Sydney to Brisbane

Oceania » Australia » Queensland
November 15th 2010
Published: November 16th 2010

Hallo iedereen,

Het is ondertusse al even geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord.
We Zijn met ons buske vanuit Sydney naar Brisbane getrokken voor de registratie van het buske.
De eerste dagen zaten we toch vaak opgesloten omdat het zeer veel regende, maar ondertussen is het elke dag stralende zon!
We hebben een beetje overal geslapen: op campings, parkings, en in natuurparken. De eerste keer in een natuurpark hebben we heel lang moeten zoeken waar de campingplaats was. Veel zotte zandweggetjes, maar we zijn er geraakt. Het was helemaal afgelegen en nergens in de omgeving was bewoning te bespeuren. Het enigste wat we hoorde waren zeer veel dierengeluiden. Witse trok een mooie foto van een 10kg lizzard! haha
Door de regen zijn we zo snel mogelijk naar het noorden getrokken in de hoop wat zon te vinden. En die vonden we! Onderweg zijn we nog langs Nimbin geweest, het hippie mekka van Australie. Een zeer klein dorpje in de bergen met alleen hippies. Maar we zijn zeer braaf geweest!
Erna zijn we naar Byron Bay gegaan om aan het strand te genieten van de eerste zonnestralen. Tijdens het zwemmen zwom er een dolfijn rustig tussen ons!
Erna zijn we doorgetrokken naar surfers paradise, wat helemaal geen paradijs was maar gewoon een lelijke stad vol flatgebouwen. Toen we op het strand waren breekte een zatte pool in ons buske in. We kwamen net op tijd aan want hij stond al met al ons grief in zijn armen. We hebben hem tegen gehouden en de flikke gebeld. (hier worden ze the pigs genoemd) Uiteindelijk is alles in orde gekomen door een snelle en goede reactie! Het teamwerk was uitmuntend!
Onderweg veel mooie strande tegen gekomen(foto's komen nog, want deze pc is te achterlijk)
Dan zijn we aangekomen in Brisbane en toen we op een pleintje aan het koken waren, kwamen we een man uit Samoa tegen die ons uitnodigde om met het buske in zijn tuin te pitten. Het was een bangelijke familie en zeer vriendelijk. Ze waren zeer gelovig en gaven ons alles wat ze bezaten. Vanavond trekken we terug naar de familie! We zijn nu leden van hun familie! Zon gastvrijheid zijn we nog nooit eerder tegengekomen! De dagen ertussen zaten we in een hostel met een zwembad, cafe, en een bangelijke duitser die waarschijnlijk met ons gaat meereizen om te werken met ons. We gaan een maand pompelmoezen plukken! (hopelijk, nog niet zeker)

We laten zo snel mogelijk nog iets weten vriendjes en famille!

Groetjes van jullie kapoentjes uit het zonnige australia

xxxx

Tot: 0.188s; Tpl: 0.019s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.1469s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb