Port Arthur & Freycinet

Oceania » Australia » Tasmania » Hobart
April 1st 2007
Published: April 1st 2007

Olihan vaihteeksi kunnon turistiviikonloppu :D Kiva kyllä että vihdoin tulee reissailtuakin täällä, ekat muutama viikko meni vaan ihmetellessä Hobartissa mutta toivon mukaan tulee vielä käytyä monissa paikoissa - ostettiin kavereiden kanssa kimppaan telttakin 25 eurolla joten voi lähteä telttailemaan 😊 Täällä on tosi paljon kansallispuistoja ja upeet maisemat joten toivottavasti ehtii käydä mahdollisimman monessa.

Lauantaina oltiin siis Port Arthurissa, joka on noin tunnin ajomatkan päässä täältä Hobartista, ja joka on vanha 1800-luvulla toiminut vankila. Sinne laitettiin kaikki pahimmat rikolliset ja rikoksenuusijat. Paikka sijaitsee niemenkärjessä joten 1800-luvulla se oli hyvä sijainti vankilalle.. Siellä on vielä jäljellä jonkin verran vanhoja rakennuksia ja sellejä. Päästiin kiertelemään niissä, ja osa oli kyllä aika kolkkoja.. varsinkin rangaistusselli, joka oli varmaan 2*2 m koppi jossa ei ollut ikkunoita tai valaistusta. Jos käyttäytyi huonosti, joutui lukituksi sinne kahdeksi tai neljäksi viikoksi. Sit nähtiin kans vankilan kappeli, joka oli aika mielenkiintoinen viritys: jokainen joutui olemaan erillisessä pienessä kopissa, jotka oli lukittu ja joista ei nähnyt kuin suoraan eteenpäin. Kappeliin kuljettiin huput päässä eikä matkan aikana saanut puhua kenenkään kanssa. Siellä oli kyllä vähän kolkko fiilis kun meni itse yhteen koppiin ja mietti millaista ois ollu olla siellä. Mentiin vielä illalla "ghost tourille" kun oli pimeetä. Kierreltiin rakennuksia ja opas kertoi kaikenlaisia kummitusjuttuja ihmisistä jotka oli asunut jossain talossa tai kuollut jossain tietyssä paikassa.. sit kuulemma ihmiset on nähnyt siellä jotain haamuja, ennen ja nykyaikana. Ite kyllä luulen ennemminkin että kaikkien oppaan kertomien juttujen jälkeen ihmisten mielikuvitukset on laukanneet turhan paljon 😊

Tänään sitten käytiin taas Freycinet national parkissa, siis samassa paikassa jossa olin kiipeilemässä viime viikonloppuna.. Nyt tosin käytiin eri paikassa siellä, kiivettiin näköalapaikalle kattoman Wineglass Bayta, joka kyllä olikin kiipeämisen arvoinen. Harmi vaan ettei ollut aikaa mennä itse rannalle asti, täällä on nimittäin vieläkin tosi lämpimät kelit, tänäänkin varmaan 25 astetta. Ihan hyvin kun vastaa meidän lokakuun alkua 😉

Tot: 0.096s; Tpl: 0.035s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb