Endelig ankommet :)

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Paihia
February 26th 2010
Published: March 3rd 2010

AUCKLAND - Her kommer vi!

Vi havde en lang, men god flyvetur herned. Det tog ca. 42 timer, saa vi var meget tidsforvirrede undervejs og traette da vi ankom til hotellet i Auckland. Vores foerste nat paa hotellet var god og det var laekkert med et bad efter den lange rejse. Tirsdag morgen skulle vi for foerste gang ud med vores tasker paa ryggen, og finde os et hostel. Vi tog den nemme loesning, da vi opdagede hvor tunge taskerne var, og ikke anede noget om de forskellige hostels i byen.
Laegere nede af vejen, fandt vi FAT CAMAL, som var et "yderst eksklusivt og renligt" hostel. Vi flyttede ind paa et 6 personers vaerelse, hvor der allerede boede 2 piger fra Frankrig. Vores foerste oplevelse med et hostel var desvaerre ikke saa god, da vi sidenhen har fundet ud af at der findes bedre!

Vi brugte 2 hele dage i Auckland, hvor vi saa nogle fantastiske strande og oplevede lidt af bylivet i hovedstaden.
Den ene dag tog vi faergen ud til Weiheke Island, hvor vi planlagde en tur rundt paa udlejnings scootere. Planen gik lidt i vasken, eftersom Helene paakoerte en baenk og samtlige skraldespande paa udlejningsstedet. Derfor mente de at det var bedst vi afleverede noeglerne tilbage med det samme. Men en kort og sjov oplevelse :-)
I stedet for scooterturen omkring oe'en, indsaa vi at vi ikke ville komme langt til fods, idet hele oe'en var basat af bakker. Vi fandt istedet en helt fantastisk strand, som vi brugte dagen paa.

PAIHIA

Torsdag morgen koerte vi med KIWI experience til den nordligste spids paa New Zealand, Piahia - Bay of Island. Piahia er et lille samfund, som lever i den smukkeste natur omgivet af 144 smaa oe'er.
Her tjekkede vi ind paa et laekkert hostel med 6 andre unge paa samme vaerelse. Her er pool og udendoers spa, og mange sociale samlingssteder.

Den foerste dag tog vi med MACK ATTACK, som er en stor speedbaad, der goer det muligt at se de 144 oe'er paa ingen tid. Det var en kanon sjov og meget vaad oplevelse, men samtidig utrolig smuk.

3rd March 2010

Dejligt at høre fra jer
Hej Piger Det var dejligt at høre fra jer og se lidt billeder. Jeg tror at Anders er glad for at han aldrig har lånt dig sin scooter. Kys fra Mor
4th March 2010

misundelse!!!!
Halløjsa i skønherlige hottentotter ;) Det ser ud til at i har det godt på jeres fantastiske eventyr.. Flotte billeder ;) Det ser godt nok dejligt ud.. Man får helt lyst til at tage ud i den idylliske verden, når Danmark er så forfærdelig bittert. Håber i har det godt .. ;) Pas godt på hinanden...... Andreas R ;)
7th March 2010

hilsen fra Jernbanegade
Hej Vi har været inde og se de flotte billeder - hold op der ser skønt ud og I ser ud til at nyde det i fulde drag. Det er godt nok noget af nogle sild der er på billerne. Vi skal også ud og rejse i Påsken bare sådan lige for at hævde sig lidt :O). Vi tager med Sussi og Holger til Egypten hvor vi skal have masser af sol, pool , natur og pyramider. Vi glæder og helt vildt. Daniel kommer d. 12. marts 17.30 fordi der er messe i Tyskland i kommende weekend. Far og Daniel tager afsted om natten til d. 13. marts- ægerligt at du ikke er her så kunne vi have hygget i weekenden. Vi har været ude ved Per og Pia i fredags det var vældig hyggeligt og har ellers arbejdet i weekenden. Foråret er jo lig med masser af arbejde. Chresten og en kammerat var her i går for at købe kikkerter de havde fået 30 cm sne i Jylland fredag aften så alt var kaos. Det er stadig frostvejr her, men alt sneen er næsten smeltet. Jeg har ude og gå med Joy her til morgen det var det mest pragtfulde solskinsvejr, fuglene pippede og hunden var glad hehe. Jeg har ikke ført fra udlejer endnu men der går typisk en måned eller to inden de sender pengene. Ellers må jeg have hans nummer og vise mig fra min værste side :O( Nyd nu fortsat jeres rejse Knus og kram til verdens dejligste og smukkeste datter Hils Helene mange gange.

Tot: 0.11s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb