Maandag 13 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
October 13th 2014
Published: October 13th 2014

Vandaag zijn we toegekomen in Rotorua. Cultureel centrum van Noord Nieuw Zeeland.

Na gisteren gecampeerd te hebben in de beroemde Redwoods, trekken we Rotorua centrum in.

Dit om twee redenen:

1. Onze Maori experience boeken.

2. Naar de opticien om lenzen voor Ruben na zijn brildebacle gisteren.

Lenzen kopen is nog niet zo simpel hier.

Ten eerste moet je een doktersvoorschrift hebben, en ten tweede moet je je nog eens laten onderzoeken zodat je zeker het juiste paar lenzen hebt.

Gelukkig was er die dag een dokter ter plaatse, anders moesten we volgende week (!) terugkomen.

Nu moeten we nog steeds iets langer dan gepland in Rotorua blijven, want Ruben heeft nu nog maar testlenzen mee. Indien deze goed zitten, mag hij overmorgen om de definitieve gaan.

Tip voor alle brillers die naar Nieuw Zeeland komen: vraag aan je dokter of opticien een medisch attest voor het geval dat je bril breekt...

Voor de rest hebben we in Rotorua wat zitten rondlopen en de tijd doden tot 16u.

Want dan werden we opgepikt voor onze Maori experience.

De lokale Maori Tribe heeft van hun domein een toeristische attractie gemaakt waarin we het volgende aangeboden werden:

1. 2 actieve geisers, de enige natuurlijke geisers in Noord Nieuw Zeeland.

2. een kokende modderpoel.

3. Kiwi's in een natuurlijke omgeving, maar toch nog steeds in gevangenschap.

4. Een Maori show waarin de bezoekers de dansen konden aanleren. Ruben heeft de Haka aangeleerd. Helaas was de camera plat tegen dan en heb ik met mijn gsm foto's getrokken. Deze kan ik nu niet op computer zetten 😞

5. Een hangi. Een hangi is een typische manier van koken in een geothermisch domein: het water van de aarde is hier heel warm. Dus wordt het eten dicht in de grond gekookt.

Het was bijzonder lekker.

Tijdens de rondleiding kregen we ook vele verhalen te horen over het leven van de Maori toen en nu.

Te Puia, een Maori experience in Rotorua. Zeker aan te raden!!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb