Blogs from Grand Terre, South Province, New Caledonia, Oceania - page 6

Oceania » New Caledonia » South Province » Grand Terre March 3rd 2008

Apres la folie de Mardi Gras ce weekend, nous allons nous reposer en Nouvelle Caledonie (NC) et arrivons donc dans sa capitale Noumea. A premiere vue, Noumea n'est pas vraiment le paradis qu'on s'imagine. Mais quand on regarde de plus pres, on decouvre une culture et une societe interessante, avec ses problemes et ses bons points aussi. On est alles faire une excursion dans la Province Sud ou Francois notre guide nous a montre des plantes et des arbres datant de plus de 50 millions d'annees. On a aussi vu un cagou, oiseau endemique a la NC. Quelques paysages magnifiques et des gens tres sympas. Malheureusement pour nous, le temps n'etait pas de la fete et il a plu beaucoup cette semaine a Noumea. Mais on y etait pour une semaine alors on en profite! Le ... read more
Noumea vue de notre chambre - Noumea from our bedroom

Oceania » New Caledonia » South Province » Grand Terre September 28th 2007

My last excursion on this journey was the north province (Grand Terre) of New Caledonia. Again we rented a car for three days. Our final destination was the city of Voh. It takes around 4 hours from Noumea to get to Voh. Because we left Noumea late in the afternoon we decided to camp on the beach Pindai. It’s a nice place top camp, it’s for free but it is hard to find this place, because there are no signs to guide you to this place. Well early in the morning we left for Voh. City of Voh is famous for it’s natural shaped heart. Yann Arthus-Bertrand used it for the front cover of his book called Earth from above. The only way to see this heart is from above, either from the airplane or from ... read more
Camping on the beach of Pindai
View from the tent
Henry the lama

Tot: 0.028s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 13; dbt: 0.0107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 995.8kb