Caloundra, snertweer en Eumundi

Oceania » Australia » Queensland
July 13th 2008
Published: July 16th 2008

Hoi allemaal!

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan want we moesten voor 10 uur het park af. We hebben nog snel boodschappen gedaan voor de barbie (vanavond moet het toch gaan gebeuren) en toen zijn we vertrokken naar onze eerste tussenstop, het baddorpje Caloundra.

Na een uur rijden kwamen we aan in Caloundra. Eigenlijk raak je best snel gewend aan het autorijden hier, het is al een stuk minder spannend! We hebben de Australische kaart voor TomTom meegenomen en die doet z'n werk prima! Ik typ gewoon "Caloundra" in en dan wijst TomTom de weg. In Caloundra scheen jammergenoeg de zon niet maar het was droog dus konden we prima even door het dorpje lopen. Er was markt waar we wat nootjes gekocht hebben en drie ananassen voor weinig. Dat zou een lekker toetje zijn voor na het BBQ-en. Toen we weer terugkwamen bij onze camper begon het zacht te regenen, dus besloten we niet langer te blijven hangen en door te gaan rijden naar het volgende dorpje waar we een tussenstop wilden maken, Maroochydore.

Eenmaal in Maroochydore was het weer totaal nog niet opgeknapt. Sterker nog, het was nog harder gaan regenen. Omdat de badplaatsjes die we hadden uitgekozen eigenlijk alleen leuk zijn als de zon schijnt besloten we Maroochydore maar meteen weer te verlaten en op zoek te gaan naar een plek waar we onze camper voor een nachtje konden laten staan.

We zijn uiteindelijk terechtgekomen in een klein dorpje ongeveer 25 kilometer van de kust, Eumundi. In Eumundi hebben we de camper op een parkeerterrein niet ver van een openbaar toilet geparkeerd. Eumundi is een schattig klein dorpje, en toen we er aankwamen was er net een "global food market", allemaal kraampjes met lekker eten. Het regende nog steeds dus hielden de marktkooplui het snel voor gezien. We hebben nog even rondgewandeld maar er was niet bijzonder veel te doen, een paar leuke winkeltjes zijn we binnengelopen en we hebben wat gedronken bij een pub. Omdat het regende konden we dus ook nog niet BBQ-en (BAH!). We moesten genoegen nemen met een afhaal-thai, maar die viel gelukkig niet tegen.

We zijn vrij vroeg gaan slapen op onze illegale kampeerplek, een verlaten parkeerterreintje in Eumundi.

Groetjes,

Mark en Sylvia

Afhaalthai in onze camperAfhaalthai in onze camper
Afhaalthai in onze camper

Het rook nog drie dagen lekker

Tot: 0.132s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0926s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb