Carnarvon - Praktische Informatie

Oceania » Australia » Western Australia » Carnarvon
November 28th 2006
Published: November 28th 2006

We legden 358km af tussen Coral Bay en Carnarvon.

We overnachtten in het Coral Coast Tourist Park - 108 Robinson Street - Carnarvon WA 6701
Tel: niet vermeld, Fax: 08 - 9941 1448, E-mail: coralcoastpk@westnet.com.au
Ligging: Op de toegangsweg tot de stad, op wandelafstand van het stadscentrum. Alle andere campings liggen veel verder buiten het centrum, bij de autoweg.
Prijs en wat inbegrepen: 28.5$ voor een powered site voor 3 personen
Persoonlijke beoordeling: Zeer propere en goed verzorgde camping, met goed uitgeruste kampeerkeuken (ijskast, diepvriezer, gasvuur, toaster, waterketel, veel zitbanken, goed beschermd tegen zon en wind.

We namen een kijkje bij de “Blowholes”, in de buurt van Point Quobba. Hier spuit water omhoog door een gat in een overhangend plateau, bij elke flinke golfslag komt er een spectaculaire fonteinstoot. De rest van de kust is hier ook ruig met beukende zee, en mooi van kleurcontrasten. Bij Point Quobba is een stukje strand waar je ’s morgens zou moeten kunnen zwemmen en snorkelen. Er is een zeer eenvoudige camping, maar hij was nog gesloten (november). 8km verderop zou een volwaardige camping zijn, met winkel. We zochten de Billawarra Road, maar deze wordt vanaf de Blowholes nergens aangeduid, wel vanuit de stad. Er is nu een splinternieuwe brug over de Gascogne, zodat de Billawarra Road nu bijna het ganse jaar door toegankelijk is.

Praktische voorzieningen: In het centrum van Carnarvon is een grote Woolworths, veel verschillende banken,
Een volwaardig Internetcafé, in een computerwinkel: Carnarvon Computers, Alexandra Street, www.carnervon-computers.com Je kon er computer support krijgen, printen, CD’s branden en met je eigen laptop op het Internet gaan. 4$/uur. In het Visitor Centre en in de bibliotheek zou ook Internet toegang zijn aan 4$/uur.

We schreven ons bij het Visitor Centre in voor een stadstour door “Stockmans Safaris”, deze vertrekt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag vanaf het Visitor centre om 9h30, kost 35$ pp . Het is een éénmansbedrijfje, hij brengt je met een minibusje naar oa de jachthaven waar je uitleg krijgt over het garnaalvissen, je maakt een bezoek aan de fabriek waar garnaal en St Jacobsschelpen gekuist, gekookt en ingevroren en klaargemaakt worden voor de export; je komt bij de One Mile Jetty, je rijdt voorbij de verschillende plantages, je bezoekt een bedrijf dat bananen kuist en verpakt voor export, je leert over de (vooral ondergrondse!) rivier de Gascogne, je bezoekt de Big Dish en tenslotte een viskweekbedrijf. Je krijgt overal uitleg in een verstaanbaar Engels. De tour duurt tot ongeveer 16h.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0208s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb