Kuningattaren kaupungista

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
February 2nd 2007
Published: February 2nd 2007

Taalla sita vihdoin ollaan - toisella puolella maailmaa - Uudessa Seelannissa.

Qantas toi meidat (talla kertaa jopa ihan ajallaan) Sydneysta Christchurchin kaupunkiin, joka sijaitsee etelasaarella. Oltiin jo Australiassa katsottu netista kivalta vaikuttava majapaikka, minne mentiin lentokentalta minibussilla. Kyseinen hotelli on nimeltaan Jailhouse eli vankila. Vankilana paikka on toiminut viimeksi vuonna 1999 ja nykyisin siella majoitetaan vapaaehtoisia turisteja. Jos joku joskus eksyy Christchurchiin, niin suosittelen tata "linnaa" lampimasti. Me majoituttiin kymmenen hengen dormissa, missa yo maksoi 22 paikallista dollaria. Paikka on todella siisti, sangyt olivat pehmeat ja siella oli ehka taman matkan parhaat suihkut.

Christchurchissa (on siina kaupunkia nimella viskattu "kristuskirkko") vietettiin vain yksi kokonainen paiva. Meilla on sen verran vahan aikaa kierrella taalla, etta paatettiin jattaa kaupungit vahemmalle ja keskittya kauniiseen luontoon ja meille erikoisiin elaimiin. Christchurch vaikutti kylla oikein mukavalta paikalta, mita nyt siita kerkesimme nakemaan. Katedraalilla toki kaytiin ja ratikka-ajelulla keskustan kaduilla. Turistit on taalla osattu huomioida todella hyvin. Turisti-infoista saa tietoa ja esitteita enemman kuin tarpeeksi. Me ostimme kahdeksan paivan bussi+laiva lipun. Ensimmainen paivista kaytettiin matkustamalla turistibussilla Christchurchista Queenstowniin. Valittavana oli lyhyempi ja nopeampi reitti tai paremmilla nakoaloilla varustettu pitka reitti. Me tietty valittiin pidempi reitti ja paastiin nakemaan mm. Tekapo-jarvi (minka rannalta Katja loysi kirkon, missa haluaa menna naimisiin) ja Cook-vuori. Taytyy todeta, etta nakymat olivat aivan uskomattoman hienot.

Queenstown on tunnettu kaikenmoisista aktiviteeteistaan. Taalla voisi hypata benji-hypyn, kokeilla liitovarjoilua, menna hurjalle veneajelulle... Tarjontaa on niin paljon, etta jos kaikkea haluaisi kokeilla niin olisi parasta viettaa taalla ainakin pari viikkoa. Meikalaisen rohkeudella pari paivaa riittanee =). Tanaan menin heti aamusta Skyline gondolalla (koysirata) ylos kukkulalle, mista oli hienot nakoalat alas kaupunkiin ja Wakatipu-jarvelle. Kavin myos kavelylla kaupungilla ja Queenstownin puutarhassa. Istuskelin jarven rannalla ja kavelin paljain jaloin nurmikolla ruusupuskien lomassa. Ihanaa!

Huomenna ollaan menossa paivaseltaan kaymaan Milford Soundissa, joka sijaitsee vuonoalueella. Siella pitaisi olla lisaa uskomattoman upeita maisemia =)

ChristchurchChristchurch
Christchurch

Katedraali
QueenstownQueenstown
Queenstown

Turisti kukkulalla

Tot: 1.115s; Tpl: 0.011s; cc: 23; qc: 92; dbt: 1.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb