Moderne storby

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne
July 7th 2016
Published: June 22nd 2017

Geo: -37.8143, 144.963

Torsdag morgen våknet vi og så hvordan det så ut der vi bodde– det var mørkt i går når vi kom. Hotellet lå nesten rett i vannkanten så vi så rett ut på de frådende bølgene på havet. Her kunne jeg godt tenkt meg å være om sommeren. Dessverre var ikke værgudene på vår side – regn og vind – minner om skikkelig novembervær. Vi pakket inn i bilen og dro av gårde – bestemte oss for å kjøre direkte til Melbourne. En kjøretur som tok ca 3 timer, mye pent landskap å se på underveis. Ankom hotellet i Mel formiddagen og dro inn til sentrum av denne fine byen. Rusla rundt – en pen og velstelt by. Tok en tur opp i Skydekk i byens høyeste skyskraper på 88 etasjer. Utsikten var fantastisk. Melbourne er en moderne by med skyskrapere med miks av gamle bebyggelser, Flinders station er en vakker bygning i gammel stil som passer inn i det nye. Tilbake på hotellet i 5-tiden. Stille og rolig kveld på hotell, tidlig opp neste dag for å reise til varmen igjen.

Tot: 0.033s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.018s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb