Donderdag 16 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Plenty
October 16th 2014
Published: October 18th 2014

Vandaag hebben we genoten van een luie voormiddag. Lees: we geraakten niet uit ons bed 😊.

Daarna gingen we vol goede hoop naar de i-site (toeristenbureau) van Whakatane. We wouden informeren voor 2 zaken:

1. Een bezoek aan White Island, een actieve vulkaan die met gasmaskers te bezoeken is. (volledig afhankelijk van hoe actief hij op dat moment natuurlijk is...)

2. Een boottochtje nemen in de hoop de lokale sperm whales te zien (sperm whale = potvis. Waarom die specifieke naam? Geen idee.)

Antwoord:

1. Geen probleem. Kost 200 dollar per persoon. Vonden we een beetje te veel.

2. Die boten varen pas uit vanaf november. Vonden we een beetje jammer.

Resultaat:

Het enige andere alternatief dat hier te doen is, is een lange wandeling. Vond Ruben heel leuk. Vond ik wat minder leuk.

Maar het heeft wel weer prachtige beelden opgeleverd. Eerlijk waar, de wandeling was de moeite!

Helaas was de wandeling wat langer dan de vriendelijke mevrouw aan de informatiebalie had gezegd. Zij zei drie kwartier. Wij ondervonden: 2u30. En dan moesten we nog terug.

Gelukkig zijn Nieuw Zeelanders heel vriendelijke mensen en hebben we een lift terug gekregen. Ruben had het anders niet overleefd. 😉

Wel goed geslapen die nacht...

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb