Job zit erop


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Akaroa
February 19th 2007
Published: February 19th 2007
Edit Blog Post

hey!
gisteren mijn laatste werkdag gehad. Heb aardig wat meegemaakt hiero eigenlijk.
Eerst dus paar dagen in het restaurant gewerkt. Nou is wel even anders dan huis, even wennen aan een andere taal soms en dan de koffies...niet alleen een koffie, espresso en capuchino (hoe je het ook schrijven mag) nee we doen er ook nog een flat white, latte en moccachino bij en om het geheel compleet te maken, we doen alles met de hand . ok, de koffie niet, maar je warmt de melk zelf op, en bepaalt zelf de hoeveelheid ..stel je voor als de hele zaak vol is 😉
maar goed, daarna op de dolfijnenboot gewerkt. 3 cruises per dag 5 dagen in de week. ziet onder andere ook caves, little blue pinguins en zeehonden. Mijn job was om mensen te verwelkomen en wat kleine vragen te beantwoorden, drankjes rondbrengen en koekjes uitdelen maar na een tijdje deed ik zelf ook de guiding en vertelde wat over de dieren door de microfoon
ondertussen heel wat mensen leren kennen en omdat het een klein plaatsje is is dat erg gezellig. loopt over straat en mensen herkennen je omdat ze of een local zijn of ze bij je op de boot zijn geweest.
heb een gratis farmtour gehad omdat de farmer de broer is van de mevrouw waar ik bij verblijf. en morgen heb ik een gratis dolfijnenswim!
er is nog een meisje die hier verblijft, mary, echt super aardig en hebben veel lol! ze werkt op d eboot als ik mijn 2 dagen vrij heb en voor de rest in het restaurant. vandaag hebben we samen een track gedaan, was wel cool
kwam laatst nog stel jongens tegen die ik op in de eastcape had ontmoet. tijdje mee op het terras gezeten en kwamen ze vandaag weer tegen, vonden het toch ook wel een leuk plaatsje en zijn nog een nachtje gebleven, grappig is dat als je elkaar weer tegenkomt. ze waren joris ook tegen gekomen op de ferry.
morgen na mijn swim ga ik naar christchurch en dan ga ik weer reizen met joris, hij was hier ook een tijdje aan het werk en zijn nog naar 't strand geweest.
Ik ben ook nog naar een feest geweest op d ebeorderij van d efarmtour. zijn vrouw werd 50 en was groot feest (voor akaroa dan) in de 'woolshed' met live band en verklede ouderen..jaja..stel je voor..de rollenw aren omgedraaid: alle jongeren 'ashamed' aan d ekant en d eouderen als een gek an het dansen, buiten groepjes aan het roken en lol dat ze hadden (en ik ook 😉) tijdje met meisje uit duitsland staan praten , had daar tijdje gewerkt.
was vandaag weer super warm, iets van 27 graden, hoe is het in nederland?
-x-


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



22nd February 2007

Heey!! Nou het weer is hier redelijk, voor de winter dan.. Gister wel hele dag geregend :( Terwijl ik jarig was.. Belachelijk! :P Maar Maaik wat klinkt het toch allemaal leuk!! Echt geweldig. Jammer dat je alweer bij de dolfijnen weg moet zeg.. Ik heb trouwens zaterdag regio wedstrijd, oefeningen zijn nog niet zo lang af, majaa :P O ja misschien gingen we nog naar kalamata eind maart met de groep! Maar vooral tessa eva en ik vonden het niet zo'n goed plan, aangezien we vorig jaar daar zo goed hadden gedraaid en nu de oefeningen amper af zijn. Wel jammer natuurlijk, et was wel leuk toernooi. Madeira is alweer bijna een jaar geleden.. Gaat echt snel he! En der hangt inmiddels een collage van onze EKgroep in Haarlem, beheerders vet blij! :P Maarja ben je ook weer een beetje op de hoogte van wat er hier zo'n beetje gebeurt.. Valt natuurlijk in het niet bij wat jij allemaal schrijft, majaa.. haha Nou meis veel plezier met het verder reizen! Miss you! hele dikke kus Evelien! En groejes van me mama!
22nd February 2007

Heey! Nou et weer is hier best redelijk.. voor de winter dan! Gister wel d hele dag regen :( Terwijl ik jarig was! Belachelijk toch.. :P Maar Maaik wat klinkt et toch leuk allemaal! Echt geweldig. Kheb zaterdag trouwens regio wedstrijd! Oefeningen pas net af mjaa.. We zouden met de groep miss naar Kalamata gaan! Maar vooral tessa eva en ik vonden et nie zo'n goed plan omdat we vorig jaar daar zo goed hadden gedraaid, en nu zijn de oefeningen amper af.. Wel jammer, was leuk toernooi toch! Madeira is alweer bijna n jaar geleden, gaat echt snel he! Der hangt inmiddels in Haarlem een collage van de EK groep, echt leuk. De beheerders vet blij, haha schattig.. Maja weet je ook weer wat er hier gebeurt :P jammer genoeg lang nie zo boeiend als wat jij allemaal meemaakt ;) haha nou meis veel plezier met verder reizen! Jammer dat je de dolfijnen moet verlaten.. Miss youu big hug XXX Eef en groetjes van me mama!
24th February 2007

Wow!
Heeeeeeeeeeeeej Maaike!!!! Hehe... volg nu al een tijdje (maanden) al die verhalen van je hierzo, maar kwam er tot mn grote schok achter dat ik nog nie eens een berigtje had achter gelaten... EN DAT KAN NATUURLIJK NIE!!! (dus bij dezen...) Ik vind het verder wel mooi hoe je toch alles wat daar aan de andere kant van de wereld gebeurd mee kan beleven... Maargoe... Met mij hier in Nederland verder alles wel goed... Genieten van het studentenleven... Geschiedenis studeren bevalt egt heel goed (hoe vreemd het ook voor buitenstaanders mag klinken) maar ik doe lekker wat ik interessant en leuk vind. En dat laatste kan ik iedereen aanraden. ;P Tot nu toe alles gehaald, wat me egt motiveert om nu te proberen om me propedeuse in één keer te halen! Nog maar 28 van de 60 puntjes te gaan... Verder is mn Hoofddorpse leventje, naast mn Leidse, weinig verandert... oei dat klinkt boooooooring... (afgezien van het feit dat ik weer een ex heb opgelopen, maar daar ga het verder niet meer over hebben... doet er verder ook nie toe...) Iig... iedere maandag is weer een uitdaging, de week is een feestje en je kijkt hoe dan ook altijd uit naar ieder weekend. Wanneer kom je eigenlijk weer thuis? Kijk eigenlijk wel weer uit om met de oude partycrew naar een Crazy Saturday in de Chall te gaan... Naja... komt er ooit wel weer van... (Kom je nou eigenlijk nog toe aan een beetje goed uitgaan in NZ? Ben nieuwsgierig...) Naja, Vanuit Hoofddorp, HEeeeeeeeeeeeeeeel veel Liefs en geniet van wat je verder nog gaat doen daar... Leon
1st March 2007

groeten uit Hardenberg
Hallo Maaike, we horen het wel het gaat uitstekend met je. het weer is bij jou prachtig en wij hopen hier dat het snel lente wordt. Ook al is het hier niet echt winter geweest. we gaan dit week-end weer naar Opa en Oma. Jet wordt gevormd, dat is mijn petekind. Mees is voor het eerst naar de peuterzaal geweest en dat vond hij niet leuk. ja wat wil je ook met en moeder die er altijd voor je is. Het is wel goed voor hem hoor. leert hij andere kinderen kennen en met anderen spelen. De zandbak vindt hij het mooist. Ja dat is logisch met een vader en moeder die altijd de Zee opzoeken. Heel veel groetjes van Oom Herman en Tante Bep.
10th March 2007

eens met leon!!
hey maaike echt te mooie foto's gestuurd schrijf je zo ff mail heb hoop te vertellen :-P (wat jij kan kunnen wij ook maar dan veel veeeeeeeeeeeeeeeeeel saaier ;-) ) maar ik ben het wel eens met leon als je weer hier bent weer ff ouderwets op stap mis het echt onwijs!!!! kuzje

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 62; dbt: 0.065s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb