Rainbow Beach/ Fraser Island

Oceania » Australia » Queensland » Rainbow Beach » Redcliffe
April 15th 2009
Published: April 15th 2009

Saa naede vi til Rainbow Beach. En by vi havde forventet os noget mere af, pga. navnet. Vi moedte en by med 4 hostels og en gade med max 15 butikker. Dette samt vejret gjorde at vores humoer var rimeligt meget i bund. Det ville bare ikke stoppe med at regne og vi skulle have 2 dage til at inden vi havde booket en nat paa et hostel.
Vi formaaede dog at overleve og vi var til briefing omkring vores tur til verdens stoerste sandoe. Der moedte 33 personer op, som skulle deles ind i 3 biler med 11 i hver. Vores bestod af: En canadier, fem britter, to svenskere samt tre blegfede danskere 😊
Det virkede som en okay gruppe bortset fra den meget irriterende canadier. Der blevet handlet ind og vi var klar til afgang den efterfoelgende dag.
Niels var den eneste af os tre som kunne koere, saa han og de andre 4 drivers blev instrueret i den store Toyota Landcruiser og hvordan man skulle haandtere koersel i sand.
Fraser Island blev betraadt og vi brugte den foerste dag paa at se nogle smukke steder. Om aftenen blev der beachcampet samt holdt party til langt ud paa natten af alle 3 biler, som skulle holde sammen under hele turen i tilfaelde af at en skulle koere fast.
Dag 2 blev startet med kaempe hovedpine i hele lejren. Vi naaede dog alligevel op til Lake Wobby efter en vandretur igennem regnskoven og kaempe sandklitter. Det var en smuk soe at besoege. Aftenen boed paa det samme som den foregaaende.
Dag 3 skulle bruges paa at se det oen er mest kendt for - Lake Mckenzie. En soe med fuldstaendigt krystalblaat vand og kridhvidt sand. Et sandt paradis.
Fraser Island en helt igennem kanon oplevelse med mange smukke ting at se samt en rigtig god gruppe at opleve det sammen med.

Enjoy the pics 😊

15th April 2009

Rain
Det vil sige at Rainbow beach er mere Rain end det er Bow ? :_)

Tot: 0.054s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb