tilbage i Townsville


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Townsville
November 2nd 2006
Published: November 2nd 2006
Edit Blog Post

Hej igen saa er vi tilbage i Townsville som vi forlod for en uge siden for at kore mod Cairns for at besoge vores venner deroppe. Der er utroligt smukt i det vaade tropiske nord, vi har set strande saa smukke saa man aldrig glemmer dem igen, det er billeder der bare har braendt sig fast pa nethinden, vi har gaaet i regnskoven, men ikke saa meget som set en eneste slange, eller edderkop( det var en til Helle)... vi har vaeret oppe med en meget lang tovbane den gik over tre etaper, og man lander et sted som hedder Kuranda, der var vi inde i en stor fuglepark hvor alle slags fugle flyver vidt omkring lige fra store farvetraalende papegojer til smaa undulater, det er umuligt at beskrive hvor smukt det var, hele regnskovsomraadet er et syn for guder, der er saa smukt saa smukt, men der er ogsaa meget varmt og fugtigt, jeg tror ikke vi kunne leve i det omraade ret laenge af gangen, man har svaert ved at traekke vejret, og sveden render af een hele tiden, naar man har vaeret i bad, kan man ikke torre sig tor.

Vores ven Frieda, har efter saa mange aar idet tropiske endnu ikke vaennet sig til det, der imod er Russell hendes australske man helt paa toppen med klimaet der.
Vi maatte til laegen i Cairns, da vi troede vi maaske havde faaet lungebetaendelse, den forste uge her i AUS, har vi ikke bestilt andet end at snotte og hoste, saa vi har faaet noget antibiotika, som vi begge skal tage i 10 dage, saa nu begeyder det at hjaelpe noget, paa et tidspunkt kunne jeg selv ikke sige et ord, saa haes var jeg ( det var maaske godt for nogen )
ha. ha. Det var haardt at sige farvel til min gamle ven Russell som jeg sidst saa for 28 aar siden, fordi man ved at vi maaske aldrig ses igen, Frieda rejser jo til Europa hvert andet aar saa laenge hendes mor lever i Dusseldorf, hun vil besoge os i DK naeste sommer hun siger?

Vi bor her i en caravanpark lidt uden for byen, her er super at vaere, pool, eget bad toilet god plads m.m. det rene luksus, for der er mange skodpladser herude, saa det kan godt betale sig at give et par dollar mere og faa noget der er ordentligt. Vi lader nok camperen staa i parken idag, og tager bussen ind til byen i stedet, der er meget trafik i denne by, har bor omkring 100.000 mennesker. Det er sjovt at tale australsk igen, for der er jo ikke engelsk, jeg har ingen problemer med det, og Elisa begynder meget godt at kunne folge med.

Jer der laeser denne travelblog.... kan skrive tilbage til os via denne side, ellers kan man skrive til vores mailadresse i DK som jeg kan aflaese paa webmail.

Adressen er ... senlar@mail. dk ----------- eller downunder@os.dk
Det ville vaere rart at hore fra jer!
Slut for nu stay good all of you from Elisa og Jorgen

Advertisement



2nd November 2006

Hejsa med jer
Det var rigtig rart at høre fra jer igen. Nu må I altså virkelig nyde det gode (og fugtige vejr) for her i DK er vinteren virkelig kommet. I dag var det hård frost og bidende koldt, igår var der storm (jo..virkelig, det var så meget at storebælt lukkede, færger og toge stod stille og i mange byer blev de oversvømmet fra alle sider). Det var alletiders at I ringede til farmor og farfar på deres guldbryllupsdag selvom de ik helt kunne finde ud af at I faktisk sad i AU. Men de er også nogle gamle tosser der sidder fast i fortide. Vi mødte Sten's nye kæreste Sandra. Hun er 28 år og rigtig sød og køn og er faktisk super hurtig til at lære dansk. Desværre så lærer de hende gloser som, stik mig en bajer og sgiv mig 100 KR! Hun er alt for god til Sten og vi må se hvor længe det vare. Arme Pigebarn altså =0) Min mor og jeg tar til Lyngby på lørdag og køber julegaver. Vi må jo være tidlig ude i år, men det er lidt vildt at det allerede er tid til det igen. Som tiden dog flyver. Nååå ja...Jeg har fået job som receptionist hos Kelly Services, det vikar firma som mor fik job i Kone hos så de kender godt min mor. Jeg var til samtale i tirsdags for et andet job og så tilbød de mig det så jeg startede dagen efter kl 8.00 sharp så jeg har nu været på arbejde i 2 dage nu og uha hvor er jeg træt. Skal lige vænne mig til det men er rigtig glad for det. De er rigtig søde derinde. Ellers så er der ikke sket det store. Jeg var til tandlæge her i mandags og ha boret et hul. Var S...angst men det var jo ingen ting. Det er værre når de bare laver en tandrensning. Min mor og jeg var i Forum her i lørdags og købe billig designertøj. Jeg fik købt mig en kjole til 200kr så fedt nok. Nåå ja. Der er kæmpe fest i DK idag. MTV holder Music Award så store stjerner som Justin Timberlake, Nelly Furtado, Snoop Dog og en masse andre har intaget trendy CPH. God reklame for DK. I går vandt FCK over Manchester United på hjemmebane 1-0 så der steg min fars aktier sig jo nok lige en pæn bid. Jeg må smutte...min far kalder, der er mad. Vi mailes ved og jeg glæder mig allerde til næste mail fra jer. I oplaver godt nok en masse fede ting, det er bare rigtig godt. Jeg skulle hilsen mange gange fra de to skøre og vi elsker jer alle sammen meget meget hgøjt. Helt ud til stjernerne og tilbage igen. Pas på jer selv og vi snakkes ved. Kærlig hilsen Lonnie

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb