a backpacker's dreamjob!!!


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Akaroa
January 27th 2007
Published: January 27th 2007
Edit Blog Post

Wiiehhaa..ik heb een baantje, en tsja, je raadt ut misschien al....--> op de dolfijnenboot!
Vaag verhaal, maar zal het even kort samenvatten. ik ging dus naar Christchurch, na 2 weken met die Zweedse jongen te hebben getravelled gingen we weer onze eigen weg, en ik dacht, ik ga verre familieleden bezoeken die daar wonen. (had vooraf een brief gekregen met hun adres). Goed ik geprobeerd ze te ebreiken, helaas niet gelukt, dus in een hostel verbleven. achteraf bleek dat ik de slechtste timing had die je maar kon hebben: de mener was afgelopen zondag overleden en ze waren bezig met d ebegrvaenis...niet echt een moment om gezellig op de koffie te gaan. ze gaf wel aan dat ik daarna gewoon kon bellen, maar het voelde toch een beetje ongemakkelijk. Dus toen was de vraag, wat nu. (ik moest rond christchurch blijven want pap en mam sturen mij een pakketje en dat duurt ffies). toen dacht ik aan de eerste dag dat ik hier aankwam, in de shuttlebus zat een local en die vertelde mij ' you should go to akaroa, lovely place!'. dus maaike op naar Akaroa, 1,5 uur van Christchurch. kreeg een lift van 2 surfers, scheelde me weer 20 dollar 😉. ik daar aangekomen, mooooii. dus beslissing snel gemaakt, ik w8 hier wel op mn pakketje 😉. rond gevraagd waar ik misschien voor een weekje kon werken, nou de vraagw as eerder 'waar niet?!'. dus tsja, dat werd kiezen (niet mn sterkste kant ...) kon in het hostel met de beste ratings van heel nieuwzeeland werken, op een boerderij, in zo'n beetje alle restaurants enzenz. maar eerst maar eens mn nummer achter gelaten bij de dolfijnencompanie.(is iets kleiner dan in akaroa, minder commercieel en familieberdijf, ziet er supergezellig uit en alle werknemers waren vet aardig toen ik dar was en heel enthousiast over de eigenaars..goed teken😉) meteen na 2 uur telefoontje, of ik de volgende dag om 9 uur langs kon komen, en of ik zeeziek word ('Nee hoor, absolutely not.'..hopen dat 't ook echt zo is...zullen zien:P) ik in een hostel boven op d eberg verbleven, super uitzicht en nog een track van 2 uur gedaan. Volgende ochtend gesprek, blijken ook restaurant/cafe te hebben om de hoek, dus daar gezeten, drankje erbij, en binnen een uur stond ik al in de keuken.....af te wassen 😉....ik kan naemlijk volgende week op d eboot (de studenten moeten weer aan de slag,dus gaan terug naar de uni, meisje dat nu op de boot werkt ook) in de tussentijd kan ik als waitress in het cafe aan de slag en ik kon 2 dagen als ...tsja, dishwasher want diegene had zn enkel gekneusd. hele ervaring kan ik je zeggen, wel gelachen hoor..voelde me echt de achmed daro, verstond ze soms maar half, beetje af te wassen en alles..je had die mensen in het restaurant moeten zien kijken..whaha
maar goed, ik krijg daar dus drie maaltijden in het restaurant,ik kan je zeggen, de lunch die ik de eerste dag kreeg, van dat bedrag kan ik normaal 4 dagen van eten..en alles is vers en maken ze zelf..
en..alsof dat nog niet genoeg is, ik magin hun villa blijven zolang ik hier werk. aan het water, super luxe, eigen kamer en alles. ben nu ook alleen in hun huis, mag van alles gebruik maken(voelt alleen beetje raar nog, maar ok)...tsja..zeg nou zelf..not bad isn't it?!
vandaag eerste dag als waitress. wel grappig, zijn ook wat nederlanders hier op vakantie, sommigen kwamen terug na hun tripje om weer even te kletsen haha. alleen wel lastig, ze maken al die ingewikkelde koffie's ook zelf, met de gemalen koffiebonen en de gestoomde melk en dan heb je een latte, een flat white, een cappuchino,mochachino enzenz. allemaal hetzelfde maar net even anders..snappie:P?! (like..met milkfoam, zonder milkfoam, alleen geklopte melk of alleen de melk, dubbele shot of enkele shot..juist....stuur mij maar die boot op😉)
gisteren wel aardig inspiratie op gedaan in de keuken..toen ik in het hostel aankwam bleek dat ze gratis bakingpowder en flour en alles ahdden dus heb ik voor de anderen scones gemaakt..waren erg blij met me 😉
nog andere jongen ontmoet uit canada. beetje zelfde evrhaal als ik alleen werkt hij in restaurant naast mij en verblijft al de tijd in het hostel, maar gaan wel af en toe even buurten, wel grappig.
vanavond met hele groep naar de pub..live band en groot feest want allerlaatste dag van de eigenaars voordat z ehet overdragen aan anderen..ben benieuwd (groot feest in Akaroa...tsja..we zullen zien 😉) is wel grappig, pubs in n-z sluiten vaak aardig vroeg..maar op hun deur staat vaak iets als Open: 18.00-till late. (ok.....en dat is?)
zo dat was mn verhaal voor zover...ik ga proberen om deze week tijdens mijn 'day off' ook eens wat foto's te uploaden!
-x-!!!


Advertisement



28th January 2007

chill
nou maaikje dat doe je weer goed. Als iedere backpacker zo'n lijst aan leuke dingen mee zou maken zou de helft volgens mij niet meer terugkomen. Magoed, van harte met je nieuwe job
29th January 2007

I think so too ;)
Ey! haha thx hoe issie daar? is je studie al iets mer zoals je had verwacht/gehoopt? -x-
29th January 2007

Heey Meis, klinkt echt zoo vet!!! Heel blij om te horen dat alles zo leuk is en dat et goed gaat! kga nog ff je andere verhalen lezen, loop een beetje achter.. :P Doeii lieverd veel succes met je baantje ;) Dikke kus Eef
4th February 2007

Tjeempie, ik ben zo jaloers op je ! (heel laat: maar nog van harte met je verjaardag en een gelukkig nieuwjaar) Ik wil ook naar het buitenland, pffffffffffffffffffffff Nou diswasher goodluck to you honey.
6th February 2007

afwasserrr
hier de cocktailshaker, jeetje is de ervaring die je bij ons hebt opgedaan ;) toch niet verkeerd beland hehehe maar goed in ieder geval de groeten terug van ciara ze word trouwens nog steeds klara genoemd en ik nog steeds kelvin ik vraag me echt soms af of die baas van mij zijn eigen naam nog wel weet greetz kevin en succes met je baan
9th February 2007

reply
btje weinig uitdaging dus ik ben mezelf maar wat te doen aan t geven. Moet ik ff een oplossing voor zoeken maar opzich vin ik de studie wel leuk. Heb btw ook een baantje erbij:P Morgenaaf ff naar een gala, gezellig in rokkostuum (ja pinguins en ik zijn zielsverwanten:P) word wel bijzonder, Doeg xx bas
13th February 2007

Waaaaah!!!!! :P
Meis, je foto's zijn echt te gek!! Je hebt als je terug bent nog jaren nodig om alle mooie dingen na te vertellen!!! Heerlijk!! :D Ik heb helaas zo college, dus maar kort berichtje... ff tussendoor nog, kun je je mail ook checken?! Want dan stuur ik je binnenkort ook wel ff n mailtje!! ;) Love ya!! Liefs, Ris
14th February 2007

speciale dag vandaag.... :P
Hey lieve meid, vandaag is het 14 februari, oftewel Valentijnsdag. De beste dag ooit, om mensen te vertellen dat je om ze geeft.. Dussss........... wilde ik even zeggen:: LOVE YA MEIS!!! :D Zo, gekke Risje is weer klaar met haar vage uitspatting, dus ga ik nou maar weer aan mn studie! ;) Dikke kus van mij!!!!
15th February 2007

Thx :D
Ey!! Haha, happy valentine ! heb je Groov bestormd met rozen :P of viel het mee... heb je foto's van je kamer bekeken, nice ;) tenminste niet een 1 bij 1 hokkie waar je je computer tegen het plafond moet plakken omdat het anders niet past ;) ennuh, ja ik kan mn email checken, dussum kom maar op met al je verhalen (want die mis ik wel hoor!) ik ga hier nog 4 dagen werken en dan vertrek ik weer, op naar een nieuw avontuur ! (L) and lots of (K)!
15th February 2007

wat een verhalen:P
HEEY!!! zo hé wat een avonturen allemaal zeg!! ik wou dat ik met je mee had gekund:P Wat leuk dat je daar een baantje hebt;) Hier in het kikkerlandje is alles goed, gister helemaal doorweekt thuis aangekome omdat t regende...:S zit jij daar natuurlijk met 30 grade en zon!!:D tijd gaat egt snel je bent al 3 maanden weg:O ik ben echt benieuwd hoe je der uit ziet, want hebje vet lang niet gezien:P naja k ga maar weer es!!! heel veel x-jes!!!

Tot: 0.104s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 60; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb