Exploring The Great Barrier Reef

Oceania » Australia » Queensland » Whitsundays » Daydream Island
April 27th 2008
Published: April 28th 2008

Om 7.20 uur werden we bij ons resort opgehaald voor onze 2 daagse snorkel- en duik excursie on The Reef inclusief overnachting op een soort van booreiland (zoals Sophie het noemt). Vanuit Shute Harbour speren we met onze catamaran boot langs DayDream- en Hamilton- Island en komen na 1,5 uur aan op Reef World (Hardy Reef). Onderweg kregen we duik instructies zodat Hans meteen aan zijn eerste duik kon beginnen.
Op het Platform maakte we kennis met onze host Graig die voor zijn enige 3 gasten de komende dag & avond zou zorgen. Dus snel onze bagage in de hut en duikbrillen op. Oh oh oh wat is die onderwaterwereld mooi, het is echt of je in een andere wereld terecht komt zodra je ogen en oren below sealevel zijn ! Patries en Sophie hebben zo'n beetje de hele dag in het water gelegen, tussendoor even met een submarine met glasbodem langs het Reef maar dat kon het niet halen met het snorkelen. Rond 3 uur vertrok de meute weer naar het vasteland en zwaaiden ons 3-en met Graig en crew uit(vonden we niet erg).
Tijd voor een prive snorkel tour waarbij we zeekomkommers geaaid hebben en Nemo zijn tegengekomen. Ook Wally Wrasse (Marine Wrasse soort) een joekel van 1,5 meter liet zich nu zien en zwom tussen ons in samen met honderden andere vissen.

's avonds nog even in de onderwaterkamer waar we ook George tegenkwamen van ong 3 meter lang, minder vriendelijke variant, zeker niet aaien! Tijdens ons diner op het achterdek hebben we kunnen genieten van de zonsondergang en enkele vechtende haaien, een unieke ervaring! Lekker slapen in de hut en de volgende dag weer snorkelen met Nemo en vooral niemand.

George The Big OneGeorge The Big One
George The Big One

Niet aaien !
Alles OK !Alles OK !
Alles OK !

Duidelijke taal voor de snorkelaars onder ons.
Mooie zonsondergangMooie zonsondergang
Mooie zonsondergang

met Nemo en niemand verder...

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb