Drukte eindelijk voorbij, nu de winter nog


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
June 13th 2010
Published: June 13th 2010
Edit Blog Post

Het is wel te zien dat de stress een stuk verder weg is momenteel :-) zowaar weer tijd om eens wat meer geregeld de site te updaten. Sinds de laatste update niet al te veel gebeurd, maar dacht dat ik maar weer eens gewoon een geregelde update doen zodat het niet weer weken duurt..

Eigenlijk dus niet al teveel gebeurd sinds de laatste update. Qua werk was het wel weer ff hectisch omdat ik dus nog een demo te doen had op 4 juni. Ik had het geluk dat een collega uit Sydney deze demo voor zijn rekening nam, aangezien deze in eerste instantie de week ervoor was gepland, de dag na de andere demo die ik zou doen!! Uiteindelijk kregen we een week uitstel doordat andere leveranciers daarom hadden gevraagd, dus dat kwam niet verkeerd uit. Het weekend na de eerste demo was er daarom een met mixed feelings: kon niet veel doen aan de volgende volgende demo omdat mijn collega de software had, maar wist ook dat er alsnog een zware week aan ging komen omdat er genoeg moest gebeuren qua voorbereiding. Kon dus helaas niet echt ontspannen en genieten van de vrije tijd en was dan ook vorobij eer we er erg in hadden helaas... volgens mij ook niet echt veel bijzonders gedaan omdat ook Jacq zich niet super geweldig voelde door de regen en kou, dus hebben gewoon beetje gelanterfant geloof ik.

De week zelf was dan gelukkig nog redelijk te overzien na die van de week ervoor. Maandag en dinsdag redelijk op tijd naar huis (maandag bewust nog ff naar de gym geweest om te sporten omdat dat er waarschijnlijk niet meer van zou komen later in de week) totdat het woensdag helaas pas middernacht was eer ik de deur achter me dichttrok en anar huis ging. Voordeel was wel dat ik binnen 10 minuten thuis was met mijn fietsje omdat er geen kip op de weg was! Donderdag dan de laatste loodjes en toch nog wel beetje stressen (plannen zijn er om verkeerd uit te pakken toch?!?!) tot we om half 8 klaar waren. Daarna heerlijk met het team wezen eten in de stad bij Cookie (al vaker geweest, die toffe tent met bijzonder lekker Aziatisch eten en een super lange bierlijst). Daar heerlijk genoten van goed voer en een paar overheerlijke Delirium Tremens biertjes!!! Was lang geleden dat ik zo’n lekker Belgisch biertje op had...

Nu we het daar toch over hebben.. ik heb sinds een paar weken dan eindelijk een ECHT lekker Australisch biertje gevonden!! Het kost een paar jaar maar dan heb je ook wat... Coopers Red is natuurlijk ook niet verkeerd (vraag maar aan Jaap, haha!!) maar is toch nog wel een soort van ‘normaal’ biertje terwijl ik vooral houd van sterke biertjes. Nou dan, Coopers brouwt ook een speciaal soort ale waarvan ze slechts 1 partij per jaar brouwen, en als die op is dan is het wachten tot volgende jaar! Dit is een Special Vintage Ale van zo’n 7.5% en dus erg vergelijkbaar met een Duvel. Nou goed, sinds ik die eenmaal ontdekt heb is dat zowat het enige in de koelkast!! Echt heerlijk om een lokaal lekker biertje te vinden. Nou goed, dat was even een terzijde....

Die donderdag toch wel redelijk laat thuis, en volgende ochtend vroeg op (6 uur) om naar kantoor te wandelen, had mijn fiets op kantoor laten staan avond ervoor enw as met een collega meegereden. De deliriums hadden er toch wel een beetje ingehakt, en zo in de vroege donkere en miezerige morgen buitenlopen beviel me iets minder goed dan het had kunnen doen!! Nou goed, de demo verliep goed dus was een heerlijk gevoel toen ze om 1 uur de deur uit liepen en ik weekend had!!! Vond het wel mooi geweest na al die lange dagen dus had om half 3 een afspraak bij de fysio waarna ik lekker naar huis ging. Fysio was nog steeds enorm verbaasd over het snelle herstel, mag ondertussen al oefeningen doen om mijn kuitspier te versterken (op mijn geopereerde voet staan en dan 15x jezelf op die voet opdrukken) en balanceer oefeningen doen. Het doel is om nu in de week van de 20e wanneer ik weer naar de chirurg ga, te beginnen met hardlopen!!! Dat zou 7 weken na de operatie zijn, terwijl we vooraf uitgingen van 3 tot 6 maanden herstel!!

Lekker op tijd thuis dus vrijdag, en aangezien het Jacq haar wekelijkse vrije dag is lekker samen vroeg weekend gevierd. Op tijd bappies gedaan en daarna heerlijk genoten van echt lekker frietjes MET mayonaise bij de lokale snackbar!! Ja ja, lekker Hollands en zo af en toe heb je dat gewoon nodig :-) Daarna lekekr naar huis wantw as koud en nat dus lekker bij de verwarming gezeten.

Zaterdag zijn we allebei lekker wezen sporten. Jacq doet tegenwoordig ook al pilates naast het fitness, personal training en hardlopen, en is zo ondertussen ook al aan pilates verslingerd geraakt geloof ik!! Ze ging 2 lessen achter elkaar en vindt het super. Het schijnt enorm goed te zijn voor je lichaamshouding en werkt vooral op je ‘core’ sterkte (buikspieren enzo). Nou goed, ze heeft er veel baat bij en merkt het aan haar lichaamspostuur dus erg goed. En vooral fijn dat ze weer iets heeft gevonden dat ze zo leuk vindt an van kan genieten natuurlijk. Ik was lekker uitgebreid naar de gym gegaan en flink met de gewichten lopen stoeien... kan niet wachten tot ik weer naar buiten mag om hard te lopen!!! Nog ff geduld...

Daarna lekker snel gedouched en omgekleed en in de auto gesprongen naar Marco en Ange. Het was al een tijdje geleden dat we ze hadden gezien, en ook al een tijd niet naar de Yarra Valley geweest dus afgesproken om met zijn 4-tjes een paar wineries af te gaan en lekke rbij hen te eten. Marco had een verrassing want hij had oer-Hollandse SNERT gemaakt, jaja!! Overheerlijke erwtensoep, wat helemaal fantastisch uitkwam met temperaturen van tussen de 8 - 13 graden, en veel wind en regen. Kon niet wachten!!!

We zijn eerst naar een redelijk afgelegen winery geweest waar we nog niet eerder zijn geweest. Het laatste stuk ernaartoe ging echt een beetje door de bush, en voor het eerst in maaaaaanden konden we weer genieten van kangoeroe’s! Blijf ttoch bijzonder om ze te zien, vervelen nooit. De winery zelf was ook super mooi, gelegen met mooi uitzicht over de vallei, en een schitterend complex. Met de eigenaar gesproken en bleek dat die man alles met zijn eigen handen had gebouwd met materiaal dat hij op zijn terrein had gevonden (vooral de rotsblokken) en wat hij o pde sloop vond. Het resultaat mocht er wezen, want het had echt wat weg van een Mediterraan oude boerderij. We waanden ons zowat in Toscane, echt super. Nu zul je denken dat ik overdrijf, maar van de zomer gaan we terug en dan zal ik foto’s maken om te bewijzen!! De ramen had hij volgens ons in een oude kerk gevonden, want was heel mooi glas en lood. Al met al een super mooie plek, en zeker een keer terug. De wijn was ook goed te nassen, dus een heerlijk flesje Chardonnay likeur gekocht... een soort dessert wijn die het schijnbaar perfect zou moeten doen met een lekker kaasje. Aangezien we het weekend erna van een lang weekend kunnen genieten, hebben we nu al besloten om een avond aan de kaasjes en tapas te gaan met die chardonnay likeur!!

Zondag verder niet te veel gedaan, merkte dat ik nog steeds niet echt ontspannen ben na alle drukte van afgelopen weken, dus was weer vroeg wakker en kon niet meer in slaap vallen. Beetje binnen rondgehangen, verwarming aan, ff snel bappies doen en kopje koffie drinken, en dat was het wel. Jacq was zowat de hele dag in de keuken te vinden. Die begint koken steeds leuker te vinden, en ik ook, haha!! dit keer had ze een super lekkere groentesoep gemaakt, en daarnaast nog een soort middeloosterse salade die ze mee naar werk zou nemen. Daarnaast had ze ook nog een heerlijke bircher muesli gemaakt (die maakt ze tegenwoordig zeer geregeld, en kan het iedereen aanraden als ontbijt!!) dus die vermaakte zich ook wel. Ik heb die avond nog lekker een Vietnamese biefstuk stirfry gemaakt dus qua voer was het een productieve dag!

Deze week is het dan lekker rustig. Het is wel echt rotweer geworden nu... graadje of 6 in de ochtend, 13 max overdag, regen, wind, bah... hebben echt moeite om uit bed te komen omdat (ja ja, het verhaal is bekend maar we blijven klagen!!) de huizen hier amper isolatie en verwarming hebben... vanmorgen ging de wekker om half 7 maar kwamen pas tegen half 8 eruit... daar gaan alle goede ideeen om te gaan sporten voor kantoor!! Verder alles prima, lekker rustig aan op moment, en beetje bijkomen van de hectiek. Vandaag (woensdag) zijn al mijn collega’s van kantoor, dus toen ik aan het ontbijt zat en besefte dat het 8 graden was, het buiten hondenweer was met regen en wind, en ik van plan was naar kantoor te fietsen, kwam ik op het lumineuze idee om lekker thuis te blijven en van hier te werken!! Beetje adminsitratie bijwerken, beetje was doen, beetje koffie drinken, ff lekker op t gemakje... dus Jacq met de auto naar kantoor gebracht (die kon dat best wel waarderen gezien het hondeweer en haar geplande fietstocht naar kantoor) en lekker hier rondgehangen... zaaalig.

Verder dus niet teveel te melden, wachten tot de winter voorbij is en het WK begint natuurlijk!!! Ben erachter gekomen dat er hier in Melbourne een heuse Holland Soccer House is, in navolging van het Holland Heineken House! Ze hebben een kroeg “gereserveerd” voor alle Dutchies die voetbal willen kijken, en laat die kroeg nou op nog geen 10 minuten fietsen van huis zitten!!! En gezien de erg gunstige tijden van de wedstrijden (maandag en zaterdag om half 10 in de avond, vrijdag om half 5 in de ochtend, iets minder gunstig maar het is vrijdag dus wel weer best gunstig...) ga ik me daar vermaken in mijn oranje shirt met een paar lekkere Grolsch biertjes ( jaja, ze schenken er Grolsch!!). Heb er veel zin in, vooral omdat we dan hopelijk wat sneller de winter doorkomen... gelukkig duurt die hier maar een maand of 2/ 3 en is het eigenlijk alweer snel lente/ zomer maar kan je vertellen: 2/ 3 maanden kan lang duren als je 6 maanden lang temperaturen boven de 20 graden hebt gehad, haha!! Maar goed, zit nog steeds in een korte broek op mijn fiets naar kantoor elke dag (ook al heb ik een lekker warme beanie op en handschoenen aan!!) dus mag zeker niet klagen. Denk zelfs dat ik deze winter ga proberen geen lange broek aan te doen, veel te onhandig en teveel troep voor in mijn rugzak dus we shall see...

De grote uitverkoop is hier ook begonnen, dus komend weekend maar ff de stad in en beetje rondneuzen. Is maanden geleden dat we in de stad zijn geweest dus wel weer ff leuk om er heen te gaan, kopje koffie doen, hapje eten, etc. Ons leven speelt momenteel af rondom St Kilda en Albert Park waar we beide werken, dus wel eens goed om af en toe je blik weer even te verruimen!! Verder geen idee wat we zondag en maandag gaan doen op onze vrije dagen, misschien wel een dagje de natuur in als het weer meezit... wil al 4 jaar lang een keer naar Lake Mountain (ongeveer 2 uur ten oosten van de stad) waar je kunt langlaufen... als er sneeuw ligt! Dus hopelijk komt het er deze winter een keer van, zeker omdat ik toch niet voetbal dit jaar. Misschien dit weekend dus, met dit hondeweer verwachten ze 10cm sneeuw rond de bergen bij de Yarra Valley dus wie weet...

Nou, was dus van plan bovenstaande eerder deze week op de site te zetten, maar helaas kwamen er toch opeens weer een paar dingen op mijn werk tussen. Het is vandaag zondag, dus maar ff updaten over de laatste paar dagen. Vrijdag dan EINDELIJK het WK begonnen, was wel weer leuk en ook mooi dat de winter nu wat sneller voorbij gaat zo! Gisteren dan lekker de stad ingeweest, en niet veel gekocht maar wel een gezellige middag gehad. Voor Jacq wel geslaagd voor lekkere wollen handschoentjes... die bikkel fietste nog steeds elke dag zonder handschoenen naar haar werk, terwijl ik dus zonder handschoenen EN beanie de fiets niet meer op stap!! Wel in korte broek natuurlijk, dat dan weer wel! Daarna lekker op tijd naar Cookie gegaan, waar we heerlijk lekker aan de bar hebben gezeten, Jacq een wijntje, ik paar biertjes geproefd van de enorm grote bierlijst, en lekker zitten smikkelen van lekkere borrelhapjes (mais fritters met koriander en ook nog gebakken tofu/ daikon/ pinda hapjes, nog beetje gezond ;-)... daarna heerlijk gegeten: gebakken barramundi met chili en soja saus, en gewokte snapper met betelblad (aparte plant, ff googlen als je wilt weten wat het is) en chili... mjam mjam!!

Thuis lekker gezellig op de bank gezeten en voetbal gekeken.. Jacq had het na de eerste helft Griekenland - Korea wel gezien en ging naar bed (ik bleef stug doorkijken hoewel ik eigenlijk direct in slaap viel) waarna ik ook Argentinie - Nigeria nog heb zitten kijken. Is nu echt begonnen, 2 uur naar bed en vanmorgen lekker proberen uit te slapen. Zometeen lekker ff naar Chapel Street wandelen waar Jacq ff sport spulletjes wil zoeken in de uitverkoop, en dan morgen om half 5 opstaan om te zien hoe de Socceroos die vervelende Duitsers gaan verslaan!! Men is er hier stilletjes van overtuigd dat ze voor eenv errassing gaan zorgen en dat de Duitsers te hoog van de toren blazen... laten we het hopen! En dan morgenavond samen gespannen op de bank om NL - Denemarken te zien.. zaterdag naar het Holland Soccer House toe om de wedstrijd tegen Japan te kijken tussen (hopelijk) tientallen andere NLers onder genot van een paar Grolsch biertjes :-)

Jacq heeft verder de hele ochtend in de keuken gestaan, die is zowat kookverslaafd geworden! Had ze vorige week al een ripper van een groentesoep gemaakt, vandaag kwamen er een wicked bloemkoolsoep en yummie pompoensoep van het vuur afrollen!!! Ja ja, ik ben graag het proefkonijn van deze experimenten, haha! volgende week staan er een banaan/ walnoot/ dadel brood en een lasagna van aubergine op het menu geloof ik... laat maar komen!!

O ja, nog een ding voro ik afsluit... jullie kunnen je vast nog wel herinneren van Jacq haar uitje naar de kapper toen ze at dingen ging uitproberen voor de bruiloft, en ze door de stress en drukte niet oplette waar ze de auto parkeerde... deze stond dus in een zogenaamde clearway (stuk weg waar je tijdens de spits niet mag parkeren) en was weggesleept met een flinke boete. Nou goed, de dag nadat we van de Malediven waren teruggekomen was het tijd voor deel 2 van “Als je haar maar goed zit”... we waren beide redelijk vermoeid van de vliegreis, moet ik er wel bij vermelden!! Nou goed, we kregen dus een bon in d ebus voor door rood licht rijden op de dag na de vakantie, met daarbij de opmerking dat het licht al 62 seconden op rood stond toen er geflitst was!! Nou goed, geloofden we geen moer en gingen er vanuit dat de camera stuk was en dus foto opgevraagd, bleek Jacq dus door te zijn gereden toen het licht voor rechtdoor op groen sprong, terwijl zij rechtsaf moest... levensgevaarlijk natuurlijk en gelukkig geen ongeluk, wel weer een bon van bijna $300!! Hebben brief geschreven naar de politie om uit te leggen hoe de situatie zat (jetlag na vakantie enzo...) dus laten we hopen dat hij geseponeerd wordt. In ieder geval is wel duidelijk dat Jacq NIET meer met de auto naar de kapper mag, ze gaat maar lopen of op de fiets ofso!!!

Advertisement



Tot: 0.224s; Tpl: 0.021s; cc: 16; qc: 79; dbt: 0.1685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb