hut was gezellig 's avonds en volgens de trackfreaks moesten we toch echt naar mount cook want dat was nog mooier dan dit. ben benieuwd... ' s Nachts hoorden we kiwi's naar elkaar roepen, heel grappig geluid.

De volgende ochtend vertrekken we om 9.00 uur na een ontbijtje. De track gaat door bos, langs rivier en langs het Motorua meer. twee uur later lunchen we in Forst burn hut. dan nog twee uur lopen naar het eindpunt. Terug in de stad besluiten we alvast een stukje te rijden richting het zuiden.

Kepler track Kepler track
Kepler track

Cave nearby Luxmore hut (side trip)

View from Mount Luxmore

Tot: 0.436s; Tpl: 0.016s; cc: 31; qc: 140; dbt: 0.2785s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb