Woensdag 29 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
October 29th 2014
Published: October 29th 2014

Om 6 uur opstaan om een Whale Watch toer te doen, en...

- Geen walvis zien

- Een echtgenoot hebben voor wie de heftige golven toch net iets te geweldig waren (zeeziek...)

Alle chance dat we 80% van ons inschrijvingsgeld hebben teruggekregen. Anders was het wel een heel duur, ontgoochelend grapje geworden.

Na een hartige lunch (om de ontgoocheling en andere dingen weg te spoelen) vertrekken we dan naar onze laatste stop: Christchurch.

Christchurch centrum is in 2011 vernield geweest door een enorme aardbeving en overal in de stad zie je hier nog ravage van. Ze zijn alles aan het herbouwen of gewoon nieuwe gebouwen aan het bouwen.

In plaats van te rouwen om wat verloren is, gebruiken ze deze ‘kans’ duidelijk om een nieuwe identiteit te maken. De eerste resultaten beloven veel goeds. Tussen afgebroken gebouwen, vervallen gebouwen en half herstelde gebouwen, verrijzen er verrassende architecturale pareltjes.

Op dit moment zitten we in een zeer leuk café in High Street. High Street is een afgesloten autobaan omdat de ravage hier zo groot was dat er bijna niets meer staat. En dus verrijzen er cafétjes en bistrootjes. 😊

Het cafétje waar wij nu zitten gebruikt 'pneumatic tubes' om de bestelde snacks te bezorgen aan de tafels. Bijzonder leuk en speciaal.

Het is ook een café waar er onbeperkt gratis internet is.... 😉

Bij deze sluit ik dan ook officiëel deze blog af, want morgen zullen wij enkel uitslapen, de camper opkuisen, onze valiezen maken en de camper terugbrengen.

Veel materiaal of tijd om te schrijven zal ik niet meer hebben.

Het was een zalige reis die we nu nog gaan afsluiten met een gezellig restaurantje. Hopelijk vinden we er eentje.

Tot zaterdag 01 november! Dan zijn wij terug in Belgenland. Heel eerlijk, we verlangen wel al een beetje nu het einde in zicht is 😊.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb