Surfers Paradise

Published: February 12th 2009

111

Födelsedagsbarnet med uppvaktande fru
Hej på er alla,

Vi vill först och främst säga att allt är väl med oss där vi är, men det är fruktansvärda saker som har hänt här med alla bränder, översvämningar och krokodilattacker. Med stigande vattennivå i norra Queensland så kommer krokodilerna närmare människorna där de bor, så en 5 årig pojke blev uppäten av en krokodil när han försökte rädda sin valp i ett vattendrag bakom sitt hus. Hans äldre bror såg på och kunde inget göra, förskräckligt!
I södra Australien brinner det fortfarande med hemska katastofer för många stackars människor som mist sina kära, sina hem och där hela byar är borta. Det är inte roligt att titta på nyheterna med alla hemska historier hur en del har räddats mirakulöst medans vissa andra inte hade samma chansh men.......man får vara tacksam att man inte är där.

Efter att ha firat Bo Christers födelsedag på en härlig italiensk resturang här i Brisbane med Kristin o Dave så åkte vi till Surfers Paradise i några dagar. Vi bodde mitt i resturangdistriktet nära till beachen och mådde gott. Det var 26 gr varmt i havet så det kan man inte klaga på. Vågorna var höga så vi fick vara
222

Dave och Kristin
försiktiga när vi gick i. Livvakterna ropade med jämna mellanrum att man skulle hålla sig mellan flaggorna.
Där spelade vi golf med vänner från Osoyoos, Ken och Carol på ytterligare en jättefin golfbana inbäddad i grönska mellan väldigt flotta villor. Mycket vatten runt banan och fast vi startade kl 07.00 så blev det väldigt hett innan vi avslutat 18 hål.
Vi hade en trevlig middag första kvällen med Ken och Carol och deras Nya Zealandska vänner, han var helikopterförare som jobbat världen runt och hade mycket intressant att berätta.
Surfers Paradise är fint med milslånga beacher men väldigt kommersialiserat med massor med folk från olika ställen i världen.
Efter att ha varit hos Kristin o Dave ett par dagar åker vi nu vidare norrut till Sunshine Coast där vi hyrt en lägenhet i Column en liten semester stad med vacker natur och små beacher samt många golfbanor sägs det. Det ska vi nu upptäcka närmsta veckan eller två. Vi får se vad som händer och hur vädret blir. Hoppas bara att inte regnet kommer söderut så vi blir inregnade, vi får kolla på nyheterna så vi inte får obehagliga överraskningar.

Många hälsningar
och ha det gott,

Gun-Britt o
333

Surfers Paradise beach, helikoptern kollar så folk inte dras iväg av vågorna
Bo Christer

Gun-Britt testar temperaturen på vattnet

Pat, Bo Christer och Ken

Bo Christer och Ken på golfbanan

Kristin med vovve och katt

Flickorna som spelar golf

Tot: 0.22s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.1601s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb