Kampeertrip Tongariro NP

Published: May 5th 2011

Tent-check! Slaapzakken-check! Luchtbed-check! Kampeervuurtje-check! Trekschoenen-check! Survivalmes-check! Survivaldrank-check! ... Ready voor de eerste kampeertrip. Tongariro National Park!

Het Tongariro NP is is het oudste nationale park van Nieuw Zeeland, en ook zowat de grootste trekpleister van het noordereiland. De 3 nog altijd actieve vulkanen, Ruapehu, Ngauruhoe en Tongariro, vormen het hart van het gebied. Voor wie de Lord of the Rings heeft gezien: Mount Doom is hier gefilmd...

Het weer was lekker, volop zon! Alleen hadden we er niet zo echt rekening mee gehouden dat we echt wel op alpine hoogte zaten, en eens de zon onder was het verdomd koud werd.
Daar zaten we dan , in onze niet op deze temperaturen voorbereid zijnde kleren, te koken met 3 theelichtjes en een zaklamp!
Hoe gezellig en idyllisch het ook was, Chris en Mike besloten toch maar met de rest van de fles wijn (zo toch nog driekwart vol) diep weggedoken in de slaapzak te verdwijnen in de tent...

Na een best wel OK geslapen nacht je bij het eerste zonlicht buiten wassen aan een kraantje koud water... heerlijk!
Ook al bleef het wassen beperkt tot het hoogst noodzakelijke ;-)

Amper de tijd gehad om zich te werken, maar Chris is een krak wat het kampeervuurkoken betreft! Heerlijke koffie, en perfect gebraden lamsworstjes! Ja, we moesten sterk staan want vandaag stond de grote hike op de planning: de Alpine Tongariro Crossing. Door velen beschreven als de mooiste eendagshike in Nieuw Zeeland.
Een trip van goed 19km, in 7 à 8u.

Na goed 4uur aangekomen op het hoogste punt besloten we er nog een een zijstuk bij te nemen: een hike langs eeuwige sneeuw over de bergkam. De weersomstandigheden veranderen er elk kwartier zodat we op een bepaald moment omringd waren door alleen maar wolken onder ons. Heerlijk en indrukwekkend!

Het werd uiteindelijk een hike van goed 22km, in iets meer dan 7u.

__________________________________________________________

P1000400P1000400
P1000400

Cooking diner at 7pm. 5°c
P1000402P1000402
P1000402

Onder de noemer "Fresh&Fruity": Breakfast & preparing lunch at 6.30am

Tot: 0.125s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0771s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb