De toekomst is helder


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
June 22nd 2009
Published: June 22nd 2009
Edit Blog Post

Dat is dan weer een heel lange tijd dus de laatste update en deze… maar dan is dan ook een goede reden voor!!! Er is heel veel gebeurd in de tussentijd maar gelukkig is er eindelijk duidelijkheid over onze toekomst. Ik heb afgelopen woensdag ontslag genomen bij Manhattan, en heb op dezelfde dag een nieuw contract getekend bij JDA software! JDA is een software leverancier op het vlak van Supply Chain optimalisatie en is marktleider op dat gebied. Dit betekent dus dat ik na een redelijk complete carriere op de markt van Supply Chain executie nu de andere kant van supply chain kan leren. Kortom, geeft mij dadelijk een compleet overzicht van de supply chain in zijn geheel, van planning tot executie. Zou dus erg goed moeten zijn voor mijn carriere omdat ik met de hele supply chain ervaring zou hebben. Kortom: prima optie, enkel jammer dat het niet in Europa is maar nog hier in Melbourne… we zouden liever in Europa aan de slag zijn gegaan, maar met de recessie daar nog in volle gang is het gewoon onmogelijk wat te vinden. Nou ja, dan maar een tijdje hier nog aan de slag en zoals Jacq in al haar wijsheid al zei: we kunnen beter met een goed inkomen in Australie zitten dan werkloos in Nederland… waarheid als een koe! De baan is in principe gericht op Australie en Nieuw Zeeland, maar zal ook regelmatig ondersteuning moeten bieden aan de rest van Azie en dus af en toe een business trip naar China/ Japan/ India/ Vietnam/ Singapore/ etc. Al met kan het slechter.

Nou goed, allemaal mooi dus, nu alleen nog die ellende bij Manhattan zien af te ronden… ik wist al dat het smeerlappen waren, maar had dit niet verwacht. Toen ik ontslag indiende had ik aangegeven dat ik met ze wilde bespreken wanneer mijn laatste dag was. Ik zit in sales waarbij het heel gebruikelijk is om per direct te stoppen omdat je met klanten werkt. Nou goed, zij hebben dat bewust geinterpreteerd als dat ik zelf per direct wilde opstappen en dus mijn maand opzegtermijn niet wil uitdienen, die ze nu ook niet willen uitbetalen. Bij die vorige sales rep die ontslag nam werd dat wel gewoon uitbetaald, en zo hoort het ook. Had het ook nog met Alan besproken en die zei hetzelfde. Kortom, ik ging er dus vanuit dat dat bij mij ook zo zou zijn. Nou goed, niet dus en nu willen ze het op de spits drijven. Kreeg vandaag een mail dat ze bereid zijn die opzegtermijn uit te betalen mits ik morgen weer op kantoor ben. Nou prima dacht ik... zit toch alleen thuis, kan ik net zo goed op kantoor uit mijn neus gaan zitten eten, beetje sporten in de gym en op tijd naar huis gaan. Staat natuurlijk vast dat ik nix ga doen, als ze niet tevreden zijn ontslaan ze me maar, haha!! Daarnaast hebben we een vakantie geboekt naar Indonesie... Manado op het eiland Sulawesi waar we lekker 13 dagen gaan genieten van zon, zee, strand en mooie duiken. Er liggen 2 wereldberoemde duikgebieden bij Manado: Bunaken National Marine Park en de Lembeh Strait. We verblijven in beide gebieden voor een aantal nachten, hebben we erg veel zin in. Eindelijk ff lekker ertussenuit met zijn 2-tjes, zalig.

Maar goed, eerst dus ff dat gezeik met Manhattan uitzoeken. Denk dat ik me gewoon ziek ga melden ofso tzt en dan zing ik die paar dagen tot 16 juli nog wel uit. In het ergste geval ontslaan ze me, maar zelfs dan hebben ze nog rekening te houden met een opzegtermijn van een maand. Ach, ik zie het allemaal wel, heb nix te verliezen, kan er alleen veel mee winnen, niet in het minst een klinkende overwinning op mijn directeur en PZ medewerker... stelletje smeerlappen. Ze hebben niet gekregen wat ze wilden met mijn visum verlenging en nu hebben ze dus een laatste strohalm gevonden om me een hak te zetten. Nou goed, we gaan wel zien wie dit gaat winnen!!! Was bang dat ik me zo gaan vervelen de komende 4 weken, maar dat valt dus reuze mee!! Mag trouwens niet werken bij JDA totdat ons nieuwe visum rond is. Die is ondertussen aangevraagd, maar het kan zo’n 4 weken duren eer het rond is vanwege de administratieve rompslomp. Op deze manier kom ik die 4 weken dus wel weer door, kom maar op!

Nou goed, een hoop spanning en sensatie dus weer de afgelopen weken, en daar hebben we het eigenlijk wel druk mee gehad. Heb namelijk 3 sollicitatie gesprekken gehad, waaronder eentje op het JDA kantoor waar ik een presentatie moest geven, en een tweetal onderhandelingsrondes over de voorwaarden van mijn nieuwe contract. Nou goed, gelukkig heb ik goed opgelete tijdens de cursus “Jackie’s Onderhandelings Techniek 1.01” en is er een goed aanbod uitgekomen.

In de tussentijd hebben we ook de huur van ons apartement in St Kilda moeten verlengen met een jaar. Het huidige contract liep af op 31 juni, en we hadden een mail gekregen van de huisbaas dat ze een nieuwe termijn wilden afsluiten. Dus ja, kans was groot geweest dat we er anders waren uitgezet... die wetenschap maakte de situatie nog wat extra spannend en spicy zal ik maar zeggen... maar goed, ook geregeld dus. Bovendien hebben we ff in contact gestaan met de mensen in ons huis in Barendrecht, en die hebben bevestigd dat ze nog tot op zijn minst augustus 2010 in het huis willen blijven, wat dus ook ideaal nieuws was voor ons. Om een lang verhaal kort te maken: zodra die soap met Manhattan strax achter de rug is kunnen we spreken van een zeer positieve situatie voor ons.

De situatie is wel wat minder duidelijk voor Jacq en dan met name wat ze wil gaan doen met werk en studie. De wetenschap dat we hier nog een tijdje zitten en dat we een stabiel en goed inkomen hebben effent wellicht wel de pad voor haar om een cursus te doen die ze graag zou willen. Nou goed, ze gaat er eens een goed ei over leggen en hopelik komt er dan ook voor haar iets moois uit.

Nou goed, genoeg over al dat gezeur, wat verder... tsja, we hebben het rustig aan gedaan eigenlijk. Door die onzekerheid wilden we niet te veel geld uitgeven omdat we dat misschien nog hard genoeg nodig zouden hebben als we Australie zouden verlaten en een tijdje zouden gaan reizen. Weekends waren dus ook niet heel spannend, beetje boodschappen doen, beetje hardlopen en sporten, beetje voetballen... o ja, en beetje ziek zijn! Jacq is al een tijdje een beetje grieperig, en een aantal weken terug kreeg ze enorme last van haar keel, en bleek ze een paar dagen later laryngitis (strottehoofdontsteking) te hebben en mocht ze dus 2 weken niet praten! Nu was dat in het begin erg grappig, grappige opmerkingen als: Ik heb nu alles voor het zeggen/ ben jij het hier mee eens, zeg het anders ff als je wat anders wilt/ jij hebt ook niet veel te melden meer na 6 maanden huwelijk/ etc. waren in het begin erg grappig... na een aantal dagen werd het vooral frustrerend en heel vervelend. Het weekend van 9 juni hadden we een lang weekend ter ere van de verjaardag van de koningin van de UK, en normaal zijn lange weekends heerlijk. Nu was het iets minder omdat we 3 dagen binnen hebben gezeten, communicerend via papier en MSN Messenger..... had weinig zin om buiten de deur koffie te driken of hapje te eten, want we konden toch niet praten! Nou goed, gelukkig is ze weer beter nu en is alles weer ok.

O ja, afgelopen weekend was wel erg leuk! We hadden gereserveerd in een restaurant ter ere van het feit dat we 6 maanden getrouwd waren. Kortgeleden is een nieuw hotel geopend waarbij het restaurant wordt gerund door een Spaanse chef die in Barcelona een Michelin ster restaurant had. Aangezien Barcelona een van onze favo steden is en we de tapas cultuur erg kunnen waarderen vonden we dat wel een goede lokatie. Voor het diner hebben we in het cafe daar eerst genoten van een heerlijke kaas- en vleesplank, met salami, jamon iberico, heerlijke franse kaasjes, erg goed. Uiteraard lekker wijntje erbij, niet verkeerd. Daarna heerlijk gegeten, en was wel te merken dat het een Michelin chef was... de recepten waren erg interessant met als vreemde uitschieters onderdelen als zalm ijs en wortel mousse!!! Heerlijk Frans wijntje erbij en toe een lekker toetje met koffie en dessert wijntje. De vis die we voor hoofdgerecht hadden was nog een beetje rauw van binnen bij me, dus die had ik teruggestuurd. Toen we de rekening kregen werd ons medegedeeld dat de vis niet in rekening werd gebracht doordat deze niet goed was... kijk, dat is pas service en kwaliteit!!

Nou, dat is het eigenlijk wel weer, niet al te veel gebeurd maar het lijkt erop alsof de komende weken en maanden er weer genoeg gaat gebeuren nu we duidelijkheid hebben over onze toekomst. We gaan er even goed gebruik van maken dat we hier nog even zitten, dus we hebben besloten om vakanties naar Nieuw Zeeland en West Australie te gaan plannen zodat we hier NOOOOOOOOOOOOIT meer terug hoeven te komen als we uiteindelijk naar EU terugkomen!!!

Groetjes en tot volgende update, hopelijk met mooie foto’s en verhalen vanuit Indonesie :-)

JnR


Advertisement



22nd June 2009

reactie
Ik citeer "Nou goed, gelukkig is ze weer beter nu en is alles weer ok"....alleen heeft Jacq tegenwoordig een mannenstem.....haha....of niet? Maar goed wel beter dat het nu allemaal soepel loopt. Ga je nog eten met je baas Chris Pis?

Tot: 0.188s; Tpl: 0.009s; cc: 19; qc: 80; dbt: 0.1304s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb