Så er der hul igennem...

Oceania » Australia
May 21st 2009
Published: May 21st 2009

Så kom vi til Australien! Turen var lang, men alle var tålmodige, så det gik rigtig glat. Først en flyvetur til London, hvor vi havde 6 timer inden vi skulle videre. Vi tog ud til den nye terminal 5 for at se den, men den var ikke meget ved - så vi tog retur til terminal 4, som vi skulle flyve videre fra. Der skulle vi spise aftensmad - og hvad så vi: Garfunkels restaurant, som vi også spiste aftensmad på sidst vi var på vej på orlov. Det er vist ikke mange der kan prale af, at de har en ”stamrestaurant” i Heathrow terminal 4… Videre havde vi først 12 timers flyvetur - så 2 timer i Bangkok, hvor vi fik sniffet lidt Thailand atmosfære og til sidst 10 timer til Sydney. Vi ankom til Sydney meget tidligt tirsdag morgen - 8 timer foran DK. Heldigvis havde vi booket en ekstra nat på hotellet, så vores værelse var klar - og vi kunne få en lille lur… Sydney er en skøn by! Byen ligger omgivet af vand, og der er havnefærger, der kan transportere en lige derhen man vil. Vi boede i gåafstand fra Darling Harbour, som er et fantastisk rekreativt sted med masser af havneliv, forretninger, caféer og grønne områder. Vi havde også gåafstand til Operahuset, som er et absolut fantastisk bygningsværk. Det er smukt både fra vandet, fra landet - og langt fra og tæt på. Vi brugte de 6 dage i Sydney til at få sovet jet-lag’en ud, få travet rundt i gaderne og nydt det pulserende liv, få indsnuset stemningen fra vandet, få taget en tur i Toronga Zoo (som er placeret op ad en bjergside og rigtig dejlig), fodret kakaduer i Botanisk Have samt at få gået en tur langs vandet ved Sydneys mest berømte strand Bondi Beach.. Mandag checkede vi så ud og tog ud for at hente vores camper. Det er noget af et skrummel - den er godt nok stor! Til gengæld er der masser af plads, fantastisk gode faciliteter og alt i køkkengrej mv. Vi er nu landet i Kiama, der ligger ca. 100 km syd for Sydney, og taskerne er pakket ud og alt har fundet sin plads. Det er tydeligt at mærke, at det er absolut lavsæson - der er ikke ret mange på campingpladsen. Til gengæld er her et væld af fantastisk smukke fugle - små grønne papegøjer, store fugle, der siger som et kukkeur, der er ved at gå i stykker.. - og ænder der tigger ved bordet - hyggeligt! Børnene stopfodrede ænderne med det sidste morgenbrød og hyggede sig med det. Her er en (ikke opvarmet..) pool som ungerne synes er skøn - og vi bor lige bag den første klit - 50 m fra vandet. Solen skinner og her er bare dejligt - som Morten så poetisk udtrykte det: ”Der er ikke meget, der kan konkurrere med arbejdet - men dette er tæt på…!” Det er nu blæst noget op, og vi har været på tur til Kangaroo Valley, som er fantastisk smuk. Her er et vandfald, Fitzroy Falls, som er ca. 80 m højt og flyder ned i en endeløs dal, Kangaroo Valley. Der er så grønt og frodigt - selvom træerne er gule og røde og helt klart signalerer efterår. Vi var også en tur ude i Minnamoura Rainforest, som er et lille stykke regnskov, der ligger i nærheden af Kangaroo Valley. Da vi trådte ud af bilen blev vi mødt af en vidunderlig duft af frodig skov. Der er i det hele taget mange dufte, når man sådan opholder sig udendørs det meste af tiden. Bare ærgerligt at det bliver mørkt kl. halv seks… - så vi står tidligt op og går tidligt i seng og prøver at udnytte de lyse timer. Som Mikkel sagde i går, da vi havde været ude og spise og kl. var otte: ”Det er da utroligt som man tror det er sent”…
Knus MMKM

Tot: 0.101s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.039s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb