Watch out for Bridezilla!!!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
October 3rd 2008
Published: October 3rd 2008
Edit Blog Post

World CupWorld CupWorld Cup

Hup Holland Hup Laat de leeuw...
En de lente is nu eindelijk echt goed begonnen!! Hebben al een paar dagen van ruim boven de 20 graden gehad, en zelfs een van ruim 25 dus de zonnebrand kan weer de kast uit!! Ik ga die ochtenden dat ik zonder jasje aan en in mijn korte broek en t-shirt naar mijn werk fiets enorm missen als we hier eenmaal weg zijn, dat weet ik wel... nou ja, krijgen we wel weer wat anders voor terug!

Niet al te veel gebeurd afgelopen weken, hoewel de tijd wel snel is gegaan en we genoeg te doen gehad hebben. Allereerst natuurlijk die vrijdag wezen eten bij Doina, de Roemeense zuster die Jacq in het ziekenhuis had leren kennen. Was erg gezellig, een paar Roemeense gerechtjes op (waren niet allemaal even lekker... de vis-eitjes dip hadden van ons niet per se gehoeven, haha!!) maar was wel leuk. Helaas later geworden dan we gepland hadden.. ik was van plan de volgende ochtend vroeg op te staan (7 uur) om mijn rondje van 20km te doen voordat Marco zou komen voor het World Cup toernooi op de voetbal.. maar toen we om kwart over 1 ’s nachts bij Doina weggingen heb ik dat idee
World CupWorld CupWorld Cup

Good clearance by Marco!!!!
al snel in de prullenbak gegooid, haha! Dus maar gewoon beetje uitgeslapen, en besloten op zondag te gaan lopen. Zaterdag morgen was Marco er lekker op tijd, dus nog f fkopje koffie vorodat we naar de voetbal gingen. Was helaas klote weer, maar wel heel gezellige dag. De dag was ook voor een goed doel, omdat een van onze sponsors een of andere kinder organisatie steunt voor gehandicapte kids. Ze hadden dus ook allerlei activiteiten geregeld voor de kinderen (springkussen/ clowns/ goochelaar/ etc.) dus het was een drukte van belang. Daarnaast bbq’tje en paar biertjes dus allemaal goed. Marco had het ook naar zijn zin, die had jaren geleden voor het laatst gevoetbald, maar ging hartstikke goed. Jammer genoeg zijn we in de poulefase uitgeschakeld, maar hebben onze huid duur verkocht door te winnen van de Ozzies, gelijk te spelen tegen de Britten en door een disputabele beslissing van de Schotten te verliezen (disputabel omdat ik vond dat de Schotten even hadden moeten wachten tot ik bij de les was bij een ingooi van hen ipv te kijken wanneer de wolken nou eindelijk plaats zouden maken voor de zon 😊 tsja, en als ze dan opeens achter je rug gaan rennen....). Daarna met Marco en Jacq St Kilda ingegaan, daar eerst lekker wat gedronken in een cafeetje om vervolgens vis te gaan eten bij Claypot’s. Marco ging daarna naar huis, waarna Jacq en ik nog ff een bioscoopje gingen pikken op Fitzroy Street, “In Bruges” met Colin Farrell, erg goede film! Beetje zwarte humor, a la Quentin Tarrantino, houden wij wel van.

Zondag dan het gevreesde moment.. DE 20km loop... nou goed, moest er toch aan geloven! Had vantevoren flink zitten puzzelen omdat mijn normale loopgebiedje niet voldoende is om 20km te lopen... had dus uiteindelijk maar besloten om 2 rondjes Albert Park te doen alvorens naar het strand te lopen en daar nog een stuk uit te waaien op de boulevard (lang leve www.mapmyrun.com want anders had ik nooit goed kunnen trainen!). Was flink kapot toen ik eenmaal klaar was, maar wel redelijk tevreden met de tijd van 1 uur 28 minuten. Op de wedstrijd dag zal de vorm van de dag dus beslissen of ik mijn doel van anderhalf uur voor die 21km ga redden of niet!

Rest van de dag had je nix meer aan me, benen van pap, doodmoe omdat mijn lichaam aan het bijkomen was. Helaas was Jacq nog moeier en moesten we nog bappies doen :-S. Nou goed, Jacq is nog steeds niet helemaal de oude dus heb ik haar maar naar huis gestuurd en ben ik bappies gaan doen. Wat was ik blij dat ik thuis was zeg... tassen uitgepakt, pizza boer besteld en 2 pizza’s besteld (GROTE familie pizza voor mij om mijn hardloop-honger weg te eten!! Eet de laatste weken echt bizar veel sinds ik aan het trainen ben... 6 bammetjes ipv 4, ’s avonds 2 grote borden opscheppen ipv 1 kleine en dan nog gewoon honger hebben... sommige dagen eet ik 4 grote maaltijden (ontbijt/ dan paar bammen als ik op kantoor kom na ff in de gym gespeeld te hebben/ dan lunch en ’s avonds nog de normale diner. Heb het echt nodig, want val nog steeds af met al dat voer, dus vind het wel een grappige situatie.. kan echt eten wat ik wil, blijf toch honger houden en afvallen, haha!!). Die pizza’s douwden we echt ff in onze holle kies, waarna we als zoutzakken op de bank al zappend neerploften.

Week gewoon gewerkt uiteraard, niets bijzonders te melden behalve dan dat Emma eindelijk haar baan heeft opgezegd. En wat we beiden al verwacht hadden over die directeur van ons is ook uitgekomen... Visy had getekend, dus Emma had gelijk de financial controller laten uitzoeken hoeveel commissie ze zou krijgen, laten goedkeuren en het uiteindelijk laten uitbetalen door de financial controller. Toen dat allemaal rond was had ze gebeld om haar ontslag in te dienen, wat hij heel koeltjes aanhoorde. Gelijk na haar telefoontje heeft hij echter de financial controller gebeld om de betaling terug te draaien. In het exit-gesprek dat hij met Emma hield de volgende dag hebben ze dus alles afgerond, waaronder de commissie. Ipv de $60,000 die in eerste instantie was overgemaakt kreeg ze nu helaas maar $10,000... hij heeft haar enkel de commissie betaald over het bedrag dat Visy had betaald, nog niets over de implementatie kosten die gedurende het project worden gemaakt. Legaal volkomen juist, maar wel een verschrikkelijke naai streek natuurlijk, psies wat we verwacht hadden. Ik zit ook nog steeds te wachten op wat mijn commissie wordt, maar zie de bui al hangen....

Had van de week namelijk een gesprek met hem waarin hij wilde weten wat mijn toekomstplaatje was bij Manhattan. Hij heeft nu het team waarmee hij de komende jaren aan de slag wil gaan, en gelijk gevraagd naar mijn commissie voor Visy. Nou goed, dat moest hij nog even met zijn baas bespreken, want ik heb niet alles gedaan dus het zal wel een gedeelte worden. Nou goed, die andere vent die erop gewerkt heeft heeft geen commissie plan, dus dat geld wordt gewoon door Manhattan in de zak gestoken ipv het uit te keren aan de mensen die er recht op hebben. Daarnaast vertelde hij me ook fijntjes dat ik geen commissie kan krijgen over die deal die in China was afgesloten... ook al ben ik op 1 oktober in mijn baan begonnen, is die deal op 15 oktober (dus nadat ik begon) getekend, mijn commissie plan is pas per 1 januari in werking getreden dus helaas pindakaas voor mij...

Met Jacq gaat het een stukje beter de laatste weken. Ze kan voorzichtig weer ene beetje sporten, sport nu zo’n 4x in de week denk ik al is he tnog niet op de intensiteit die ze eerst deed. Daarnaast heeft ze deze week een beetje een terugslag en is ze weer erg moe. Een van haar bloedtestjes had bovendien eindelijk iets opgeleverd: haar creatine/ chloor/ natrium gehaltes in het bloed waren afwijkend. De creatine was een paar weken terug al aan de hoge kant (mag 80 zijn, was 81) maar was in 2 weken tijd gestegen naar 93. Samen met de te lage chloor en natrium gehaltes kan dat wijze op nier-problemen... dus weer nieuwe bloedtest gedaan, en vandaag voor echo van de nieren gegaan. Nou goed, uiteraard niets gevonden in die echo, dus we zijn weer terug bij af 😞. Volgende week nog een echo van haar lever/ maag/ pancreas en dan maar weer afwachten. Positieve is dat er wellicht eindelijk een spoor is van wat er verkeerd kan zijn, nu nog even afwachten wat ze precies vinden. Verder zit ze goed in haar velletje de laatste tijd. Zoals ik vorige keer al zei wordt ze weer druk en (soms!!) vervelend druk... ze krijgt weer flinke praatjes en moet af en toe een paar flinke petsen krijgen om ff afgeremd te worden, haha! Op het werk heeft ze het ook meer naar haar zin. Ze begint een goede band op te bouwen met een aantal meiden daar, en ik heb soms het idee dat ze de psychiater van een flink aantal van die meiden daar is, al die relatie problemen en andere problemen die ze met hen bespreekt! Nou goed, wel leuk dat ze een beetje haar plek heeft gevonden in ieder geval.

Het enige probleem is dat Jacq in Bridezilla is veranderd... je kent ze wel, van die toekomstige bruidjes die door de stress niet meer uit te staan zijn!!! Geloof dat ze nu al 5x terug is gegaan naar die winkel omdat ze de jurk toch niet mooi genoeg vond, of dat het korter moest, of langer, of dat stukje eraf, of dat was geen porum... nou goed, dat werd nog leuker toen ze voor schoenen ging kijken!!! Mijn god... was de jurk al een drama, de combinatie met schoenen was een regelrechte ramp! Kleurde het wel, kan dat wel onder die jurk, met steentjes, zonder steentjes.. toen had ze eindelijk schoenen gekocht, kwam het volgende probleem: sieraden.... mijn god... de sieraden pasten niet bij de schoenen.... wat een ramp!!!! Nou goed, de meeste mensen die zijn getrouwd herkennen dit wellicht wel, ik voel me alleen een slachtoffer van die hele bruiloft... wat ze zeggen is waar, je trouwt voor de vrouw, de man mag enkel alle ellende over zich heen krijgen :-)!!!!! Maar goed, vind het wel leuk hoor, want zo relaxed als Jacq over mag komen, en hoe graag ze ook wil trouwen, ze heeft het er niet makkelijk mee... gata nu ook wel spannen natuurlijk, over 2 maanden mogen we Jaap al van het vliegveld ophalen, en gaan we die eens ff een week lang alle geneugten van St Kilda en omtrekken laten zien!! Eerst morgen nog ff mijn spulletjes kopen voor de bruiloft... uiteraard gaat Jacq mee, moet er niet aan denken dat ze na alle stress eindelijk haar outfit perfect heeft, en dat ik dan met de verkeerde schoenveters kom aanzetten!!!! Gelukkig was ze het met me eens en ging ze er al van uit dat ze mee zou gaan, haha! Dus morgen ff snel een broekie/ shirt en schoenen voor mij kopen, zodat we daarna snel de kroeg inkunnen saampies en hapje kunnen eten in de stad. Hebben gereserveerd bij een super toffe tent in de stad, Cookies. Is een soort hippe kroeg waar ze bijna 100 soorten bier hebben (hebben een ‘bier’-kaart die groter is dan de ‘wijn’-kaart!!) maar daarnaast hebben ze ook een restaurant gedeelte (in de kroeg) waar ze een verschrikkelijk lekkere keuze aan aparte Aziatische gerechten hebben... ben er 2x wezen eten met Emma, en dat was echt geweldig! Dus daar kijken we beide erg naar uit... eerst snel shoppen, dan Belgisch biertje drinken en dan een heerlijke Aziatische maaltijd!

Afgelopen weekend verder niet al te veel gedaan. Zaterdag ging Jacq voor een make-up trial (o ja, helemaal vergeten!! Bridezilla was ook nog in actie geweest voor haar haar... ze was naar een kapper gegaan die een trial ging doen van haar haar.... nou goed, laten we zeggen dat het geen succes was en ze dus in paniek raakte over wat ze nou moest doen, haha!!) die ook nog niet echt een succes was geloof ik (probeer Bridezilla niet al te kritisch te benaderen op dat soort momenten zoals je zult begrijpen!!), maar ik vond het wel prima. We waren namelijk eerst samen naar de markt gegaan voor wat bappies, waarna BZ dus voor de make up ging... die zaterdag was echter de Grand Final van de AFL, dus ik had lekker een paar biertjes gekocht en ging op mijn gemak voor de tv zitten met een biertje erbij!!! Lekker een mannen middag, zaaaaaaalig was lang geleden!! Daarna ’s avonds nog ff een uurtje wat wezen drinken met Marco en Ange die toevallig in St Kilda waren, en daarna wezen eten bij een lekkere pizza tent hier in St Kilda (Pizza e Birra). Man, wat was dat een ontdekking zeg, denk wel de beste pizza die we in OZ op hebben!! Ik had uiteraard weer grote honger, dus ook al dacht ik dat het teveel zou zijn had ik een spaghetti met daarna een grote pizza besteld, terwijl Jacq voor een salade en pizza ging. Nou goed, laten we het erop houden dat ik Jacq nog geholpen heb haar pizza op te peuzelen!!! En dan nog een heerlijk chocolade mousse toetje erna... en toen zat ik WEL echt vol. Kwam goed uit, want zondag mijn rodnje van 15km. Jacq ging mee op de fiets dus was wel gezellig, iets meer dan een uur over gedaan, en toen was de middag lekker van ons. Beetje bij Spuntino op het terras gehangen, en verder beetje aangeluierd, trutje (trout = forel) in de oven gedaan en lekker gegeten, en dat was et wel weer.

Komend weekend dus bruiloft shoppen, en dan zondag hardlopen. Verder niet veel bijzonders.. aftellen naar de vakantie eigenlijk! Nog 4 weken en we liggen lekker te luieren op Heron Island! Heerlijk zeg, 4 dagen zon/ zee/ strand en een paar mooie duiken erbij!! Heron schijnt een van de mooiste duiklokaties op het Great Barrier Reef te zien, en de tijd dat wij er zitten is het nestel seizoen van de zee-schildpadden en schijn je dus de kans te hebben om met tientallen schildpadden om je heen te kunnen duiken. Nou goed, eerst zien dan geloven (heb wel meer vna die mooie verhalen gehoord) maar het zal vast mooi zijn! Als je ’s avonds een strandwandeling doet schijn je voorzichtig te moeten zijn omdat de schildpadden dan aan land kunnen komen om hun eieren te leggen! How cool is that!!! Nou goed, ff doorbijten nog. Eerst nog naar Auckland van de week (was afgelopen week ook geweest voor een dagje... geen leuke trip trouwens. Was mijn paspoort vergeten waar ik pas achter kwam op het vliegveld. Had de vlucht dus gemist terwijl mijn collega wel gewoon door was, en ik moest nu op de ‘red eye’ vlucht. Deze kwam pas om half 12 Ozzie tijd aan, met 3 uur tijdsverschil met NZ was dat dus half 2 daar, mocht om 4 uur Ozzie tijd opstaan voor het ontbijt om om 7 uur Ozzie tijd bij de klant te zijn. Vandaar dus ‘red eye’ vlucht: rode oogjes van de vermoeidheid, en wie mij kent (he Bas?!) weet dat bij mij erg makkelijk is! Nou goed, wel weer 2 lekker flesjes Pinot Noir kunnen scoren op het vliegveld voor weinig op de weg terug) en dan zien we wel wat de rest van de komende maand gaat brengen. Volgende week dan de halve marathon, dan week erna verjaardags lunch met Marco en Ange in de Yarra Valley, en dan alweer bijna naar Heron... voorbij eer je er erg in hebt dus!!

Nou allemala, heel fijn weekend en tot snel!
X - JnR


Advertisement



Tot: 0.045s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb