Whitsundays

Oceania » Australia » Queensland » Whitsundays » Hayman Island
April 18th 2009
Published: April 18th 2009

Saa kom vi til Airlie Beach, som er stedet hvorfra vores sejlbaad skulle sejle fra. Vi var rimeligt nede i de to foerste dage vi tilbragte i den meget turistede by, da det simpelthen ikke ville stoppe med at regne, og det var ikke bare nogle smaa dryp, men serioest meget regn vi fik.
Dagen hvor vi skulle afsted, havde vejrguderne tilsyneladende hoert vore boenner, fordi solen skinnede nu fra i skyfri himmel.
Sejlbaaden vi skulle afsted med kunne rumme 30 passagerer og havde 3 besaetningsmedlemmer! Vi fik af vide at det eneste vi skulle foretage os paa turen var at slappe af og nyde Whitsundays. Vi startede med at sejle ud til en af oegruppens 29 oeer, hvor vi ifoerte os stingersuits (en tynd nylondragt, som skal beskytte imod de farlige "vandmaend" som findes i omraadet), snorkel og svoemmefoedder. Vi tilbragte noget tid i vandet og oplevede den fantastiske verden, som findes under overfladen! Efter noget tid og en hel del slugte liter saltvand sejlede vi ind til en bugt, hvor vi spiste, saa den utrolige stjernehimmel og holdt en fest paa baadens daek.
Da vi vaagnede i vores meget klaustrofobiske kahyt havde toemmermaendene gjort sit indtog. Det naeste paa programmet var Whitehaven Beach - det 4. mest fotograferede sted i hele Australien. Stranden er udstyret med det klareste lyseblaa vand, og en bred hvis sandstrand, hvis sand naesten er saa fint som talkum!!
Snorkeltid igen og paa med de noget kiksede stingersuits ved et endnu mere farvestraalende rev end det foregaaende. Dyrelivet her var noget mere interessant og vi tilbragte langt tid med hovedet i vandskorpen. Vi sejlede paany ind i en bugt og kastede anker. Her saa vi en flot solnedgang imens mandskabet grillede for os og vi saa paa stjerner samt fik os en lille en. Troels og Niels valgte og sove paa daekket. Og ja Niels var lidt fuld og formaaede selvfoelgelig at ryge i vandet imens han sov. Der skete ikke andet end han blev vaad og Troels maatte raabe " mand overbord".
Dagen efter skulle vi snorkle i den saakaldte Fishbowl, hvor sigtbarheden var utrolig samt fiskelivet og korallerne var enormt varierende og farverigt. Klart det bedste sted af de tre!
Kursen blev herefter sat imod Airlie Beach igen.
Vores tur til Whitsundays blev vores hidtil bedste oplevelse paa turen, hvor vi oplevede en masse sjove og flotte ting!
Slap allan det ' fedt Down Under

Tot: 0.058s; Tpl: 0.016s; cc: 14; qc: 31; dbt: 0.0258s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb