Whakatane

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Plenty » Whakatane
February 11th 2012
Published: February 11th 2012

Uitspraak: Fakatane. Alles met WH in een naam van een stad of dorp = F van uitspraak.

De voorbije 4 dagen verbleven we bij onze vrienden in Whakatane. Hiromi & Aron. Ze zijn nu hard aan het werk , met meer dan 40 uur per week, omdat ze in mei vertrekken naar Canada voor een jaar.

Dus we hebben ze niet zo veel gezien deze week. Maar het was wel heel gezellig 's avonds. Wij kookten in ruil voor bed & douche. Ideaal dus!

Hier was het ook een soort vrijwilligerswerk.

Binnen een 3 tal weken gaan we naar Nathan in Rotorua.

Whakatane zelf heeft niet zoveel te bieden. Een stad zoals een ander maar je hebt enkele kilometers verder wel een leuk strand en een gloeiwormengrot.

De laatste avond gingen we naar de haven om naar de sterren te gaan kijken. Dit is werkelijk prachig. Je kan het gewoon niet beschrijven hoe magnifiek deze sterrenhemel is.

Met wat verbeelding en de uitleg van Aron kon je Sagittarius zien (boogschutter), een kookpot ster, een halfman halfdier god en om het af te sluiten zagen we ook nog een satteliet voorbij passeren langs een ster.

Mooi!

Hiromi , Aron's vrouw, is Japanse. Ze wonen al anderhalf jaar samen in Nieuw-Zeeland en wonen in het huis van Aron's vader.

Ze werken beiden in Harvey Norman tot mei. Deze shop is een electrozaak. Hiromi heeft lange tijd gewerkt in de muziekindustrie in Japan. Daar was ze sound engineer. Daarna is ze voor een jaar naar India vertrokken, terug gekomen om te werken (om schoenen te stikken), opnieuw de wereld gaan verkennen, terug naar Japan om er te werken als courier voor een firma. Vliegtuig op en af om pakjes te leveren naar grote bedrijven die geen 2 weken op een courier konden wachten. Dus zat ze soms hele dagen in een vliegtuig.

En tijdens haar rondreis in Japan zelf, heeft ze Aron leren kennen.

Aron was op vakantie voor een paar dagen in het zuidereiland (NZ) en van een paar dagen kwam 4 jaar reizen en werken in Japan.

We hoorden dat het niet gemakkelijk was om werk te vinden in Japan. De japanners houden er niet van als je Japans spreekt om werk te zoeken want ze zien je dan als een jobpikker. Maar als je eerste taal Engels is, is het geen probleem. Dan kan je kinderen en volwassenen Engels leren.

Jan zou heel graag naar Japan gaan. Hij bekeek deze week of het mogelijk zou zijn. We zullen zien hoe ver we geraken. Anders is het binnen een paar jaar. Zo duur is het nu ook weer niet (met een lowbudgetmaatschappij).

Hiromi wou een internationale job hebben dus leerde ze massage in Thailand.

Nu geeft ze Thaise massage aan mensen.

Verdorie, het doet pijn zulle! Zo 2 voeten in uw rug , je armen achterwaarts opgetild en je benen gestrekt...mijn spieren komen behoorlijk los nu.

Zelfs hier in NZ ben ik nog altijd niet van mijn stress af. Hiromi zei dat er een blokkade in mijn nek is, vandaar de maandelijkse (soms wekelijkse) migraine aanvallen.

Deze week gingen we ook terug op zoek naar HelpX mensen. We vonden een nieuw koppel in KatiKati. Toevallig hadden we ook andere mensen in KatiKati gemaild en zagen we ze deze avond bij Mike & Jizzy.

Dus Eva & Clive worden onze volgende HelpX hosts.

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0225s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb