Kaikkea kaunista

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
February 4th 2007
Published: February 4th 2007

On se kylla vahan vaarin, etta yhdelle maalle on siunaantunut niin paljon kauneutta, hienoja nahtavyyksia, erikoisia elaimia ym. Meikalaisen onni on, etta olen paassyt tanne kaymaan. Jos joku on paattanyt tehda vain yhden matkan ulkomaille elamansa aikana, niin suosittelisin Uutta Seelantia. Kylla taalla vaan on niin ihanaa!

Kaytiin eilen vuonoalueella Milford Soundissa. Maisemat olivat upeat niin bussimatkalla Queenstownista Milford Soundiin kuin risteilylla vuonossakin. Paastiin myos nakemaan pullonokkadelfiineja ja hylkeita. Delfiinit esittivat upeita ryhma- ja yksittaishyppyja ja uivat aivan laivamme kyljessa kiinni. Mutta koska elainten kuvaaminen on meikalaiselle aivan ylivoimaista puuhaa, niin todistusaineistoa delfiinien kohtaamisesta on hyvin vahan. Muistikortti on puolillaan kuvia, jossa saattaa ehka oikein kovasti kuvittelemalla nahda jotain delfiinin evan tapaista. Toinen puolikas muistikortista onkin sitten taynna kuvia vuorista =)

Tanaan paiva aloitettiin menemalla koysirataa ylos kukkulalle, missa kaytiin aamiaista nautittuamme laskemassa kesakelkkamakea. Iltapaivalla kaveltiin viiden kilometrin paassa olevaan Franktoniin, missa kaytiin lounaalla. Matkalla takaisin pysahdyttiin syomaan evaaksi ostettua toffeeta (Uudessa Seelannissa on ehka maailman parasta toffeeta), ja Queenstowniin paastyamme mentiin heti ensimmaiseksi ostamaan simpukoita satamassa olevasta kojusta. Ei siis pelkoa siita, etta paasisi laihtumaan...

Huomenna jatketaan matkaa kohti Franz Josefin jaatikkoa.

Milford SoundMilford Sound
Milford Sound

Delfiineja

Hylkeita kivella.
QueenstownQueenstown
Queenstown

Turisti kivella.

Tot: 0.111s; Tpl: 0.011s; cc: 19; qc: 89; dbt: 0.0798s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb