WK... is er gevoetbald dan???


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
July 18th 2010
Published: July 18th 2010
Edit Blog Post

NL - JapanNL - JapanNL - Japan

De sfeer zat er goed in!!!
Ongelooflijk, was dus alweer 5 weken geleden sinds de laatste update... tsja, er is dan ook wel een heel goede reden voor uiteraard: het WK! Die voetbal maand is een beetje als in een waas aan ons voorbij gegaan. Vroege ochtenden, late avonden, korte nachten... noem het hoe je het noemen wilt, feit is wel dat het slaapgebrek heeft opgeleverd, haha!!

Tsja, hoe is het gegaan... laatste verhaal eindigde met de hoop op winst van de Socceroos op Duitsland... nou, dat viel dus ff zwaar tegen zeg... en dat heeft onze Pim (Verbeek, de bondscoach van Australia, red.) geweten zeg!! Wat kreeg die een hoop bagger over zich heen hierzo! Ze speelden on-Australisch, veel te verdedigend, veel te afwachtend, veel te slap, en ga zo maar door. Toen ze vervolgens gelijk speelden tegen Ghana en zelfs wonnen van Servie werden alle felicitaties bij de spelers neergelegd, maar onze Pim kon het niet meer goedmaken!! Wat nog veel erger is, dat ik ook het idee heb nu dat Pim ervoor gezorgd heeft dat onze Hollandse school het ook helemaal heeft verbruid hierzo. Zoals velen wel zullen weten (of niet) is de Nederlandse invloed op de Australische voetbalbond erg groot. Het begon
The PrinceThe PrinceThe Prince

Anderhalf jaarlijkse huwelijks lunch... verse kruiden groeiden in het restaurant!!
natuurlijk met onze Guus, toen hadden we Rob Baan die de voetbalbond kwam leiden, Pim die het nationale team onder zijn hoede nam, John vh Schip die trainer is bij de lokale voetbalclub, en de hele jeugdafdeling die is gebouwd op het NLse ‘totaal voetbal’. Met Pim is het verval echter goed ingezet en vraag me af of het ooit nog goedkomt!!

Zit nu eigenlijk pas te bedenken hoe ernstig het eigenlijk wel niet is... tijdens het WK heeft de SBS (de lokale NOS) een presentator in dienst die eigenlijk wel de Australische Johan Cruijff kan worden genoemd, Craig Foster die ooit in een grijs verleden aanvoerder was van de Socceroos. Hij is dus een soort van kenner (tsja, in het land der blinden blijft een-oog toch echt koning) en wordt als een soort orakel behandeld. Hij was dus ook degene die Pim enorm heeft afgebrand, en gaandeweg het toernooi begon onze Craig ook al flink af te geven op het NLs elftal zelf... zelfs in die mate dat ze het schandalig vonden dat wij door waren en niet Brazilie, om maar niet te spreken over de blijdschap toen Spanje won. Het was soms gewoon echt misselijkmakend om te
NL - BrazilieNL - BrazilieNL - Brazilie

Tsja... de flits deed het niet helemaal, kwam niet omdat we helemaal door het dolle heen waren en al helemaal niet door de paar pints bier ;-)
horen hoe minderwaardig ze deden over NL, en Spanje ophemelden. Alsof die Spanjaarden zoveel doelpunten hebben gescoord dit WK en alsof ze niet een wedstrijd verloren hadden dit WK. En elke uitzending weer (zeg maar de Australische Studio Sportzomer) begon hij weer te mekkeren over NL en hoe geweldig Spanje, Duitsland, Brazilie en Argentinie wel niet zijn (daaruit blijkt dus wel weer dat hij idd een-oog is, want elk weldenkend mens kan zien dat Argentinie met 6 aanvallers en 4 middenvelders nooit een stabiel en evenwichtig team kan zijn, om maar te zwijgen over de slopers van Brazilie!!!). Heb me echt lopen ergeren aan die vent, en nog meer omdat hij ook onze helden uit Nieuw Zeeland liep af te kraken!! NZ, het enige land op het WK zonder wedstrijd verlies, en dan ook nog eens het land dat het laagst op de ranglijst staat!! Wat verwacht ie nou helemaal, dat ze ff met 5 aanvallers tegen Italie gaan lopen voetballen??? Of dat ze vol op de aanval gaan spelen tegen Paraguay, in de hoop dat Paraguay vergeet doelpunten te scoren? Nou goed, je hoort het alweer... had maar wat graag Studio Sportzomer bekeken, maar dat ging dus ook al
Fletcher!!!Fletcher!!!Fletcher!!!

Daar istie dan!!!
niet... volgende punt van frustratie: de FIFA heeft alle omroepen verboden (jawel, VERBODEN!!) om hun beelden uit te zenden buiten de landsgrenzen.. kortom, iedereen in NL kon wel gewoon via internet Studio Sportzomer nazien, WIJ NIET!!! Wat een vreselijke tiran is die Blatter toch eigenlijk, niet normaal meer.

Zo......... bent kwijt. Ben nog steeds niet over de frustratie van verlies in de finale, maar schijnbaar moet ik niet gefrustreerd zijn omdat alle spelers heel blij waren en grandioos hebben genoten van hun onthaal in Amsterdam. Nou goed, ik ben wel gefrustreerd... was al gefrustreerd dat ik er niet bij kon zijn en aan de andere kant van de wereld zat, en dus om 3 uur mijn nest uit moest, en het feest niet mee kon maken in NL. Als ze dan ook nog eens verliezen, ja, dan word ik HEEL chagrijnig... kan me niet boeien dat ze blij waren in Amsterdam, voor mij was het het derde verlies in een wedstrijd die ze hadden kunnen (nee, moeten!) winnen en die verziekt is door Robben en die idiote Engelsman met dat fluitje in zijn mond.

Ok..... nu ben ik mijn frustratie dus echt kwijt :-) Zal beloven van nu
Botanical GardensBotanical GardensBotanical Gardens

Heerlijke route vanaf de fysio naar kantoor op de fiets :-)
af aan enkel leuke dingen te zeggen! Wat hebben we allemaal gedaan eigenlijk in al die weken... tsja, vooral voetbal gekeken dus. Helaas is Jacq niet zo’n voetbalfan, zijn de wedstrijden op godvergeten tijden (in de voorrondes nog 9 uur, middernacht en 4 uur, daarna enkel om 4 uur) en is het ook nog eens hartje winter dus stervenskoud in ons apartement (met verwarming aan kwamen we soms niet boven de 15 graden). Dus ja, hoef niet echt uit te leggen dat Jacq weinig interesse had om met mij gezellig de wekker te zetten en op de bank te kijken! Kortom, mooie tussenoplossing gevonden en dat was het 2-persoons luchtbed op de grond voor de TV, wekker op vroeg, en dan via laptop en koptelefoontje naar de NOS-radio luisteren. Aangezien ik dus wel een voetbal fan ben, herhaalde deze routine zich geregeld... Jacq begon zich zelfs af te vragen of ze nog wel getrouwd was, haha!! Die wilde gewoon haar straalkachel terug onder de dekens hoor om haar voeten op te warmen, maar je vooral maar niet druk!! Was op zich wel een geinige oplossing die voor beide werkte, maar kan je wel vertellen dat ik blij was toen ik
NL - SpanjeNL - SpanjeNL - Spanje

Marco, schiet nou s op met dat bier, het is al kwart over 4 in de ochtend en de wedstrijd begint zo!!!
na 4 weken dat luchtbed weer op kon ruimen en gewoon weer elke nacht in bed kon slapen! Heb het ook beter gepland dan 4 jaar terug toen ik de eerste 2 weken elke wedstrijd keek, en daarna volledig instortte. Heb nu bewuste keuzes gemaakt, en van sommige wedstrijden enkel de tweede helft bekeken. Al met al goede planning.

Uiteraard ook nog een aantal wedstrijden in de kroeg gekeken. Ten eerste de wedstrijd Engeland - Duitsland. Dat was eigenlijk wel geweldig, want ben met een hele groep van mijn voetbal naar een Engelse kroeg hier in St Kilda gegaan waar we de wedstrijd gingen kijken. Begon om middernacht, had ervoor een uurtje geslapen en kwam om half 12 in de kroeg aan, waar we maar wakker werden met een biertje! De wedstrijd verliep uiteraard dramatisch, maar de sfeer bleef goed en de Engelsen begonnen enkel hun team te vervloeken. Nou goed, al met al leuke ervaring, en om half 3 maar op de fiets gestopt. Helaas was ik wat te grof en ongeduldig met het openen van mijn slot (had niets te maken met die paar biertjes die op op had hoor ;-)!!) waardoor mijn sleutel afbreek in het
NL - SpanjeNL - SpanjeNL - Spanje

Marco en Ange waren er ook klaar voor!!!
slot.... niet fijn want ik wilde slapen! Dus maar weer terug naar binnen en een stel maten opgetrommeld, waarna we met zijn vijfen de fiets over het paaltje heen tilden (hij stond aan een verkeersbord vast dat gelukkig maar een meter of w hoog was). Uiteraard genoeg aanspraak en rare opmerkingen, maar omdat ik niet precies wist hoe ze op mijn ‘humor’ zouden reageren, besloot ik maar niets geroepen over mijn fiets en Duitsers.... geen idee of dat zou zijn overgekomen na die wedstrijd, en of ze het uberhaupt konden waarderen. Toch weer kleine frustratie, in NL had dit een zeer lachwekkende situatie opgeleverd! Uiteindelijk dan toch thuis gekomen, waar ik Jacq ff uitgebreid ging uitleggen hoe de wedstrijd verlopen was, de Engelsen genaaid door de scheidsrechter, mijn fietssleutel afgebroken, gezellige kroeg... tot ze me aankeek en in korte bewoordingen vroeg of ik alsjeblieft stil wilde zijn, omdat ze wilde slapen en morgen moest werken. Goed, dit was uiteraard een vrije vertaling want de manier waarop Jacq het zei was iets minder vriendelijk, haha!! Gelukkig had ik dat niet door, waar een paar lekkere pints lager al niet goed voor zijn!

Verder dus ook een paar wedstrijden van NL
NL - SpanjeNL - SpanjeNL - Spanje

Genoeg oranje te vinden in Melbourne!!!
in de kroeg gekeken. Die uiteraard wel met Jacq samen, heel leuk! Er is een grote NLse club in Melbourne, en die hebben dus voor het WK een kroeg omgetoverd tot ‘Holland Soccer House’ waar alle NLers dus samen het voetbal kunnen kijken, Grolsch schenken en broodjes kroket serveren! Erg leuk, en vooral om lekker in het NLs te kunnen vloeken, schelden en de wedstrijd analyseren... toch een beetje thuis! Eerst dus op zaterdag avond 9 uur NL - Japan gekeken, erg geslaagd. Daarna vrijdagnacht NL - Brazilie gekeken, nog meer geslaagd! Tegen die wedstrijd was het Holland Soccer House wegens doorslaand succes al verplaatst naar een andere lokatie... de eerdere lokatie was te klein voor al het toestromende publiek, dus moest er een grotere gevonden worden! Dat was dan wel weer jammer, want waar het eerst op loopafstand van St Kilda was, is het daarna verschoven naar de stad. Maar goed, vrijdagavond middernacht, dus geen probleem! Op het gemakkie erheen, biertje erbij, paar maten uit mijn voetbal elftal kwamen ook, dan nog wat vrienden van Jacq (haar personal trainer die een NLse vader heeft en diens vriendin) dus erg gezellig. En uiteraard was de sfeer opperbest na de overwinning, dat was een zeer mooie herinnering!! Na de overwinning stroomde de kroeg de straat op, waar de overwinning met vuvuzela’s en veel gezang werd gevierd, erg leuk om dat mee te maken zover van huis!!!

Tsja... en toen de finale... zoals aangegeven dus om 3 uur de wekker gezet, 10 over 3 de taxi ingestapt en half 4 aangekomen bij het Holland Soccer House. De wedstrijd begon pas half 5, dus tijd zat.... dachten we. Totdat we de toegang werden geweigerd omdat het helemaal vol zat!!!! We konden onze oren niet geloven maar kwamen er echt niet in. Dat was uiteraard een flinke teleurstelling, en vooral omdat de sfeer er al goed in zat, het leek wel een echte carnavalsfeer met NLse muziek en een zee van oranje mensen. Echt balen, en vooral omdat ik die dagen sinds de overwinning op Brazilie bezig was geweest om naar Zuid Afrika te gaan. Ik had al begrepen dat het in NL moeilijk was om aan vliegtickets te komen, dus had goede hoop dat ik wel een finale kaartje kon bemachtigen omdat ze niet gesleten konden worden in NL. Had de vlucht vanaf dinsdag vaststaan, en daarna dus om de tig minuten op de FIFA website gekeken of ik kaartjes kon kopen... voor elke wedstrijd kwamen kaarten vrij, behalve dus voor die finale!! Ten einde raad dan maar gekeken voro vluchten naar Amsterdam, de heenvlucht was geen probleem maar de terugreis zat vol! Uiteinedlijk dus maar erbij neergelegd dat we het hier moesten vieren, kom je bij die kroeg aan mag je er niet in! Bleek achteraf dat de capaciteit 450 man is, en dat het feest er al aan de gang was sinds zondagavond...

Was heel ff een zeer treurig persoon... gelukkig was er nog een andere kroeg in de buurt open waar de wedstrijd werd getoond, dus de bewaker was wel zo vriendelijk om ons daarheen te wijzen. Nou goed, balend als een stekker naar die andere kroeg die natuurlijk totaal geen oranje uiterlijk had, en waar amper mensen waren. Nou ja, van de nood maar een deugd gemaakt want hier konden we zitten en het commentaar goed horen. Direct maar Marco en Ange gebeld, die ook onderweg waren naar het Holland Soccer House, en die vriend van Jacq die weer kwam, dat we van lokatie waren veranderd. Toen maar de situatie geaccepteerd, biertje gehaald en vol spanning de voorbeschouwing gevolgd. Tot onze verbazing bleef die kroeg volstromen... ik durf te wedden dat er uiteindelijk meer mensen waren dan in het Holland Soccer House, en dat vooral doordat er geen bewaking bij de deur stond! Een grote oranje-zee binnen, erg gezellig en bizar om mee te maken. Het was zo druk dat je gewoon niet tussen de mensen door kwam... we hadden geluk dat we vlak bij een uitgang stonden, en op die manier naar de WC konden: via die uitgang naar buiten, via een andere deur weer naar binnen naar de WC er vlak om de hoek, en weer terug. Ook de bar was er vlakbij, en ook die was makkelijker bereikbaar. Zelfs zo dat ik naar de WC kon, daar in de rij staan eer ik aan de beurt was, op de terugweg door de drukte heen wurmen naar de bar, biertjes meenemen, buitenom de kroeg uit, en bij ons daar weer naar binnen, terwijl Marco nog bezig was om terug te komen van zijn missie om bier te halen aan de bar 15 meter bij ons vandaan! Was wel ff apart trouwens, om half 4 in de ochtend aan het bier, maar goed, gebeurt niet vaak dat je in de finale van het WK staat! Verder maar niet teveel uitwijden over de wedstrijd zelf.

Na de wedstrijd de kroeg uit, en we voelden ons net alsof we waren wezen stappen! Begon net licht te worden, en na al die biertjes was het net als toen we 20 waren en we op zondagochtend na een nachtje stappen in Rotterdam op weg waren naar de metro, haha!! Nog ff ontbeten in de stad, en ik had de heerlijke combinatie van pap met honing en kaneel, met een flesje Oranjeboom! Tsja, toch ff vieren dat we zover gekomen waren hoor, een Hollands biertje als afsluiter van een mooi toernooi. Daarna doodmoe naar huis waar we om half 10 weer ff lekker terug ons bedje ingingen. De rest van die dag kwam er weinig uit onze handen... beetje gehangen thuis, toen ff kopje koffie wezen doen, waarna we in een parkje ff lekker in de zon zijn gaan liggen. Het was een prachtige dag, stralendblauwe lucht en graadje of 17 (dat maakt de winter hier dan wel af en toe erg lekker) dus lekker ff languit in de zon gelegen. Verder echt niets gedaan (hadden allebei vrij genomen), en rest vd week wel last gehad van het verstoorde ritme, al kan dat ook komen door de 4 weken van gebroken nachten natuurlijk!! Nou goed, dat waren onze WK verhalen eigenlijk wel. We hebben het voor de volle 100% beleefd hier, en het Holland Soccer House heeft daar goed aan bijgedragen!!

Wat hebben we verder gedaan... niet te vergeten natuurlijk ons anderhalf jarige huwelijk gevierd!!! Je kan nooit genoeg momenten hebben voor ene leuk feestje, dus dat doen we dan ook! Hebben van een heerlijke lunch genoten hier in St Kilda bij een restaurant dat 2 Chef Hats heeft (vergelijkbaar met het Michelin sterren systeem in Europa, al is het kwalitatief niet te vergelijken met Michelin sterren, een Michelin ster restaurant is denk ik nog beter dan vele 3 Chef Hats restaurants hier!!). Een erg goed restaurant, waar we heerlijk hebben genoten van een 5-gangen lunch met bijpassende wijntjes! Dat zijn van die dingen die je in NL echt niet te vaak hoeft te doen, maar hier valt de prijs altijd enorm mee, echt ongelooflijk eigenlijk en zo lekker en gezellig!! Dit was trouwens ook de eerste keer in 6 weken geloof ik dat Jacq voor gaas ging met suiker... ze had al wekenlang geen suiker op, omdat ze ff gezond wilde gaan doen. Nou goed, als toetje had ze een kaasplankje besteld, totdat opeens de tiramisuutjes voorbij kwamen! Iedereen had de tiramisu als toetje geloof ik, en die zag er echt onweerstaanbaar lekker uit. Dus kon ze zich toch niet inhouden, en dat genomen... en hij was de moeite waard!! Het bijzondere was de koffie smaak: ze hadden de koffie in gelei-vorm in klodders op de mousse gedaan....erg apart maar zeker lekker!

Jacq is dus zoals gezegd erg goed bezig met gezond doen. Op die tiramisu na, en mijn marmer cake die ik heb gemaakt voor Marco zijn verjaardag, heeft ze al ruim 2 maanden geen suiker op! Daarnaast probeert ze minimaal 5x in de week te sporten, dus om 7 uur de deur uit, een half uur in de gym op de loopband, en dan door naar werk. Dan af en toe ook nog ’s avonds sporten, of wandelend naar kantoor, en klaar is Sport Billie! Ze is vastberaden om die paar kilo die ze afgelopen tijd is aangekomen eraf te werken, en weet zeker dat het gaat lukken. Niet dat het nodig is hoor vind ik, maar goed, ze vindt het zelf belangrijk.

Met mijn sporten gaat het ook weer goed. Ben als een kind zo blij dat ik weer mag hardlopen! Ben nu denk ik alweer een week of 4 bezig, en mag 2x in de week 5km hardlopen... nu maak ik daar soms wel stiekum 7km van, of ik doe die 5km volledig op het strand, want merk dat die 5km me eigenlijk wat te weinig is... moet wel rustig aan doen, want sinds vorige week begint een pees aan mijn heup weer op te spelen. Was dezelfde plek als waar ik na de halve marathon last van had gekregen en maanden mee heb gelopen, dus ff rustig aan. Loop toch nog bij de fysio voor mijn enkel, en die had ff gekeken naar die plek en mijn benen opgemeten. Blijkt dat mijn linkerbeen 2cm langer is dan mijn rechterbeen waardoor die heup extra wordt belast, dus vooral langzaam opbouwen. Maar dat is lastig, want ben zo enthousiast dat ik na al die maanden stilzitten weer kan bewegen! Voel van mijn enkel echt helemaal niets meer, echt te bizar voor woorden, en hij is ook zo stabiel als wat, wiebel amper nog als ik er op sta echt een groot succes. Wat een minder succes is is de betaling... kreeg vd week een telefoontje van de chirurg dat ze moeite hebben om een gedeelte van de kosten te verhalen op Medicare (zeg maar de Ozzie ziekenfonds). Vanmorgen ff langs geweest, en blijkt dat Medicare het niet vergoedt omdat wij geen permanente verblijfsvergunning hebben hier... dus dat gaat lastig worden. Ik heb voor de operatie een gedetailleerde offerte gekregen, waarbij ik ook mijn Medicare en prive verzekerings gegevens (Medibank) heb opgegeven, en daar stond op dat ik een eigen bijdrage had en de rest vergoed werd door Medicare/ Medibank. Die eigen bijdrage hebben we al betaald, dus de rest moeten ze zelf maar uitzoeken hoor, hadden ze maar ff wat beter moeten nakijken vantevoren, is al duur genoeg geweest zo die eigen bijdrage. To be continued dus!

En verder... Marco was vorig weekend dus jarig, en zijn we ff langs geweest voor een borreltje in de middag. Kwam een hele groep mensen, en was dus wel ff gezellig. Een aantal van die gasten kwamen uit de Yarra Valley, vrienden van Ange. Nou goed, dan merk je dus wel dat ECHTE Ozzies die in de bush wonen een stuk anders zijn dan die in de stad... de vrouwen kwamen met een aangebroken blikje whiskey-cola binnen lopen die ze dus in de auto al hadden zitten drinken, de mannen met een fles bier. Een van de gespreks onderwerpen was uiteraard het WK voetbal (Marco en ik hadden een NLs elftal shirt aan omdat de finale de volgende dag was) en het oordeel was al gauw geveld: een sport voor mietjes.. het Australisch voetbal dat is pas een mannensport, daar mag je tenminste iemand op zijn bek timmeren in de wedstrijd, of een flinke beuk geven. Dat voetbal met al de schwalbes is meer iets voor ballerinas.... wel grappig trouwens over schwalbes gesproken, daar moeten alle Ozzies echt nix van hebben... dat vinden ze het meest walgelijke aan het hele voetbal en is ook het enige waar ze het zowat over hebben!!! Iedereen begint wel over die schwalbes als je het over het WK hebt, en de rest is maar saai want ze scoren zo weinig... tsja, simpel volk hoor hier, als je met een blikje whiskey-cola achter het stuur zit dan neem ik je mening niet al te serieus, haha!!

Verder niet al teveel gedaan... beetje zelfde verhaald als altijd, markt, boodschappen, etc. Enige wat nog vernoemenswaardig is, is mijn gesprek met mijn baas geweest. Zoals iedereen al een tijdje weet zijn we het ondertussen echt zat geworden hierzo, en dus had ik aangegeven dat er echt iets moest veranderen omdat ik anders net zo lief in Europa of de VS mijn baan wilde doen. Kijk, als er goede toekomst perspectiven zijn dan ist geen probleem om hier nog ff te zitten, wetende dat er wat tegenover staat. Maar gezien het feit dat we al een jaar lang niets hebben verkocht en dat het er verder ook neit echt positief uitziet, lijkt het er ook niet op dat er iets gaat veranderen voor mijn functie. En in dat geval zitten we liever in Londen of weet ikw aar, als het maar dichter bij NL is. Nou goed, dus een goed gesprek over gehad met mijn baas en die heeft het weer besproken met de grote baas. Uiteindelijk zijn zij het er dus over eens geworden dat er iets moet veranderen, al is het niet enkel doordat we hier in AU al in bijna een jaar niets verkocht hebben en we met 5 man in het sales team zitten, dus de kans is erg groot dat er mensen uit moeten binnen een paar maanden. Ik had dus ‘ge-eist’ (of verlangd ;-)!!) dat ze met een plan zouden komen zodat ik wat toekomst perspectief had, anders zou ik net zo lief naar een ander regio gaan. Nou goed, ze hebben het eea besproken en de uitkomst is nu dat ze er naar toe gaan werken dat er tegen eind vh jaar een mogelijkheid komt in Singapore, en dat ik ondertussen maar ff rustig moet gaan uitzoeken wat de adminstratieve consequenties (visa, etc.) zijn van een verhuizing van AU naar Sing! Kortom, het lijkt er nu dus eidnelijk op dat we echt AU gaan verlaten en over een aantal maanden in een andere omgeving zitten.... nu hebben we dat verhaal al vaker gehoord, dus laten we ff afwachten wat er eecht gebeurt, maar het is nu of nooit! Dus met een beetje geluk is dit onze laatste winter hierzo, en dan volgend jaar januari/ feburari zitten we lekker in Sing... wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer, maar eerst hier weg.

Tsja... what else... dit weekend weer een weekend van uitersten. Zaterdag eerst lekker in korte broek en t-shirt wezen hardlopen, en was weer zalig over het strand met strakblauwe lucht en graadje of 15. Daarna naar de markt, lekker op slippertjes maar helaas betrok het heel snel en werd het enorm koud zodat we maar snel onze bappies gingen halen en lekker thuis voor de verwarming gingen zitten. In de aovnd naar Jules en Si gegaan, enw as weer erg gezellig en veel te lang geleden sinds we hen hadden gezien (5 maanden) en was erg leuk om hun kinderen te zien, en vooral hoe ze zijn gegroeid.... zou het bij ons dan toch nog een keer gaan kriebelen.....??????? Zondag op tijd wakker, ff de belasting aangifte gedaan, en daarna sporten. Jacq is vd week ziek geweest, en ik word nu al 4 dagen achter elkaar wakker met keelpijn dus niet fijn, Jacq kan in ieder geval weer lekker sproten. Ik naar mijn elftal geweest die een thuis wedstrijd speelde. Daar aan staan moedigen, en helaas tweede verlies vh seizoen zodat ze geen kampioen kunnen worden (zou het toch niet fijn hebben gevonden als ze kampioen waren geworden in het seizoen dat ik er niet bij ben!!) en daarna gezellig in de kantine met biertje erbij beetje geouwehoerd met iedereen. Nu regent het pijpestelen en zitten we bij de verwarming het weekend af te sluiten. Nog 2 weken en dan gaan we met vakantie, lekker een week naar Bali gevolgd door een week Lombok.. .we kunnen niet wachten!!

Eerst op Bali ff helemaal bijkomen in Ubid, het spirituele centrum van Bali. Daar heerlijk eten (we gaan er ook een kleine kook cursus volgen) en genieten van de mooie omgeving en al het moois dat Bali te bieden heeft. Daarna naar Lombok, waar het wat actiever wordt met een paar dagen duiken en beklimmen van de een-na-hoogste vulkaan van Indonesie, helemaal goed!!! En al met al lekker 2 weken de kou uit en heerlijk vitamine D opdoen, we kunnen iet wachten. Verder dus niet veel bijzodners, aftellen tot de 31e en alles vergeten.....

Nou, dat was het wel weer, geniet allemaal vd lekkere zomer in NL en tot volgende keer, zal wel na de vakantie zijn!!!

O ja... bijna vergeten!!! We hebben er een neiuwe vriend bij... Fletcher de mini-Schnautzer!!! Zoals al een paar keer verteld wandelen we af en toe naar ons werk, waarbij we over de golfbaan in Albert Park lopen. Nu loopt er een hondje over die golfbaan heen, die van een van de mannen is die de golfbaan onderhoudt. Hondje is dus Fletcher, en die is 6 maandjes oud. Die komen we dus af en toe tegen als we over de golfbaan wandelen, en wat een schat is hij zeg!!!! Dat maakt onze dag echt helemaal goed, en dat om 8 uur in de ochtend! Echt helemaal super als je met een kopje koffie van de franse bakker op je gemakje door de natuur lopt, parkietjes en kaketoetjes om je heen, en dan Fletcher dis als een idioot op je af komt rennen.. helemaal te gek!!!

Liefs
Jackie en Robin




Advertisement



Tot: 0.188s; Tpl: 0.016s; cc: 19; qc: 88; dbt: 0.1205s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb