Het is zomer... sneeuw?


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
November 21st 2006
Published: November 21st 2006
Edit Blog Post

Hhhhmmm... aparte titel zullen jullie denken! Maar goed, was dan ook ff een aparte periode afgelopen dagen moet ikz eggen. Een jaar geleden liep ik dageliks de deur uit zonder jas, stond ik bij de tramhalte lekker in het zonnetje op de tram te wachten, en was het allemaal goed.... dit jaar echter is het allemaal anders. We hebben de afgelopen weken een echte ‘cold-spell’ te maken gehad.... temperaturen van rond de 3 graden ’s nachts, en zo’n 13 tot 15 overdag.... rond de 10 graden koeler dan normaal... en per slot van rekening heeft het zelfs hier in de buurt nog gesneeuwd... althans, gesneeuwd.... er kwam wat hagel en natte sneeuw naar beneden, maar dat is nogal wat hier! Iedereen had het erover... en ik ook... vooral toen ik op mijn fietsje zat in korte broek (want het is tenslotte al bijna zomer...) en mezelf wel voor mijn kop kon slaan dat ik mijn handschoenen vergeten was aan te doen, haha, watje!! Maar goed, zo warm als het in NL momenteel is, zo koud was het hier de afgelopen tjd. Eigenlijk sinds de vorige verhaal niet echt lekker geweest, en wij zijn dan ook alleen maar erg lui geweest!!

Doordeweeks weer het gewone gedoe met werk en meer van die onzin, en zaterdag werd het eindelijk een beetje lekker weer... we zijn lekke rop de fiets gestapt om bappies te gaan doen op Queen Vic market (which reminds me.... loopt de nieuwe serie van Jamie Oliver al op TV in NL?? Hij heeft pas geleden een nieuw restaurant hier in de stad geopend waarvan een nieuwe serie is gemaakt. Tijdens die serie zie je dus ook veel van de stad, waaronder een dagje op Queen Vic markt waar ze nkopen moeten doen, erg leuk was dat!! Maa dat even terzijde dus...). daar lekker kopje koffie gedronken, en lekker fruit en groente gekocht. Heeeeerlijk! Het mango-seizoen is eindelijk weer begonnen, fantastich!! Die mango’s hier zijn zo lekker, niet zozeer veel goedkoper dan in NL (hoewel wel iets) maar ze zijn vooral gewoon een stuk lekkerdere... groot, sappig en enorm zoet, zalig! Tip voor iedereen: koop nooit mango’s in NL die uit Afrika komen.... enkel die uit Midden Amerika, of de Ozzie natuurlijk, haha!! Dus lekker zomer-fruit ingekocht, zaten we echt op te wachten want we hebben de laatste maanden geleefd op watermeloen en appels geloof ik... normaal eten we veel bananen maar die zijn nog steeds onbetaalbaar door de orkaan van vorig jaar (nog steeds 7 euri per kilo ofso), dus we hadden lekke ringeslagen: mago’s/ nectarines/ 1 banaantje/ kiwi’s en aardbeitjes, en thuis een lekker fruit salade gemaakt, heerlijk! Verder zijn we ’s middags op de fiets naar een boekwinkel hier in de buurt geweest omdat ik nog steeds een kadootje uit mocht zoeken voor mijn verjaardag van Jaap en Thea! En die boekwinkel is echt geweldig, enorm groot (hoewel het niet kan tippen aan Donner uiteraard...) maar heel gezellig ingericht met in het midden van de zaak een heel gezellige koffie plek. Daa kun je dus met een aantal boeken gaan zitten om te kijken of het wat is met een kopje koffie erbij... zo dus 2 uurtjes doorgebracht en een heel mooi boek uitgezocht (1001 natural wonders you must see before you die, oftewel 1001 mooiste natuur verschijnselen ter wereld, superboek!) om daarna weer naar huis te gaan en ff te webcammen met Jaap en Thea om ze te bedanken. Zondag was het weer weer een stuk minder, dus niet veel gedaan, beetje wezen hardlopen en dat was het wel weer... saai he?! Gedurende de week was het dus zo enorm koud (moet je mij horen.... ik vond het echt koud, maar het klinkt zo banaal als je dat opschrijft op een site die door Nlers wordt gelezen.... sorry....) en waren we dus blij toen het zaterdag was! Zaterdag was een prachtige dag, blauwe lucht, zonnetje en gelijk een temperatuur van rond de 30 graden, perfect! We waren gelijk helemaal gelukkig, wat een zonnetje al geen verchil kan maken zeg... we zouden de volgende dag Julie en Simon te eten krijgen, en we waren van plan een Indiase aardappelsalade te maken die we bj de Indier op hadden. Erg lekker, maar alleen wel ingredienen nodig, en aangezien we hadden gehoord dat er een goede Indiase winkel in Dandenog zat zijn we in de auto daarheen gestapt... helaas duurde die trip zo’n 4 uur alles bij elkaar (ok, ook ff Indiaas geluncht daar en tijdje in de iwnkel blijven hangen om alles door te nemen, maar toch langer dan verwacht). Terg in St Kilda naar de supermarkt voor de rest van het voer (voor het eerst sinds we hier wonen hebben we vlees gekocht en gemaakt!!!) en de drank, en daarna hadden we het wel gehad... we zouden daarna met Ange en Marco en 2 gay-vrienden van hen uit NL naar een Spaans festival gaan. Dus wij ze bellen waar ze zijn, blijken ze ook in St Kilda te zitten. Dus late wat afgesproken, wij eerst kopje koffie drinken. Nou goed, daar op dat terrasje kwamen we ze tegen toevallig, dus zijnze lekker bij ons komen zitten. En echt geloof me, we begonnen heel netjes allemaal met een kopje koffie.... geen idee wie er met het idee van de wijn kwam, maar was volgens mij Marco! Dus ja, na dat kopje koffie was het nog steeds warm, dus namen we maar een drankje, iedereen nam een drankje dus kwam er een fles op tafel (ik had gewoon een lekker biertje hoor...) en aangezien het na dat drankje nog steeds warm was nog maar flesje wijn/ biertje besteld.... na dat flesje wijn was het nog steeds lekker weer, maar was men redelijk aangeschoten en zagen we het niet meer zitten om nog naar het Spaanse festival te gaan... dus plan opgevat om Indiaas te gaan eten omdat iedereen wel trek kreeg. Op weg naar de Indier ff langs de bottle-shop voor flesje wijn, en dat gay-stelletje wilde zich lekker uitleven dus die kochten 3 flessen wijn voor ons tijdens het eten... ging goed! Daarna dus lekker wezen eten, en was echt enorm gezellig.... tsja, niet zo gek he als die flessen wijn allemaal op gaan, haha! En dan te bedenken dat er maar 4 echt wijn dronken.... hhhmm... niet goed. Maar die gasten waren echt super gezellig. die ene woonde in Tokyo met zijn Amerikaanse vriend (een neger, dus moet niet veel gekker worden!) en die andere woonde nog in A’dam en zij hadden Ange en Marco ontmoet tijdens een van hun wereldreizen in Zuid Amerika toen Ange en Marco elkaar net hadden leren kennen... erg lastig, maar het zal wel. maar goed, zij hadden elkaar een tijd niet gezien, en wij kenden ze helemaal niet, maar het was enorm gezellig! echt slap zitten ouwehoeren op zijn NLs weer eens eindelijk, wat kan slap lullen af etn toe zalig zijn zeg, vooral als het in je moerstaal is.... na het eten was er nog de zonsondergang, dus hadden we het plan opgevat om naar ons apartement te gaan voor de zonsondergang... uiteraard flesje wijn erbij.... de vrouwen en een van die gasten gingen ff uurtje op bed liggen omsat ze ’s avonds snog gingen stappen, de rest bleef lekker op het balkon met de fles wijn (ja hallo, je denkt toch niet dat ik anderen een fles wijn laat leegdrinken he zonder mij.....) en veel slap geouwehoer, prachtig! Was echt enorm gezellig moet ik zeggen. die gasten gingen ’s avonds dus allemaal nog stappen in een gay nachtcl... ik niet. Zat ik nietecht op te wachten zeg maar.... maar we hadden wel lekkere house-muziek opstaan om ze een beetje in de stemming te brengen... en ik kwam ook in de stemming, alleen dan wel in echte NLse house-muziek en een avondje stappen in NL met mijn vrienden..... tsja... balen, kan niet aan de andere kant van de wereld.... dus toen ze weg waren ben ik op internet maar mijn verdriet weg gaan surfen door te kijken welke feestjes ik allemaal mis in NL met kerst en oud en nieuw.... hhhmmm.... moet zeggen dat ik enorm uitkijk naar oud en nieuw in Hobart, maar ik zou zo graag weer eens lekker in NL met vrienden gaan stappen!!!!! Tsja.... wordt echttijd dat we ff naar huis komen voor een vakantie, jammer dat dat nog een jaar gaat duren..... maar goed, moet niet klagen, nog steeds prima naar ons zin, maar het is wel erg ver weg hoor... en je wil zo graag eens dingen echt delen met vriendne en familie.... nou ja, daar hebben we voor gekozen zeg maar!! Maar goed, zaterdag dus flink aangeschoten bed ingedoken, Jacq kwam pas om half 5 ofso terug... en ik was om 8 uur al weer klaar wakker verdorie.. baalde ik echt van joh. Had gelukkig geen koppijn of was niet misselijk of so, maar toch... was zaterdag al 7 uur wakker, en dan nu weer 8 uur... balen. Dus maar gelij knuttig gemaakt, bappies gedaan, en om half 10 was ik al rond Albert Park aan het rennen... was blij dat ik weer ff wat gezonds kon doen na zo’n middag/ avond!! Daarna ff lekker douchen en lunch voorbereiden voordat Julie en Simon kwamen. Was ook erg gezellig... ze hadden het dochtertje van Simon bij zich (Ella) en we waren vantevoren bang dat zij zich zou vervelen maar die had het prima naar haar zin! Het eten was goed geslaagd gelukkig, zelfs de indiase aardappels! Verder nog een courgette/ broccoli/ zalm-taart gemaakt (waar zouden we zijn zonder de allerhande.... zelfs op internet!!) en dus voor het eerst vlees (Ella is een echte carnivoor dus hamburgertjes gebakken en kippe poten in de oven), was allemaal erg lekker gelukkig, en ook erg gezellig. we klikken toch steeds meer met Julei en Simon geloof ik... in het begin was het allemaal wat onwennig (ook niet zo raar want zo lang kenden Jacq Julie niet in NL en Julie isi al een hele tijd weer terug in OZ) maar nu wordt het steeds leuker. Simon had gelukkig ook weer een aantal van zijn ‘home-brew’ meegneomen. Hij had deze keer Belgische trappist gemaakt (Chimay) en die was erg lekker! En als je je beseft dat zo’n flesje in de winkel $10 kost, was dat erg welkom!! Hij heeft weer uitgelegd hoe hij dat nou doet met dat home-brew, en volgende keer dat hij naar de home-brew winkel gaat beltie me en ga ik mee... ga ik ook zelf mijn bier brouwen!! Lachen man... .echte Ozzie bezigheid, maar ook gewoon erg leuk om te doen, toch?! Houd jullie op de hoogte....

Na het etten zaten we helemaal vol en zijn we stukje gaan wandelen. Eerst naar acland street voor een lekker ijsje, daarna naar het strand toe. Strand blijft niet mooi, maar toch lekker om zo stukje te wandelen. Ella ging lekker ff op het zand spelen, en wij zaten lekker in het zonnetje beetje te keuvelen... erg prettig! Julie en Si moesten daarna naar huis, en wij waren ook redelijk uitgeteld an het zware weekend... ik lag er ook om 9 uur in, en Jacq volgde niet veel later geloof ik!!! Maandag en dinsdag weer gewoon werken natuurlijk, maar gelukkig is de warmte eindelijk gebleven... maadnag 34 graden, en vandaag alweer 39.... bizar hoor, een week geleden 13, nu 39.... 3x zoveel.... lijkt NL wel, is dus toch een beetje waar wat ze zeggen over Melbourne weer: “4 seasons in 1 day”. Nou ja, kennen ze NL niet natuurlijk, maar toch.... kortom, het fietsen naar werk is echt zalig nu! Het is nu dinsdag, en Jacq heeft een vriendin uit NL over! Die vriendin haar ouders wonen in Noosa bij Brisbane, en die zit daar elk jaar een aantal weken met haar dochtertje, zo ook dit jaar dus. Nu is dat natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om wat af te spreken, dus is Yvonne vandaag vanuit de Gold Coast aangekomen, en zijn ze nu ff lekker wat eten. Donderdag gaat Yvonne weer terug, ff gezellig paar daagjes op visite.

En daarna gaat onze drukke periode weer beginnen.... allereerst dit weekend met Ange en marco naar een vakantie huisje in Wilson’s Promontory... Marco kennende (en mzelf...) zal er wel weinig wijn vloeien.... maar ook wel beetje wandelen hoor!!) het weekend erna gaan we onze camping-gear uitproberen voor de vakantie naar Tasmanie over de kerst op french Island. Dit is het grootste eiland van Victiria, 2/3e nationaal park, zonder auto’s en weinig bewoners, en de grootste koala-populatie van het land. Moet dus erg mooi worden om daar te gaan kamperen! En dan de week daarna vertrekken we op vrjdag naar Sydney voor het kerstfeest met mijn werk (erg leuk... kerstfeest op een boot op zaterdagavond in Sydney Harbour!!!) de maandag erna komt mijn vroegere manager naar Melbourne (zijn vriendin is Australisch) waarmee ik wat afspreek, en het weekend daarna is het alweer tijd voor de volgende bezoeker, want dan komt Bas aan!!!! Joepie!!! Dat betekent dus eindelijk weer een verse lading drop, haha!! Maar vooral ook weer een verse lading gezelligheid en vriendschappen ophalen... kijken we enorm naar uit... we gaan eerst kerst vieren bij Ange en Marco in hun nieuwe huis, en dan 2e kerstdag vliegen we naar Tasmanie.... druk druk druk!!! Dus ff genieten nog van de rust...

Ga ik nu ook ff doen, de dames zijn ff lekke ruit eten, dus ik ga afsluiten en ff mijn eten opwarmen en dat dan op het balkon oppeuzelen. Tot de volgende keer weer!!!

Groetjes
Jackie en Robin

O ja, was een ding nog helemaal vergeten... de irritante manier om in Ozzieland huizen te huren.. .we hadden al eerder gezegd dat men er hier met de pet naar gooit wat betreft onderhoud van woningen e.d. en dat de contracten redelijk strikt zijn (mag geen gaatjes in de muur boren, niet verven, etc.) en natuurlijk dat we er zo maar werden uitgegooid omdat het was verkocht aan iemand. Nou, de klap o pde vuurpijl kwam pas achteraf... toen wij in de woning trokken was het redelijk smerig, nou ja, eigenlijk net zoals in ieder huis dat je in NL betrekt. Alles moest gewoon ff goed gesopt worden voor je er echt inging, prima nix aan de hand. Dus toen wij weggingen ook alleen ff de stofzuiger erdoorheen gehaald, en klaar ben je. Nou ja, kregen we dus een paar dagen later een boos telefoontje van de makelaar dat we de borg niet terug zouden krijgen vanwege de oplevering van de woning... was dus te vies! Nou, Jacq plofte helemaal uit elkaar want die had toentertijd een hele dag lopen zwoegen om dat huis schoon te maken, en dan krijg je dat... helaas was er nix aan te doen, want zij hebben je borg en kunenn doen en laten wat ze willen. Dus wij gevraagd wat er allemaal schoon moest, nou ja was eigenlijk alles... maar vooral (let nu op...) de afstandsbediening van de airconditioning was smerig!!!! Wat een giller toch... toen ik dat hoorde sloeg mijn woede eigenlijk gelijk om in diep medelijden met die zielige mensen... wat een apart volk toch zeg. Nou ja, aparte regels meot ik eerder zeggen uiteraard... maar goed, we moesten het apartement dus weer schoonmaken, en nu maar afwachten of we onze borg terug krijgen..... komt goed!!



Advertisement



23rd November 2006

beetje jammer ja
Misschien had je nu foto's moetne nemen van het appartement voor je het betrok om te kunnen bewijzen welke staat het zich bevond. Nu helaas al te laat Nou ja misschien krijg je nog een keer de kans :-)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0667s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb