De zomer komt eraan!!

Oceania » Australia » Victoria » Mornington Peninsula
September 16th 2008
Published: September 16th 2008

The Cups EstateThe Cups EstateThe Cups Estate

De eerste winery van de dag, the cups, zo genoemd vanwege de ligging: glooiende heuvels, ook wel Cups genaamd.
Goed, tijd weer voor de volgende update. Moet zeggen dat ik begin te merken dat we echt bezig zijn met het afsluiten van onze tijd hier... de nieuwigheid van alle belevenissen begint eraf te gaan, en vandaar ook de zin om ons verhaal op te schrijven! Onbewust zijn we denk ik al langzaam maar zeker begonnen om onze tijd hier af te sluiten... niet verkeerd, ben erg blij dat we dit keer langzaam naar het afscheid kunnen toeleven ipv de hectiek die we hadden om NL te verlaten 3 jaar geleden! God, als ik daar nog over terugdenk... op 14 feb terugkomen van vakantie, op 15 feb een vacature gevonden voor een baan in OZ, eind mei een contract in de post ontvangen om in Sydney aan de slag te gaan, en 22 september op het vliegtuig om NL te verlaten. En dan heb ik het nog niet eens over alle beslommeringen die we hadden aan het huis, regelen van onze visa, bekijken van woonruimte, en natuurlijk de inentingen en transport van onze lieve poesjes.... dit keer doen we het duidelijk anders!!! Ons visum is nog voor een jaar, we gaan eerst nog trouwen in december, lekker van de zomer hier
The Cups EstateThe Cups EstateThe Cups Estate

En de eerste vangst van de dag!!
genieten en dan ergens volgend jaar staan we open voor de volgende stap. En wat die stap wordt... Joost mag het weten! Dat Ozzie bedrijf dat een project in NL heeft gewonnen wil mij graag hebben, maar financieel gezien zou ik dan een flinke stap terug meoten zetten. Nu is geld niet alles wat er is, maar het is toch wel erg belangrijk uiteraard. Nou goed, vanavond een vervolg gesprek dus we zullen zien... heb mijn hoop ook nog steeds gevestigd op Oracle, volgende week een volgend gesprek met hen over die mogelijke baan in Oost Europa. Zou ook niet verkeerd zijn, een echt avontuur nadat we langzaam hebben kunnen wennen aan het wonen in een ander land, want laten we wel wezen, wonen in OZ is niet moeilijk. Hoewel het wel anders is dan NL, het blijft een westers land waar alles beschikbaar is en je de taal spreekt. Het enige nadeel is dat het zo f*cking ver weg is!!! Daarnaast nog via oud-collega’s in NL een interessante optie doorgekregen, dus ik denk wel dat we hier begin volgend jaar weg zijn.

Ook al had ik dus niet zo’n zin om aan het verhaal te beginnen vandaag, had

Lunch bij T'Gallant
mezelf voor ons vertrek voorgenomen om iedere paar weken onze belevenissen op papier te zetten, zodat we het als boek kunnen laten printen en we samen in het bejaardentehuis onze verhalen nog eens kunnen her-beleven! Dus ik blijf doorgaan, en merk dat nu ik weer een beetje aan het schrijven ben het al makkelijker wordt.

Genoeg over de randzaken, laten we met het belangrijkste beginnen: de gezondheid van Jacq. Uiteraard een hoop gebeurd afgelopen weken. Jacq lijkt wel een drugs verslaafde door al die naalden die in haar armen zijn gegaan (een eigenschap die perfect past in onze wijk - St Kilda is zoals jullie wel weten nou niet echt de meest ‘burgerlijke’ wijk van Melbourne. Ook al heb je er geen last van, de straat-hoertjes lopen nog steeds vrolijk iedere avond/ nacht hun wandelingetje in de straat achter onze flat, en ’s morgens als ik op mijn fiets de garage verlaat moet ik regelmatig om de gebruikte naalden en condooms heen laveren, erg gezellig allemaal). Alle bloedonderzoeken zijn tot nog toe negatief teruggekomen, dus eigenlijk nog steeds geen stap opgeschoten. Daarnaast ook nog een stress-test gedaan op de lopende baan: ook niets. Per saldo is het hart nu
T'Gallant wineryT'Gallant wineryT'Gallant winery

Eigenlijk een mislukte foto, maar daarom juist zo leuk!! Ik was de BOB, en dus was mijn glas leeg, op het bodempje na... aan Marco zijn gezicht is te zien dat hij wijn lekker vindt, en niet houdt van alcohol verspilling!!!
dus helemaal gevrijwaard van problemen, dus dat is positief. En verder weten we eigenlijk nog steeds niets... nu moet ze nog een urine onderzoek ondergaan, en dan wordt ze waarschijnlijk doorverwezen naar een specialist in het ziekenhuis op het gebied van chronische vermoeidheid. Niet dat ze denken dat dat het is, maar dit is een oudere arts die duizenden mensen met dergelijke vage klachten voorbij heeft zien komen, dus allicht dat hij een idee heeft wat er kan zijn. Het positieve is wel dat Jacq zich de afgelopen weken steeds wat beter is gaan voelen. Was ze de eerste week al een stuk vrolijker, uitbundiger, drukker en dus irritanter (positief bedoeld hoor, als Jacq zichzelf is dan is ze nogal aanwezig en erg druk, wat veel gezelligheid en vrolijkheid met zich meebrengt, behalve als je zelf ff wat voor jezelf wil doen :-), nee hoor, dit is juist hoe ik Jacq ken, en ik merk dat ze weer een beetje zichzelf begint te worden!!!) dat is de 2e week alsmaar beter geworden, ze kreeg weer zin om te sporten, en deze week is ze zelfs al een uur wezen sporten op maandag, en vandaag op de fiets naar de stad
T'Gallant wineryT'Gallant wineryT'Gallant winery

Take two - zo had de foto moeten zijn, haha!!
en haar werk gegaan... dus het lijkt erop alsof het langzaam beter gaat... laten we nog niet te vroeg juichen, maar so far so good!
Met mij gaat alles verder ok hoor, heb een drukke paar weken achter de rug met alle reizen, en afgelopen tijd enkel nog een keertje naar Sydney en Auckland geweest. Trip naar Auckland was met Emma, wat waarschijnlijk onze laatste trip is geweest. Ze heeft een andere baan gevonden maar heeft nog niet opgezegd omdat we nog zitten te wachten op het ondertekenen van het contract door Visy. Die zou al 2 weken geleden tekenen, maar er waren allerlei problemen. Scheelt haar een enorme berg geld als ze weggaat voor ze tekenen, en deze week zouden ze dan eindelijk moeten tekenen nu alle problemen zijn verholpen, zodat zij vrijdag kan opzeggen. Zou voor mij ook eindelijk mijn eerste flinke commissie zijn, dus laten we hopen!!!

Nu al een week lang op kantoor, en niets gepland voor de komende weken, dus heerlijk relaxed thuis iedere avond en lekker aan het sporten. Ben druk bezig met mijn training voor de halve marathon (nog maar 4 weken!!!), en het loopt voorspoedig! Doe nu zo’n 40km per week,
Red Hill Micro BreweryRed Hill Micro BreweryRed Hill Micro Brewery

Lekker biertje op het terras van de red Hill micro-brewery
en mijn doelen zijn nog steeds haalbaar lijkt het. Afgelopen zaterdag 18km gelopen, met enorme tegenwind (er waaide een flinke northerly, waardoor de temperatuur zalig was (23 graden) maar het lopen erg werd bemoeilijkt) en een klein beetje wattig hoofd na een “big night” met de voetbal (daar zo meer over). Maar goed, zelfs met die kleine min-puntjes, en daarnaast de laatste 5km over het strand te hebben gerend was ik klaar in 1 uur 20 minuten, een stuk beter dan ik had verwacht! Begin zo langzaam maar zeker dus echt te denken dat mijn stille hoop om de wedstrijd in anderhalf uur te doen ook echt haalbaar is! Nou goed, komende zaterdag de echte vuurdoop: een training van 20km, dus dan weet ik beter waar ik aan toe ben! Daarnaast ben ik er ook achter gekomen dat ik iets beter voor mezelf moet zorgen... door al het lopen had ik enorme spierpijn in met name mijn kuiten gekregen, wat eigenlijk niet meer wegging omdat ik gewoon geen rust heb met 4x lopen in de week. Nu had Ange een aantal weken terug dus haar massage cursus gedaan, en was die zo lief om zondag mijn benen te masseren. Nou,
Port Phillip EstatePort Phillip EstatePort Phillip Estate

De laatste winery van de dag
ook al is zij geen sport masseur, ze deed me goed pijn kan ik wel zeggen!!! Had de rest van de dag een flinke hoofdpijn en voelde me niet lekker, maar mijn benen waren flink opgeknapt! De dag erna kon ik 8km lopen zonder echt pijn te hebben, dus dat voelde lekker. Had dus gelijk besloten dat ik vanaf nu tot aan de wedstrijd iedere week naar een sportmasseur ga om mijn benen onder handen te laten nemen. Dacht dat ik redelijk fit was door mijn voetballen en het feit dat ik sowieso al 2x in de week ging lopen, maar merk nu dat ik de impact dus enorm heb onderschat. Ga nu dus donderdag naar een officiele sportmasseur, ga dat iedere week doen, wat dus enkel kan betekenen dat ik nog beter zou moeten kunnen lopen! Heb dus ook echt zin in komende zaterdag... lekker vroeg opstaan en dan om half 8 naar buiten, en dan hopelijk binnen anderhalf uur terug!

Goed, dat is dus zo’n beetje wat er allemaal speelt op het moment.... lekker relaxed, en genietend van de lente die is begonnen!!! Het weer begint goed op te klaren, en al is het soms nog frips,
De laatste....De laatste....De laatste....

dit was dan wel de laatste Pinot van de dag :-)
de minimum temperatuur is al 15 graden met maxima rond de 23, dus het gaat de goede kant op!!!

Wat hebben we verder de afgelopen weken gedaan... uiteraard paar keer buiten de deur gegeten en genoten van een drankje op ons favo terrasje in St Kilda, maar dat is bijna vanzelfsprekend ondertussen he!! We zijn de afgelopen weekends flink druk geweest... het eerste weekend nadat Jacq uit het ziekenhuis was uiteraard niet, eigenlijk St Kilda niet uitgekomen. Het weekend erna was echter helemaal te gek... het weer was echt helemaal fantastisch, denk zo rond de 20 graden, strakblauwe lucht, amper wind, simpelweg geweldig. Die zaterdag hadden we met Ange en Marco afgesproken om met hen naar de Mornington te gaan om wijn te gaan proeven. De Mornington Peninsula staat bekend om de lekkere Pinot Noir die ervandaan komt, eigenlijk wel de favoriet van ons allemaal. Aangezien Ange ons al een aantal keer als BOB door de Yarra Valley heeft rondgeleid, was het dit keer mijn beurt om BOB te spelen en iedereen rond te rijden. En het werd echt een geweldige dag.. het weer speelde natuurlijk mee, waardoor we heerlijk konden lunchen bij T’Gallant winery. Ze hebben daar een super terras, met uitzicht over de wijngaard, live muziek, en ze maken heerlijke pizza’s uit een houtskooloven. Lekker flesje wijn erbij, en het leven was goed! Ook nog lekker bier wezen proeven bij de lokale micro-brouwerij, om daarna van een goed glas van het lekkerste bier te genieten op het terras. Tussendoor natuurlijk een aantal wineries afgegaan waar we vooral hebben geproefd, maar ook een fles wijn hebben gekocht. Waren ’s avonds tegen 7-en pas thuis, en gelukkig had ik daar al op gerekend en had ik vrijdagavond een lekkere minestrone soep gemaakt die we enkel hoefden op te warmen. Daarna een heerlijke avond gehad met wijn en kaas, en met zijn 4-tjes zitten hartenjagen. Hadden Jacq en Ange nog nooit gedaan, en aangezien Jacq verslaafd is aan Rummikub had die eigenlijk helemaal geen zin om te kaarten, maar omdat het 3-tegen-1 was moest ze wel :-)! En wonder boven wonder vond ze het een leuk spel, zelfs zo leuk dat ze de kaarten meenam in het weekend erop toen we naar Marco en Ange gingen! Zondag gingen Marco en Ange op tijd naar huis, na een lekker ontbijtje bij de Galleon dan. Wij hebben de rest van de dag niet veel gedaan eigenlijk, lekker gehangen.

Het weekend was ook al weer zo’n succes. Eerst op vrijdagavond had ik dus een feestavond met de voetbal. Een van die gasten werkt bij een brouwerij, en hij had toestemming gekregen om de ruimte in hun pand die wordt gebruikt voor het ontvangen van klanten en waar ze een soort van bar hebben ingericht te gebruiken voor onze avond. Was super daar! Stond een pooltafel, groot scherm waarop we voetbal konden kijken, en uiteraard een grote bar met tap waar al hun merken bier op werden geschonken! Deze avond was de “Vote Count Night” en is de avond waarop alle punten per speler worden opgeteld om de “Speler’s Speler van het Jaar” van ieder elftal te kiezen. Na elke wedstrijd moeten we punten geven aan de beste spelers van de dag: 3 voor beste speler, 2 voor 1-na-beste en 1 voor 2-na-beste. Alle punten worden dan opgeteld, en tijdens “Vote Count Night” wordt dat bekendgemaakt wie gewonnen heeft. Per wedstrijd worden dan de punten getoond, met een komisch verhaal van de coach erbij hoe de wedstrijd verliep, wie wat fout had gedaan, etc. Kortom: erg leuk allemaal, en een goede reden om weer eens een “big night” met veel bier te hebben! Leuk detail is nog dat ik NIET ben uitverkozen tot beste speler van het 3e elftal (ben geeindigd als 6e van de 25 geloof ik), maar dat dat de keeper is geworden. Eigenlijk volledig verwacht en verdiend, en denk dat ik in de vorige blogs wel over hem heb uitgewijd. Zonder hem waren we zeker gedegradeerd, dus als iemand het verdient is hij het wel! Ik had verder wel geluk met de loterijen van de avond... kwam aan met $50, en vertrok met $150 met aftrek van alle drank/ eten en inleg voor de loterij! Ze hadden een loterijtje waarbij je voor wat dollars 2 minuten in de wedstrijd op TV (voetbal tussen Melbourne en Adelaide) moest kiezen. De spelers die de juiste minuut van het eerste doelpunt en het tweede doelpunt juist hadden kregen ieder $50. En laat ik nu de 63e minuut hebben gekozen, Melbourne in de 62e minuut een penalty toegewezen krijgen (beeld je in: ik zie het gebeuren, juich juich!!!), die in de 63e minuut wordt genomen (alweer juich juich!! Omdat je maar nooit weet wanneer een penalty daadwerkelijk wordt genomen), door de keeper wordt gestopt (fuck fuck fuck!!!), en dan in de rebound alsnog wordt gescoord (juich juich!!!). en laat dat nou ook nog eens het enige doelpunt van de wedstrijd zijn... dus ik was $100 rijker :-). Daarnaast werd mijn nummertje nog uit de loterij getrokken, en had ik onze keeper als beste speler van ons elftal voorspeld, dus financieel had ik wel geluk!

Het hardlopen op de zaterdag erna was alleen iets minder leuk zoals eerder gemeld, maar gelukkig had ik me redelijk gedragen waardoor ik tegen half 12 kon gaan lopen. Daarna ook heel leuk, zijn we naar het ziekenhuis teruggegaan om een doosje bonbons te brengen naar de zuster die Jacq in het ziekenhuis had geholpen. Ze heet Doina, is een Roemeense, en dat schepte uiteraard een band. Dus die hebben regelmatig zitten kletsen, beetje Roemeens, beetje Engels, daarnaast heeft ze ook met de moeder van Jacq aan de tlf gehangen (uiteraard Roemeens) en klikte het goed. Jacq wilde dus iets brengen om haar te bedanken, en hebben we ff met haar zitten keltsen in het ziekenhuis. Was heel leuk, want werden gelijk uitegenodigd om daar komende vrijdag langs te komen en gaat ze volledig Roemeense maaltijd koken!!!! Tsja, wat willen we nog meer... het feit dat we dit jaar zoveel met Roemenie in contact worden gebracht is een teken denk ik... volgens mij gaan Jacq en ik de komende periode meer te maken krijgen met Roemenie... ik heb zo’n flauw vermoeden dat die baan bij Oracle daar ook wel eens grote rol in gaat spelen... interessant interessant, we shall see!!!

Maar goed, na het ziekenhuis dus door naar Ange en Marco, met onderweg een pitstop bij ‘Dan’!! Dan (eigenlijk Dan Murphy’s) is een van de grootste drankenwinkels hier in OZ, zeg maar de Gall & Gall, alleen dan met winkels die een keer of 20 groter zijn dan de standaard Gall & Gall met een verschrikkelijke keuze. Als je een wijntje zoekt maar niet precies weet wat, kan je zomaar een uur doorbrengen met alle wijnen bekijken zeg maar... maar goed, wij wilden dus ff een wijntje kopen voor Marco en Ange, en direct ook mijn gewonnen geld van de avond ervoor uitgeven! We waren al maaaaaanden op zoek naar een winkel waar ze een bepaalde sherry verkopen die wij heel af en toe bij Spuntino nemen bij een kopje koffie om onszelf te verwennen... Sherry zul je je afvragen, dat is toch voor oude mensen? Maar dit is een zoete dessert-sherry, lijkt wel suikerwater, heel stroperig, zoet, soort van port maar dan met wat meer smaak nog. We konden het alleen nergens vinden, maar zoals de reclame gaat “Als Dan het niet heeft vergeet het dan maar....” hadden wij onze hoop op Dan gevestigd! En jawel hoor, Dan stelde niet teleur!!! Daar stond ie dan, eindelijk... Pedro Ximenez Cardenal Cisneros , een hele fles! Kijk, daar heb je nog eens wat in ipv dat ene kleine drupje in je glas voor $10 zoals bij Spuntino!! Dan, je bent geweldig, thanks mate!!

Toen door naar Ange en Marco, daar heerlijk avondje gehad. Marco had een lekkere Vietnamese noodle soep gemaakt, Jacq toverde haar pak kaarten tevoorschijn dus we gingen weer hartenjagen, en alweer met de perfecte combi van wijn en kaas erbij, helemaal goed. Zondag dan de massage van Ange die wonderen deed, daarna het gebruikelijke rondje gelopen bij hen achter door de bush (helaas geen kangoeroes dit keer, maar was dan ook overdag) en terug naar huis. nog ff bappies gedaan onderweg, maar dat was het wel weer. Dit weekend dan eerst naar Doina op vrijdag, zaterdag mijn rondje van 20km en daarna ons jaarlijkse World Cup toernooi op de voetbal! Er zitten een stuk of 7 nationaliteiten op onze club, en als afsluiting van het seizoen wordt iedereen ingedeeld in het land waar hij vandaan komt, en we spelen dan een toernooi. Is normaal een leuke dag, familie erbij, bbq’tje, biertje, je kent het wel! En het leuke is dat Marco ook meekomt, had hem uitgenodigd om de eer van Oranje te komen verdedigen, ervan uitgaande dat hij niet zou komen omdat hij nooit sport, maar hij had er veel zin in!! Wordt dus een enorm leuke dag, en wie weet waar we ’s avonds eindigen....

Nou, denk dat dit wel weer duidelijk samenvat wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Het zit er weer op voor mij, tot de volgende keer!!!

JnR

Tot: 0.07s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb