Het rode vierkant & de eerste Stage dag


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
January 18th 2016
Published: January 18th 2016
Edit Blog Post

Beste,

Zoals jullie wellicht hebben gelezen ben ik zondag samen met twee huisgenoten naar het strand geweest. Zondag begon hier als een dag die boven de eerdere dagen uitstak met betrekking tot het weer. De zon scheen en het beloofde die dag ongeveer 30 graden te worden, de geijkte reactie van zon liefhebbers zou zijn: Strand, en hier zijn wij dan ook heen gegaan. Ikzelf heb persoonlijk niet zo heel veel met de zon, geef mij maar veel liever een terras met een x-aantal biertjes en ik ben meer dan tevreden, maar erop uit is voor mij nog altijd een welkome bezigheid. Uiteindelijk zijn we met de auto naar Foxton beach vertrokken wat ongeveer een 45 minuten rijden is vanuit Palmerston North en ligt aan de westkust. Als je een foto van een Nederlands strand op een Zomerse dag naast een foto van Foxton Beach legt dan zou je haast het verschil niet merken, op het kleine verschil in golf hoogte na.

Een cruciaal punt hier in Nieuw Zeeland wat ook eigenlijk iedereen in het achterhoofd hoort te houden is dat men hier een stuk korter bij het gat in de ozon laag zit. Zelf heb ik er nog nooit bij stil gestaan maar omdat Nieuw Zeeland redelijk ver zuidelijk ligt en het gat in de ozon laag boven de Zuidpool ligt is het toch best logisch, met als gevolg dat je moet smeren als een malle om maar niet te verbranden. Met zonfactor 50+ durfde ik het toch aan om in de zon te gaan zitten, waar ik als extra voorzorg ook nog eens om de 30-45 minuten de beschermende laag op mijn huid vernieuwde. Grote jongen als ik ben heb ik alles mooi zelf gedaan, hier zal ik later overigens op terug komen.

Na ongeveer een 2 uur op het strand hebben we ervoor gekozen om terug naar huis te gaan waar we onderweg nog zijn gestopt, in een net niet afgedankte schuur hebben we fish 'n chips besteld. Althans net voordat we wilde bestellen knalde de zekering eruit. De cassière heeft dit zelf moeten oplossen door als een ware acrobaat op stoelen te klimmen, om zo de zekering in de net te hoge stoppenkast om te zetten. Wat achteraf niet erg effectief bleek, aangezien de kassa besloot dat het welletjes was voor die dag. Dan maar met pen en papier verder.

Later die avond toen ik de kilo zand, die aan de waterbestendige zonnebrandcreme was blijven hangen, van mij af wilde douchen voelde ik een brandende sensatie op mijn rug. Het zou toch niet kunnen dat ik toch verbrand ben op mijn rug? Vol argwaan keek ik dan ook in de spiegel om erachter te komen dat ik toch een "klein stukje" vergeten was. Nu loop ik dus rond met een rood vierkant op mijn rug van ongeveer 20 bij 20 cm, en dan precies dat gedeelte waar ik net niet bijkom met smeren. Blijkt dus dat deze "grote jongen" minder lenig is dan gedacht en toch gewoon de hulp had moeten vragen aan de huisgenoten.

Vandaag was het dan eindelijke tijd voor mijn eerste stage dag. Abby, mijn stage begeleidster die nu ook nog directeur blijkt te zijn van de afdeling waar ik onder val, vertelde dat ik deel ga uitmaken van het Food Innovation Team van Riddet Innovation. In het normaal Nederlands is dit dat ik nieuwe dingen bedenk op het gebied van voeding waar de mensen uiteindelijk ook nog wat aan hebben. Tevens zal ik, gedurende mijn tijd hier in Nieuw Zeeland, werken aan verschillende projecten waar Vlees alternatieven ongeveer mijn grootste zal zijn. Daarnaast kon ik mijn geluk niet op toen ik hoorde dat mijn eerste twee projecten veel overlap met elkaar hebben en ook nog eens te maken hebben met bier. Aangezien dat ik later hoop verder te gaan in dat gebied ben ik dan ook van mening dat ik het eigenlijk niet veel beter heb kunnen treffen dan dit.

Overigens moet ik wel vermelden dat iedereen bij Riddet ervoor zorgt dat ik morgen weer met een goed gevoel ernaartoe ga. Iedereen is heel aardig en helpen je ook waar dat nodig zou zijn. Ik ben wel zeer benieuwd welke uitdagingen ze mijn kant op slingeren, maar op dit moment ben ik ervan overtuigt dat ik ontiegelijk veel ga leren hier!

Advertisement



Tot: 0.29s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0532s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb