Zondag 12 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo Caves
October 12th 2014
Published: October 13th 2014

Vandaag staat er maar één ding op de planning:

Waitomo Caves Black Water Rafting experience.

Samengevat: een halve dag in de wereldberoemde glowworm caves doorbrengen in een wetsuit en als enige transportmiddel een rubberen band.

In het begin was ik nogal skeptisch en terughoudend, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het gedaan heb.

Ruben vond het fantastisch van begin tot einde natuurlijk.

We moesten door spelonken kruipen, omhoog klimmen en van watervallen (1m hoog) springen.

Verder ben ik ook heel blij dat mij pas bij het verlaten van de grotten werd verteld dat ik drie uur lang tussen 'alen' (die lange, lelijke vissen) hebben gezwommen.

Ben ik even blij dat ik dat niet wist op het moment zelf!

Op het einde stelde de gids een race voor naar buiten. Hij had er geen rekening mee gehouden dat Ruben nogal competitief is...

In een poging zijn tegenstander tegen de stalagtieten te gooien om hem tegen te houden, knalt hij er zelf tegen.

Resultaat kun je zien op de foto.

'savonds zijn we dan voor de eerste keer terechtgekomen op een iets 'wildere' camping. Dit betekent dat we naast een meer sliepen op een campingsite zonder toezicht, maar die wel betalend was. Moet kunnen.

Tot: 2.392s; Tpl: 0.049s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0397s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb