In love with Kiwiland


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
June 15th 2008
Published: June 15th 2008
Edit Blog Post

"It's amazing" er et udtryk, jeg har hoert fra en Kiwi (indfoedt new zealaander) flere gange denne weekend om alverdens ting, men jeg kan kun sige, at det udtryk ogsaa maa have sin oprindelse i dette land, som virkelig er 'amazing'. Det eneste mindre positive, man kan have at sige om det er, at det desvaerre befinder sig paa den anden side af jorden, saa det selv med den mest direkte flyforbindelse tager ca. 25 timer at komme hertil.

Men som I kan forstaa, saa er jeg nu forlaengst ankommet i god stand efter en faktisk ret behagelig rejse, hvor jeg indhentede mange maaneders soevnmangel og derfor som et mindre spaedbarn stort set kun aabnede oejnene, naar der blev serveret mad:-) Dog naaede jeg ogsaa at opfatte indflyvningen over NZ, hvor jeg fik det foerste glimt af, hvor groent og smukt landet er.

Min gamle studiekammerat, Vicki, som nu bor i NZ paa ottende aar, hentede mig i lufthavnen, og koerte mig til hende og Toms hus i Mission Bay, hvor jeg har faaet lov at slaa mig ned nogle dage. Herfra har jeg faaet set lidt paa Auckland city og det omkringliggende omraade. Det har bl.a. slaaet mig, hvor aktive kiwierne er, men det maa skyldes den flotte natur. Hvor end man kigger hen ser man folk, der loeber og cykler - og Vicki og Tom er om nogen pragteksempler paa den sunde livsstil, fint illusteret ved, at jeg har sovet ved siden af en racercykel og mattee flytte fire surf boards for at komme i seng:-) Ja for ikke at naevne, at der virkelig er tale om, at man her i huset staar op foer solen for lige at naa en cykel-, svoemme eller loebetur, inden jobbet kalder. Den doegnrytme passer fint mit jetlag - jeg griber dog bare ud efter min bog, naar jeg hoerer cykelskoene klapre i gangen.

I weekenden havde Vicki planlagt en toesetur med to andre veninder, Lisa & Sara, i et sommerhus paa halvoen Coromandel Peninsula, som er et af hendes yndlingssteder i NZ. Og der var virkelig skoent, som man maaske ogsaa kan se af billederne. Vi brugte weekenden paa god mad, gaature, laese boeger og ellers sludre om stort og smaat. En perfekt start paa en ferie, for der blev hjernen virkelig toemt for alt, hvad der hedder medieplaner, flowcharts og jeg vil ikke naevne mere af frygt for, at det kommer ind i hovedet igen:-)

I aften (mandag) flyver jeg til Christchurch paa Sydoeen og begynder derfra en lille 14-dages turne rundt paa oeen.

Og som man goer i kirken, har jeg til sidst to bekendtgorelser: Foesrt 'a big applause' til Jakob, som i weekenden cyklede Vattern rundt i Sverige. 300 km paa 11 timer og 50 minutter. Det er edder..... viljestyrke:-) Haaber benene har det bedre.
Og saa held og lykke til Pernille og Katrine, der i disse timer konkurrerer i Cannes Media Lions.


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Skytower i AucklandSkytower i Auckland
Skytower i Auckland

Hvis man ser godt efter, kan man se folk gaa rundt udenpaa bygningen. Det er det, man kalder tourist attraction i NZ;-)


Tot: 0.096s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0624s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb