Vrijdag 17 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » East Coast
October 17th 2014
Published: October 18th 2014

De komende twee dagen zal ik bijzonder weinig te vertellen hebben, want we zullen vooral in de camper zitten op weg naar Wellington, dat toch wat langer rijden is dan de eigenlijke km-afstand doet vermoeden. Dekselse bergpassen en 100km/h limieten...

Maar omdat we er zin in hebben, nemen we van eerste keer de East Cape Route mee. De route was aan te raden, al bleek ook deze wat langer te duren dan verwacht. (6u rijden om hem door te geraken).

Het leverde wel weer leuke beelden op en een mooi zicht op de hedendaagse Maori cultuur. Eigenlijk komt de hedendaagse Maori cultuur vooral neer op een gezonde, goed functionerende commune. En dit zeg ik als enorme anti-communistische persoon zijnde. Maar het werkt hier, en het werkt voor de mensen zelf, dus ... weinig commentaar op te geven.

‘sAvonds reden we dan eindelijk uit de East Cape Route en in Gisborne. Was me dat een leuke verrassing. Eindelijk Nieuw Zeelandse restaurantjes waar je geen Take Away bij hebt, waar je bediening aan tafel hebt en zowaar in een gezellige ruimte zit met een uitzicht. Het stadje is culinair van harte aan te raden.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb