Lake Wakaremoana

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » East Coast » Gisborne
January 16th 2012
Published: January 16th 2012

Deze rit vanuit het dichtbijzijnde stadje duurt een goeie 2 uur! En je rijdt bijna volledig op ongeasfalteerde wegen – dus een 4x4 is hier niet mis -.

Lake Wakaremoana is één van de mooiste meren dat we hier in dit land al gezien hebben.
Het is heel groot! Je kan het meer in 3 dagen wandelen (the great walk/de grote wandeling). Wij waren ook 3 dagen rondom het meer maar hebben wat kleinere wandelingen gedaan (dagwandelingen).
Een must do voor korte wandelingen zijn de watervallen, Lou's Lookout want daar heb je een prachtig zicht over het meer, the Rata walk (de grootste en oudste boom van dit district) en een bootje huren om te roeien op het hoger gelegen meertje is ook heel leuk om te doen!

Je hebt rondom het meer een 3 tal gratis campeerplaatsen. Wij stonden een 2tal nachten op Rosie Bay. Een klein plekje met een privé strand :-) en we leerden er een bende hele leuke mensen kennen.
Aron & Hiromi , 2 andere japanners (ben hun naam vergeten), JJ de beroemde muzikant (speelde al over de ganse wereld met zijn zus haar band : Maisey Rika) en Nathan (grafisch ontwerper met eigen kledinglijn: SNAX NZ)

We werden uitgenodigd aan hun picnicktafel voor de rest van de tijd dat ze er waren met hun tent en het was super! We werden bij het verlaten van het meer opnieuw uitgenodigd om naar Roturua te gaan en te bbq'en en uit te gaan. Bij deze zal dit dus gebeuren binnen een paar weken, want Nathan is ook met een Japanse getrouwd en ging naar daar op vakantie.

We moesten op tijd terug keren om naar Tokomaru Bay te gaan want op 9/01 werden we verwacht bij Joan om een eco-huis te bouwen.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 29; dbt: 0.0261s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb