Reunion paa Surf n Sun =)

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
February 24th 2008
Published: March 19th 2008

Vi sov litt utpaa dagen foer vi tok bussen bort til Pacific fair for litt shopping=) dette var et stort og uoversiktlig kjoepesenter, men vi fant som vanlig masse fint!! Vaeret har blitt daarlig, saa vi kunne med god samvittighet vaere litt innendoers.

Senere paa kvelden ruslet vi inn til sentrum. Byen er kjempekoselig med gateartister, smaa kafeer og restauranter. Vi ringte Gry (sosteren til Stines svoger, litt innviklet=)) som bor her nede og avtalte aa motes neste dag. Vel tilbake paa backpackerstedet saa vi litt tv foer vi gikk aa la oss. Hun ene vi deler bopel med var sveart slitsom og ubehagelig saa vi holdt oss mest paa rommet hvor hun ikke hadde adgang😉

Neste dag vaaknet vi atter en gang opp til regnvaer og reiste til posten for aa sende hjem en pakke med shopping. Vi gleder oss allerede til godsakene kommer hjem i posten😉 Vi dro saa for aa mote Gry og kjaeresten. Vi kjoerte hjem til leiligheten deres og hadde en hyggelig kveld med hjemmelaget middag og god drikke!

Vi skulle egentlig ha reist videre nordover for aa delta paa en seiltur med Whit Sundays, men maatte dessverre skrinlegge dette pga. svaert daarlig vaer. Det har de siste ukene vaert storm og oversvommelse i omraadet og mange har blitt vaerfast i byen. Vi bestemte oss derfor for aa bli paa Gold Coast. Vi sjekket ut av backpackerstedet og flyttet over til Surf n Sun hvor vi trives mye bedre. Her er deler vi rom med 5 andre og stedet har tv stue nede, og aktiviteter om kvelden. Det ligger ogsaa rett ved stranden og har badebasseng!

Neste morgen (torsdag) maatte Stine til tannlegen etter en soevnloes natt med tannpine. Vi dro til tannlegen og var kjempeheldige siden de akkurat hadde faatt en avbestilling. Tannlegen var en kjempekjekk mann, saa Hege hadde nesten lyst aa fikse paa noen tenner hun ogsaa😉 Tannlegen kunne raskt konstantere at tannen maatte trekkes. Han roste henne under hele prosessen og Stine satt bare aa ventet paa saann liten premie hun fikk som barn😉

En tann mindre dro vi tilbake til stranden for litt solslikking😊 Vi snakket med norskegjengen og fikk vite at de kom opp fra Byron Bay dagen etter for aa bo samme sted som oss!! Senere paa kvelden dro ekteparet Stine og Hege for aa spille litt minigolf😉 Vi storkoste oss, men konkurranseinnstinktet slo
Surf,n sun!Surf,n sun!Surf,n sun!

Dette var et kjempebra bacpackersted aa bo paa i surfers!:)
som vanlig inn hos begge to=)

Dagen (fredag) etter kom norskegjengen og det ble en happy reunion med soling paa stranden og taco til fellesmiddag😉 Etterpaa saa vi film i tv-stua. Deilig aa bare chille noen dager!!

Lordagen brukte vi til soling og litt shopping foer vi laget pasta sammen om kvelden. Backpackerstedet arrangerte denne kvelden HARRY pub til pub runde som vi selvfoelgelig ville delta paa😉 Vi benket oss ved siden av bassenget og ble raskt kjent med noen svenske gutter som bodde samme sted som oss. Vi fikk utdelt hver vaar cowboy hatt foer bussen sto klar til aa frakte oss til foerste stopp paa ruten😉
Kvelden ble som ventet litt smaaharry og vi labbet hjemover hele gjengen utpaa natten en gang!

Siste dagen i surfers slapppet vi av paa beachen og hadde fellesmiddag paa en gresk restaurant inne i sentrum=) Om kvelden ble det Stine som fikk velge film og valget ble digge Lock Stock and two smoking barrels😊 Med null teksting og mye bakrundsstoy ble det ikke en potimal opplevelse og folka forsvant eller sovnet utover i filmen. Den harde kjerne satt derimot igjen og koste seg😊

Shopping!Shopping!
Shopping!

Vi kjoepte oss faktisk sakkosekker som vi sendte hjem;) Utrolig hva Billabong har...;)
Paa middag hos Gry!:)Paa middag hos Gry!:)
Paa middag hos Gry!:)

Her sitter vi ute paa terassen og koser oss med ost&kjeks:)
Var den koella hoy Stine?Var den koella hoy Stine?
Var den koella hoy Stine?

Dette er ikke tennis assa....;)hihi
Siw mekker kjoettdeig!Siw mekker kjoettdeig!
Siw mekker kjoettdeig!

Fellesmiddag paa surfn sun! :)
Monique og Christofer:)Monique og Christofer:)
Monique og Christofer:)

Ei norsk jente og en svensk gutt vi ble kjent med:)

Tot: 0.071s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb